cilie Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Må si at jeg reagerer på at Guri Solberg og gjester i Sommertid omtaler nattevakt på Statoil, butikkansatte på Lefdal ol som "drittjobber." Jeg er veldig glad for at folk står i slike yrker, og synes det er på høy tid å anerkjenne disse yrkene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Nå har ikke sett programmet, men kunne selv sagt at å jobbe barnehage og kantine er drittjobber. I det legger jeg at jeg aldri kunne klart å stå i denne typen arbeid. Og det at jeg konkluderer med at det er drittjobber handler om at jeg aldri kunne sett for meg å arbeide med dette fordi det er så langt fra hva jeg ønsker å utsette meg selv for i forhold til hvordan jeg vurderer egen kapasitet i disse yrkene. Med andre ord har jeg den største respekt for dem som klarer å stå i de nevnte yrkene nettopp fordi jeg vurderer dem som noe jeg aldri selv ville hverken orket eller kunne ha håndtert. Så å vurdere noe som drittjobber behøver ikke bety at man mangler respekt for dem som utøver yrkene man subjektivt karakteriserer som drittjobb. Selvfølgelig kan man velge å kalle det noe annet enn drittjobber, men noen ganger plumperman bare ut med det første man tenker om noe og det må det finnes rom for Anonymous poster hash: 772aa...5d6 0 Siter
cilie Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Skrevet 7. juli 2014 Nå har ikke sett programmet, men kunne selv sagt at å jobbe barnehage og kantine er drittjobber. I det legger jeg at jeg aldri kunne klart å stå i denne typen arbeid. Og det at jeg konkluderer med at det er drittjobber handler om at jeg aldri kunne sett for meg å arbeide med dette fordi det er så langt fra hva jeg ønsker å utsette meg selv for i forhold til hvordan jeg vurderer egen kapasitet i disse yrkene. Med andre ord har jeg den største respekt for dem som klarer å stå i de nevnte yrkene nettopp fordi jeg vurderer dem som noe jeg aldri selv ville hverken orket eller kunne ha håndtert. Så å vurdere noe som drittjobber behøver ikke bety at man mangler respekt for dem som utøver yrkene man subjektivt karakteriserer som drittjobb. Selvfølgelig kan man velge å kalle det noe annet enn drittjobber, men noen ganger plumperman bare ut med det første man tenker om noe og det må det finnes rom for Anonymous poster hash: 772aa...5d6 Jeg skjønner hva du mener, men misliker uansett retorikken. Det er gjerne ikke høystatusyrker / yrker som krever utdannelse man ikke kunne tenkt seg som omtales slik. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er enig med deg og om man plumper ut med det er det viktig å legge til hvorfor man anser det som en drittjobb vurdert i egne øyne Jeg kunne fint sagt at jeg anser revisor, forsvarsadvokat som drittjobber også. Med samme argumenter som tidligere nevnt. Dritt som betegnelse på noe er vel i bunn og grunnen en uting Anonymous poster hash: 772aa...5d6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Må si at jeg reagerer på at Guri Solberg og gjester i Sommertid omtaler nattevakt på Statoil, butikkansatte på Lefdal ol som "drittjobber." Jeg er veldig glad for at folk står i slike yrker, og synes det er på høy tid å anerkjenne disse yrkene. Enig! Sommertid er ikke bra i år syns jeg, liker ikke hun ene...hun snakker og ter seg som et barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.