Gå til innhold

Debatt om høyreekstremismen i verden i dag

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

3 juli leste jeg i aftenposten at Arbeiderpartiets partisekretær ønsket en debatt om høyreekstremismens fremgang i Europa.

Jeg er enig og syns denne debatten er både nødvendig og interessant.

Jeg er selv rystet over flere forhold, spesielt vår trang til å forby det ubehagelige i vårt samfunn!?

Jeg ser imidlertid dette mer som et globalt problem, ikke isolert til Europa, men en god start .

Det er nettopp viktig at vi nå etter Breiviks "galskap" diskuterer hva ekstremisme fører til og hvor farlig den er, vi ser jo nå at faktisk 70 nordmenn kriger for ISIL og mange er faktisk konvertitter.

Slik at ekstremismen bør i sin helhet debatteres enten den er religiøs eller rasistisk eller noe annet. ...

Hvordan kan vi som samfunn med en alltid tilstedeværende ekstremisme , bygge videre vår demokratiske tanke, frihet for enkeltmenneske osv... Uten selv å begynne å innskrenke enkeltindividets frie rett osv...

Fortsetter under...

DexterMorgan

Gir du folk frihet, så vil noen av dem misbruke friheten og la det gå ut over andre, sånn er det bare.

Og ja jeg støtter jødene jeg, men det er mest fordi de virker være det eneste håpet i den regionen, omringet av søppelland :(, som tilfeldigvis er muslimske

Madelenemie

Gir du folk frihet, så vil noen av dem misbruke friheten og la det gå ut over andre, sånn er det bare.

Og ja jeg støtter jødene jeg, men det er mest fordi de virker være det eneste håpet i den regionen, omringet av søppelland :(, som tilfeldigvis er muslimske

Hei!

Ok da er vi litt enige.

Jeg er nok for frihet

Men ellers er jeg veldig for jødene, var i Israel og så hvor dyktige de var i beplantning av ørkenområder!!

Utrolig dyktige og ja det er jo tankevekkende i en region med tilfeldigvis mye muslimer rundt.

Og med det ufrihet!

Men ellers er jøder faktisk det mest intelligente folkeslag, :-) kanksje ikke så oppsiktsvekkende hvis man tenker nobelprisvinnere....:-)

Endret av Madelenemie

Annonse

Hei!

Ok da er vi litt enige.

Jeg er nok for frihet

Men ellers er jeg veldig for jødene, var i Israel og så hvor dyktige de var i beplantning av ørkenområder!!

Utrolig dyktige og ja det er jo tankevekkende i en region med tilfeldigvis mye muslimer rundt.

Og med det ufrihet!

Men ellers er jøder faktisk det mest intelligente folkeslag, :-) kanksje ikke så oppsiktsvekkende hvis man tenker nobelprisvinnere....:-)

Det er et helt fantastisk land. Ser på Visjon Norge hver Vår, hvor de har sendinger i fra Løvhyttefesten. Det gleder mitt hjerte at selv mennesker på denne forumsiden bejubler jødene. Det varmer virkelig et frossent hjerte. :) :) :)

Hei!

3 juli leste jeg i aftenposten at Arbeiderpartiets partisekretær ønsket en debatt om høyreekstremismens fremgang i Europa.

Jeg er enig og syns denne debatten er både nødvendig og interessant.

Jeg er selv rystet over flere forhold, spesielt vår trang til å forby det ubehagelige i vårt samfunn!?

Jeg ser imidlertid dette mer som et globalt problem, ikke isolert til Europa, men en god start .

Det er nettopp viktig at vi nå etter Breiviks "galskap" diskuterer hva ekstremisme fører til og hvor farlig den er, vi ser jo nå at faktisk 70 nordmenn kriger for ISIL og mange er faktisk konvertitter.

Slik at ekstremismen bør i sin helhet debatteres enten den er religiøs eller rasistisk eller noe annet. ...

Hvordan kan vi som samfunn med en alltid tilstedeværende ekstremisme , bygge videre vår demokratiske tanke, frihet for enkeltmenneske osv... Uten selv å begynne å innskrenke enkeltindividets frie rett osv...

Den høyreekstreme fremgangen skyldes den totalt feilslåtte innvandringspolitikken. Politikerne kan bare skylde på seg selv.
Madelenemie

Det er et helt fantastisk land. Ser på Visjon Norge hver Vår, hvor de har sendinger i fra Løvhyttefesten. Det gleder mitt hjerte at selv mennesker på denne forumsiden bejubler jødene. Det varmer virkelig et frossent hjerte. :) :) :)

Hei!

Umulig å ikke bli imponert !

Jeg er katolikk og vi har som gruppe og i trist velkjent religiøs ekstremisme forvoldt også jødene mye vondt,

Og muslimene Etc...

Det man som oppegående voksne intellektuelle reflekterte mennesker, religiøs eller ikke, videre bør tenke på, er å behandle hverandre slik vi vil selv bli møtt og behandlet.

Frihet og respekt er nøkler,

Da jeg var i Israel ble biologen i meg:-) imponert !!

For hvilken ørken! Knapt ørken mer!

Hvilken øy av struktur i et ellers kaos av ustabilitet.

Ellers følger jeg med på, pga av egen interesse, hvorfor en så liten gruppe mennesker er så ekstremt intelligente , og samtidig hatet og forfulgt...

Vet ikke hva det er, men uansett hvem jeg nevner det for, er det bortforklaringer??

Da lurer jeg videre...

AnonymBruker

Ellers følger jeg med på, pga av egen interesse, hvorfor en så liten gruppe mennesker er så ekstremt intelligente , og samtidig hatet og forfulgt...

Kanskje nettopp fordi de er så intelligente, hardtarbeidene, dyktige og driftige?

Anonymous poster hash: 15941...178

Annonse

Madelenemie

Misunnelse? Frykt for at en selv skal tape i konkurransen med disse?

Hei!

Ok

Betyr at det å ha autsme er lysår fra å være NT

:-(

Opplever oftere og oftere avstanden:-(

Gleder meg til studier, jobb og mer mulige måter å omgåes de umulige:-(

Endret av Madelenemie
Madelenemie

De islaamistene er ikke NT (Neuro typical?) de er BW (BRAINWASHED) , og slik går religionen sin gang. Ikke noe normale mennesker forstår seg på uansett, du går ikke glipp av noe

Hei!

Islamistene tenker ikke selv!! Derfor er de NT

De ekstremistiske religiøse ar i flertall også i Norge for ca 100 år siden, ikke met.

Dessverre dette ar NTs ukultur, deres uslvstendighet og avhengighet, uten egen prinsippfathet og stahet.

Det er det jeg liker ved min autsme, Semmelveis, Bill Gates, og andre personligheter som ved sitt mr dro verden et stykke bedre på vei.9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...