Gå til innhold

Lektyre til ferien

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale to bøker av Barbara Kingsolver:

Monarkenes flukt

og

Gifttreet

Den første leste jeg i sommerferien i fjor, og falt pladask.   Da jeg kom hjem sjekket jeg om forfatteren hadde skrevet flere bøker, og fant Gifttreet - som var om mulig enda mer fengslende.   Den hadde jeg da også hørt om før, det var bare jeg som ikke har fått opp øynene for henne tidligere. 

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

7

• Lillemus

4

• AnonymBruker

3

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Det er klart, men det finnes tross alt forskjeller på god og dårlig litteratur, selv om meningene svinger, også blant anerkjente anmeldere.

Men hvem bestemmer hva som er god og hva som er dårlig litteratur? F.eks. har jeg bare skumlest et par kaptiler i bok 3 i serien Fifty Shades of Grey og synes det er det største makkverket hittil utgitt. Samtidig har jeg en låner hos meg som har lest trilogien minst 7 ganger og synes den er helt fantastisk. For meg er det noe dritt, for henne helt fantastisk litteratur - hvem av oss har rett? Det er helt individuelt mener jeg.

Men hvem bestemmer hva som er god og hva som er dårlig litteratur? F.eks. har jeg bare skumlest et par kaptiler i bok 3 i serien Fifty Shades of Grey og synes det er det største makkverket hittil utgitt. Samtidig har jeg en låner hos meg som har lest trilogien minst 7 ganger og synes den er helt fantastisk. For meg er det noe dritt, for henne helt fantastisk litteratur - hvem av oss har rett? Det er helt individuelt mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...