Gjest ROBBIE Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hei Jeg er en gutt på 21.Nylig veide jeg meg og fikk sjokk da jeg fant ut at jeg veide 70 kg.Jeg er 1,63 høy og er kraftig bygd.I tillegg til dette spiller jeg fotball.For å øke muskelmassen har begynt å trene med tunge vekter.Opp til 100 kg på bein på fribenk.Ifølge body mass tallet er jeg overvektig men må ikke dette sees på i en annen vinkel.Jeg trener 6 dager i uka med mye løping.Men som sagt så trener jeg med tyngre vekter for å bli sterkere i beina.Jeg har ikke lagt noe spesielt merke til om jeg har blitt fetere.Alle klærne passer som de skal. Jeg håper at du kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Med vennlig hilsen ROBBIE 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 ROBBIE. Nei, du er ikke overvektig. Overvekt i denne sammenheng hadde jo vært økt fettmasse og det er jo ikke tilfelle. Når du trener så mye max styrke bygger du etterhvert opp kraftig muskulatur og kroppsvekten går nødvendigvis opp. Ønsker du og endre dette, så må det bli mer aerob trening som løp, sykkel, ski osv. og styrketreningen mer som utholdende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.