Gå til innhold

Overreagere? utroskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjæresten min har vært utro. Dette er ganske nylig (tre uker siden) det er helt grusomt tøft. Kort historie: jeg har tilgitt og vi prøver. Men han gjør en del ting som gjør at jeg tenner og blir lei meg og irritert. Jeg har MASSE irritasjon, skuffelse, aggresjon osv. inni meg pga. det som har skjedd.

Gir her to eksempler, og vil gjerne høre hva dere sier, lurer på om jeg overreagerer.

I dag sto vi i kø i banken, før det var vår tur så jeg at det kom inn ei dame som har har flørtet masse med før vi ble sammen, hun har også fortalt meg på en fest at hadde hun villet kunne de "holdt på". Jeg har også sett at han har "likt" og kommentert omtrent alle bildene hennes på facebook. Han vet derfor at jeg lurte litt ang. de en stund.

I køen i banken så må jeg vente litt, han snur seg og går bort til denne damen og prater med hun. Jeg ble kjempeskuffet. Jeg synes han kunne latt vær, han vet usikkerheten min rundt han og henne og i den situasjonen som vi er nå burde han latt vær og stå bak ryggen min og prate med henne. Eller?

Så..i går hentet han barnet sitt hos ex- konen. Ex- konen la samme dag ut en facebook status: "Godt å komme hjem til min kjære mann etter en ukes ferie borte" (altså hennes nye mann).

Kjæresten min svarte på statusen: "Nåja,  vi var jo bare sammen en liten stund, jeg hentet jo bare 10-åringen. :-)"

Dette skulle selvsagt liksom være morsomt, at ex-konen liksom hadde pratet om at det var han det var godt å komme hjem til. Men jeg synes ikke det var morsomt, jeg er ikke venn med hun, men kunne se dette allikevel. For meg ble det sårt. Overreagerer jeg på disse tingene? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 7a897...758
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399645-overreagere-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Eksempel 2" synes jeg faktisk var ekstremt festlig. Men jeg sitter ikke med en kjæreste som har vært utro mot meg og med det er det faktisk veldig enkelt å bare legge humor i 2'ern. 1'ern forstår jeg er vanskelig å håndtere så kort tid etter utroskap. Det meste av kontakt med det annet kjønn vil føles vanskelig nå og i tid fremover. Men har du valgt å bli med ham, kan du ikke kreve at han skal unngå kontakt med kvinner. At han prater med et kjent menneske i en bank er det ikke noe galt i. At du reagerer er fullt forståelig, mange kvinner er trusler for deg akkurat nå i tillegg til at du mener at du "fortjener" at han vier hele sitt jeg til deg fordi han har gjort deg vondt. Han skal være den som igjen gjør deg trygg på dere, det blir hans "bot" for å ha brutt "loven". Men fengsle han kommer aldri til å fungere. 

Jeg vet ikke selv om jeg hadde orket å tilgi utroskap. Jeg tror jeg heller hadde valgt en pinefull tid og forlatt. Da vet jeg at jeg etter pinen er garantert noe. Etter utroskap pines man i lang tid og man er ikke en gang  garantert at partneren aldri vil finne på noe slikt igjen. Man er ikke garantert at man klarer å tilgi. Man må kjempe mot sjalusi og jobbe med mistenksomhet. En plager seg selv og sin partner i lang, lang tid. Forståelig nok det, men jeg tenker at livet er så stutt at jeg tror ikke jeg hadde orket å bruke mye av livet mitt på smerter andre har påført meg for å igjen kanskje kunne leve med og akseptere. 

Nå har du tydelig valgt å bli og jeg tror du nå har forstått hva det innebærer for deg av følelser rundt selv   opplevelser du har hatt som andre ikke ville lagt noe i. Du er i et "mareritt" og jeg føler så med deg. Jeg håper du har gjort det "rette" valget og at du får "valuta" for det du nå og fremover må investere av tøffe ting å håndtere :(

Anonymous poster hash: 686cd...cb1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399645-overreagere-utroskap/#findComment-3550803
Del på andre sider

Jeg synes også nr.2 var litt morsomt, men hadde ønsket at han holdt en lavere profil på Facebook generelt. Nr.1 kommer an på hvor godt kjent de er. Jeg synes det er naturlig å slå av en kort prat hvis de kjenner hverandre. Er det mer flørting på byen- typ, så holder det å hilse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399645-overreagere-utroskap/#findComment-3550813
Del på andre sider

Jeg syns han oppfører seg teit, umodent og ego i begge tilfellene med tanke på at han har vært utro for tre uker siden. Ser intet morsomt i kommentaren på facebook i situasjonen dere er i heller, og syns det høres ut som han har et stort behov for å bli "sett" av det motsatte kjønn? Stemmer dét?

Siden han har en sønn på 10 er det ingen ungsau vi snakker om (= kan du forvente endring?), og han har åpenbart slitt  med å få til forhold før (= igjen: kan du forvente endring?).

Jeg ville vurdert hele forholdet om jeg var deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399645-overreagere-utroskap/#findComment-3550864
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg syns han oppfører seg teit, umodent og ego i begge tilfellene med tanke på at han har vært utro for tre uker siden. Ser intet morsomt i kommentaren på facebook i situasjonen dere er i heller, og syns det høres ut som han har et stort behov for å bli "sett" av det motsatte kjønn? Stemmer dét?

Siden han har en sønn på 10 er det ingen ungsau vi snakker om (= kan du forvente endring?), og han har åpenbart slitt  med å få til forhold før (= igjen: kan du forvente endring?).

Jeg ville vurdert hele forholdet om jeg var deg.

Det var det samme jeg tenkte da jeg leste dette. Ser ikke noe morsomt i dette. Bare teit og umodent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399645-overreagere-utroskap/#findComment-3550903
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...