Gå til innhold

Lektyre til ferien

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Har jo allerede pakket ned et par bøker jeg skal få lest, men mottar gjerne flere gode boktips.

Gjerne både krim/spenning og mer "ordentlig" litteratur.

Tips mottas med takk (og gjerne snarest)! :)

Fuglesang av Sebastian Faulks

Sønnen av Jo Nesbø

Havets Katedral av Ildefonso Falcones

Tørk aldri tårer uten hansker-trilogien til Jonas Gardell

Saganatt og Bikubesong av Frode Grytten

Herbert Ankels norske stiler av Saabye Christensen (kanskje tidenes morsomste bok!)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

7

• Lillemus

4

• AnonymBruker

3

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg liker Johan Theorins Öland-serie. Rekkefølgen er Skumringstimen, Nattefokk, Blodleie og Gravrøys. Den siste har jeg ikke lest, de tre første finnes i pocket. Noveller av samme forfatter:Bølgerytteren.

Hvis du ikke har lest Tusen strålende soler - jeg likte den bedre enn Drageløperen.

Krimserien til Kepler er neppe stor litteratur, men vanskelige å legge fra seg. Rekkefølgen er Hypnotisøren, Paganinikontrakten, Ildvitnet og Sandmannen.

Endret av laban
DexterMorgan

Nei, det finnes ingen fasit for hva som er god og dårlig film/litteratur/musikk/etc

At noen "elite" folk setter noen krav og sier slik er det har ikke noe å si

Like morsomt hver gang jeg ser i avviser "eksperter" som sier at filmen er en 1er og forferdelig, mens den jo faktisk er dritkul for riktig mottakergruppe

Annonse

Gjest gjesteleser

En annen ting er hvor mye makt forlagene har i hva som blir utgitt og hvordan bøkene blir omtalt. Jeg leser ikke anmeldelser, jeg jobber i bransjen og vet at det forlaget vil selge sikrer de gode omtaler. Nesbø for eksempel, er han egentlig så briljant som han blir fremstilt?

AnonymBruker

En annen ting er hvor mye makt forlagene har i hva som blir utgitt og hvordan bøkene blir omtalt. Jeg leser ikke anmeldelser, jeg jobber i bransjen og vet at det forlaget vil selge sikrer de gode omtaler. Nesbø for eksempel, er han egentlig så briljant som han blir fremstilt?

Blir han fremstilt som briljant? Jeg vet ikke, har aldri lest en Nesbøbok, har fått inntrykk av at det er helt ordinær krim?

Anonymous poster hash: 85e00...2c2

Gjest gjesteleser

Bella Dotte, kan også anbefale Steven Erikson "Malazan book of the fallen". Det er en serie, greit å ha god tid. Men vel verdt det:-)

Selv leser jeg Joe Abercrombie akkurat nå, har lest dem før men syns det er greit å lese noe lett når jeg bretter flesket mitt ut på verandaen:-)

Bella Dotte

Ja, også får jeg vel tipse om min uautoriserte selvbiografi i tre deler:

Latesommeren

Life, but what to do with it?

Du finner meg ved bassengkanten

Oppfølgere:

Men inntil videre blir det sånn

Hvordan Linda fikk døgnrytmen tilbake

Så har vi det gående

100 grader av fislunkent

Endret av Bella Dotte

Annonse

Bella Dotte

Bella Dotte, kan også anbefale Steven Erikson "Malazan book of the fallen". Det er en serie, greit å ha god tid. Men vel verdt det:-)

Selv leser jeg Joe Abercrombie akkurat nå, har lest dem før men syns det er greit å lese noe lett når jeg bretter flesket mitt ut på verandaen:-)

Ja, så det var minst ti bøker. Bokmerket  :D

Endret av Bella Dotte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...