Gå til innhold

Angst?

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei jeg er en gutt på 17 år og lurer på om jeg kanskje kan ha angst? For eksempel, jeg overtenker nesten alt, alle situasjoner som kan oppstå. Har jeg ikke vært på skolen, tørr jeg nesten ikke gå ut døra i tilfelle jeg møter noen klassekamerater. Om jeg skal et sted til en viss tid, begynner jeg allerede å tenke på om jeg kommer for sent, og har jeg ikke dratt tidsnok til å rekke å komme dit i tid drar jeg ikke i det hele tatt. Og det er ikke at jeg ikke gidder men, jeg greier bare ikke å dra selvom jeg vil. Dette er noen eksempler på hva jeg opplever. Og jeg lurer på om det er noen løsning på dette problemet eller om det blir sånn for resten av livet?

Takk for svar på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg mye igjen i det du skriver!!

Jeg har sosial angst, så det er ikke helt utenkelig at det er noe du kan slite med! Men nå er ikke jeg noen ekspert, så ikke ta ordene mine for sikkert!

Men jeg tror du kunne hatt nytte av hjelp. Snakk med fastlegen din, og hn kan henvise deg til dps.

Eller det er også en mulighet for at du kan snakke med helsesøster på skolen din. Noe som gir deg en ekstra god grunn til å ta steget for å møte opp på skolen. Det er ikke enkelt, det vet jeg, men det  kan gi deg en følelse av mestring. Selv om du kanskje bare klarer å møte helsesøster eller kanskje bare klarer gå til skoleområde, så er det en seier.

Alt du mestrer må du ta som en seier, kanskje er det en selvfølge for andre, men for deg så er det et stort steg og noe du må bruke mye krefter på å gjennomføre!! Men uansett alt du mestrer må du la deg selv bli stolt, gi deg selv lov til å bli stolt uansett om du synes det er lite eller stort. For deg er hvert skritt viktig for et liv uten engstelse, et bedre liv!! :) Et liv der du er fri :)

Anonymous poster hash: 652b6...83f

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fint svar :)
Jobber med det hver dag så godt jeg kan, så tar jeg bare ting som det kommer
Føler jeg har kommet langt allerede, det er ikke i nærheten av så ille det var for et år siden så er sikkert på rett vei :)

Anonymous poster hash: 819f0...7f4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...