Bella Dotte Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Om jeg legger på meg 25 kg (er normalvektig i dag) kommer jeg opp i en bmi på 35 og kommer innunder fedme klasse II, ganske alvorlig overvekt med andre ord. Tror det er bedre å ta utgangspunkt i hvor man er på BMI-skalaen, og så regne prosent. Det er forskjell på en liten dame og en stor mann. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Om jeg legger på meg 25 kg (er normalvektig i dag) kommer jeg opp i en bmi på 35 og kommer innunder fedme klasse II, ganske alvorlig overvekt med andre ord. Nå er du veldig liten da? Går jeg opp 25kg vil jeg bare være "overvektig" (normalvektig i dag). Anonymous poster hash: 3e115...4f4 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. juli 2014 Skrevet 10. juli 2014 Nå er du veldig liten da? Går jeg opp 25kg vil jeg bare være "overvektig" (normalvektig i dag). Anonymous poster hash: 3e115...4f4 Ja og det viser at du ikke kan si at "25 kg overvekt ikke er alvorlig", for meg (og andre på min høyde) vil det gi alvorlig og antagelig helseskadelig overvekt på litt sikt. 0 Siter
Tusset Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Enkelte vil nok se på deg som en bedre person nå når du har skjerpet deg, lagt om kostholdet og tar bedre vare på deg selv. Vekten kan si noe om både fertilitet, helse, viljestyrke og evne til/ønske om å tilpasse deg flokkens krav:) Eller det kan si noe om genene dine: - Vi antar at omtrent en tredjedel av befolkningen ikke er disponert for å legge på seg, og holder seg slanke nærmest uansett livsstil, sier Karlsen fra Universitetet i Agder. Andre er derimot svært disponert for overvekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Eller det kan si noe om genene dine: Da må man være ekstra påpasselig da. Anonymous poster hash: 3e115...4f4 0 Siter
Tusset Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Da må man være ekstra påpasselig da. Anonymous poster hash: 3e115...4f4 Poenget er vel at de 1/3 av befolkningen som lever usunt, men det ikke vises utenpå. Burde kanskje innse at en del av de som er overvektig kanskje lever sunnere og er mer påpasselig allerede. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Poenget er vel at de 1/3 av befolkningen som lever usunt, men det ikke vises utenpå. Burde kanskje innse at en del av de som er overvektig kanskje lever sunnere og er mer påpasselig allerede. Men ikke suunt/påpasselig nok. Anonymous poster hash: 3e115...4f4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.