Gå til innhold

Smøre matpakke fra buffet

Anbefalte innlegg

I sommer skal vi på hotell og danskebåt, og både der og på båten er der buffet.
Er det "lov" å smøre med seg en liten matpakke fra buffeten?
Ofte tar man for mye på tallerkenen likevel og det blir bare liggende når vi går,

så da er det vel bedre at vi tar det med oss i en liten doggybag og spiser senere, enn at det blir kastet?

Er det lov eller "lov" - eller slettes ikke lov?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399614-sm%C3%B8re-matpakke-fra-buffet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

8

• Mrs D

4

• Bella Dotte

4

• morsan

3

AnonymBruker

Det er ikke i utgangspunktet "lov".

Jeg gjør det alltid.

Men jeg skjuler det i servietten og gjør det ikke veldig "åpent".

Jeg er enig med deg i at man uansett legger igjen mat på tallerkenen, og at man derfor like gjerne kan ta det med seg. Derfor gjør jeg det med god samvittighet, men altså skjult.

Anonymous poster hash: 565d3...94f

Ofte tar man for mye på tallerkenen likevel og det blir bare liggende når vi går,

så da er det vel bedre at vi tar det med oss i en liten doggybag og spiser senere, enn at det blir kastet?

Her er jeg enig med Høstløv - for det første er det ikke lov uten avtale (eller at det står oppslag) og for det andre er det ikke pent å ta så mye på fatet at det ligger igjen når man er ferdig med å spise. Ja, jeg vet mange gjør det, men det er like fullt en uting og i alle fall ikke en unnskyldning for å smøre seg matpakke!

Nicklusheletida

Hvordan kommer man på å gjøre slikt ? Kunne aldri ha falt meg inn. Synes det er ganske frekt i grunnen.

Annonse

Selvfølgelig er ikke det lov!!! Kjøp dere lunsj et annet sted.

Annonse

Gjest gjesteleser

Næh, jeg er halvt skotsk og oppvokst på Sunnmøre og selv jeg syns det er feil å ta for mye på tallerkenen, ennå verre å smøre matpakke. Mange hoteller tilbyr muligheten til å ta med matpakke, men selvsagt må man betale for det. Eller bare kjøpe lunsj ute, det er jo mye mer kos enn å spise en svett matpakke.

Hvordan kommer man på å gjøre slikt ? Kunne aldri ha falt meg inn. Synes det er ganske frekt i grunnen.

Jeg synes ikke det er noe rart om folk kommer på slikt, - mange har jo ikke så store feriebudsjetter og hadde satt pris på å spare inn kostnader til et ekstra måltid.  Jeg liker ordningen på Turistforeningen sine hytter i fjellet, - ca 10 kroner ekstra pr brødskive du tar med deg fra frokosten.

Bella Dotte

Prøve seg på doggybag fra buffet - da kan man like gjerne be om bodybag med det samme  :ph34r:

Nei, sånt gjør man ikke.

Er det krise, man er på et øde sted, selvfølgelig, man kan spørre. Men skal man av båten i København . nei!

Jeg har vært med reiseselskap som har gjort dette, og jeg ble veldig veldig flau.

AnonymBruker

Der jeg jobbet var det mange som spurte, det var noe vi så på som helt normalt og helt i orden. Vi hadde mellomleggspapir, matpapir og plastposer liggende til disse. 

Det kostet selvfølgelig ekstra! Husker ikke nøyaktig, det er mange år siden, men rundt 60 - 70 kroner tipper jeg. 

Også var det en del som ikke spurte, og da ble vi selfølgelig sure (på bakrommet, etter vi hadde fersket personen og fortalt om at slikt må man betale for).

Anonymous poster hash: 8626d...516

Jeg synes ikke det er noe rart om folk kommer på slikt, - mange har jo ikke så store feriebudsjetter og hadde satt pris på å spare inn kostnader til et ekstra måltid.  Jeg liker ordningen på Turistforeningen sine hytter i fjellet, - ca 10 kroner ekstra pr brødskive du tar med deg fra frokosten.

Har man ikke råd til mat bør man kanskje la være å feriere? Mitt inntrykk er heller at de som gjør sånt oftest har god nok råd, men er gjerrige likevel.

Nicklusheletida

I fjellheimen må det være slik. Det sier seg nesten selv. Finnes ikke så veldig mange andre muligheter til å få tak i mat . Kan ikke sammenlignes.

På biltur kan man jo gjøre slik man gjorde i gamle dager jeg var lita. Ta med seg en kjølebag med mat og stoppe på rasteplasser. Min mor driver med dette enda og egentlig er det ganske koselig å spise maten ute isteden for å dra på restaurant.  :) Var på en tur med de tidligere i år.

Har man ikke råd til mat bør man kanskje la være å feriere? Mitt inntrykk er heller at de som gjør sånt oftest har god nok råd, men er gjerrige likevel.

Når jeg er på ferie, så hender det ofte at jeg finner ulike måter å spare penger på for å kunne ha råd til det jeg ønsker mest. F.eks. er jeg i London nå, og har stort sett hver dag spist lunch i en park, maten har jeg kjøpt fra et lokalt supermarked.

Slik jeg oppfattet trådstarter, så spør vedkommende kort og god om hvorvidt det anses som greit å ta med seg mat fra en buffet - og jeg kan ikke helt se noe galt i at et slikt spørsmål stilles. En helt annen ting er å snike med seg mat dersom man vet det ikke er tillatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...