Gå til innhold

Game of thrones

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg liker Game of Thrones, og ar lest alle bøkene. Må vel si Tyrion er favorittkarakteren. Han er i alle fall den mest sympatiske. Jeg synes karakterene, intrigene og krigene er veldig troverdige. Det gjør ikke meg noe at de krydrer litt med magi og drager.

• 4 uker senere...

Jeg har startet på bok nr to nå, og fy fillern så godt skrevet dette er! Så spennende og medrivende, veldig dynamisk, man føler at man blir kjent med alle karakterene, og at man blir sugd inn i et gjennomarbeidet eget univers, med stor detaljrikdom der alt henger sammen, det er lettbent humor og ekstrem vold side om side uten at det blir ufint. 

Annonse

Hm, bok to er en god del svartere... Håper det letner litt snart. Liker volden, men det skal være gladvold.

Gladvold er et av de dummeste begrepene jeg hører. Det finnes da for pokker ikke gladvold! Hvis du tenker på filmer som Dødelig Våpen-filmene, så ok, men ikke ellers.

Jeg liker ingen av dem. Jeg led meg gjennom et par tre episoder før jeg bestemte meg for å bruke tiden min på noe annet. Synes den bare var teit. Fantasy er bare ikke min greie.

Men fantasy-aspektet er da tonet kraftig ned i TV-serien?

Annonse

Bortsett fra dragene og litt magi et det ikke mye fantasi. Kunne likegodt ha foregått i middelalderen.

Anonymous poster hash: c9787...a8e

Det er nå en del fantasy elementer tross alt, men det blir ikke overfokusert på dette noe som gjør verdenen mer troverdig.(SPOILERS AHEAD) Allerede i første episode av serien ser vi jo vandøde, en 700 fot høy magisk isvegg som strekker seg hundrevis av kilometer, verdenen har helt andre årstider enn vår, Danaerys Targaryen er usårlig mot varme (bader i kokende vann), sverd av "valyrian steel" som er unaturlig skarpe og "dire wolves" på størrelse med hester. Etter hvert får vi se kjemper, formskiftere, prester som kan vekke døde til live, skogens barn og mer magi i form av ildkuler åndevandring og mer. En del av historien er vel at verden har glemt at magi eksisterer, men det kommer tilbake mer og mer kanskje på grunn av dragene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...