Gå til innhold

Undersøkelse: Misnøye med helsevesenet

Anbefalte innlegg

Nordmenn er lite fornøyde med helsevesenet sammenlignet med befolkningen i 10 andre vestlige land – til tross for at vi nesten topper pengebruken.

Rundt 20 000 personer i 11 rike, vestlige land er spurt om hvordan de opplever kvaliteten på helsetjenestene i sitt land, og her kommer Norge på en stusselig delt syvende plass sammen med New Zealand.

De tre landene som topper rankingen er Storbritannia, Sveits og Sverige, i nevnte rekkefølge.

Norge får bunnscore på kvalitet når man vurderer effektiv pleie, trygghet og pleie med pasienten i sentrum.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/undersoekelse-misnoeye-med-helsevesenet/a/23246817/

Er helsevesenet virkelig så dårlig her i landet, eller er nordmenn bare bortskjemte og misfornøyde?

Fortsetter under...

DexterMorgan

Jeg har bare positive erfaringer med helsevesenet, de har reddet livet mitt 2 ganger faktisk, jeg hadde vært død 2 ganger dersom de ikke hadde vært her så jeg kan ikke klage) ^^

Sikkert andre som har andre erfaringer enn meg da

Madelenemie

Hei!

Jeg var fornøyd, har fått god hjelp i psykiatrien da de fant ut, sånn helt av seg selv, at jeg hadde vist Asperger syndrom?? Noe som på sikt har vist seg å være riktig. Fått utrolig god omsorg og oppfølging på veien.

Men så, fikk jeg en uhyggelig erfaring.

:-(

Når fikk sykt barn, og Rikshospitalet ikke fant noe galt, da psykologisering og overgrep:-(

Men vi har penger nok og fant hjelp, i privat helsevesen, så nå på bedringens vei!

Men arroganse, og hovmod er det vi sitter igjen med etter møte med Riksen

Og vi er mange mange mange....

Nå med ny erfaring vet jeg at helsevesenet slett ikke behandler like bra

Det kommer an på om de fort finner en kategori pasienten passer i.

Gjør de ikke det begår de ofte overgrep

Men jeg skriver om dette nå, og forbereder en sak for media.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...