Gå til innhold

Diskriminering av menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Redningsskøyta tok med seg kvinner, barn og skadde

"Redningsskøyta og ambulansebåt kom etter hvert og tok med seg kvinner, barn og skadde. Passasjerer om bord har fått vite at det er hull i fergeskroget."

http://www.nrk.no/nordland/flere-skadet-etter-fergekollisjon-1.11818838

Hva er dette for slags likestilling? Barn og skadde, selvfølgelig, men hvorfor skal kvinner reddes før menn?

Anonymous poster hash: d8e08...39f
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399666-diskriminering-av-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trodde du vi hadde likestilling i Norge? Med handicappoeng for jenter i opptak til studier (etter at skolen allerede er tilpasset for jenter) og kvotering av udugelige kvinner i lederstillinger? LOL

Jeg forstår vi har blitt lurt trill rundt i alle år av feministmafian.

AnonymBruker

Glemte å ta med barnefordelingssaker, der er det grov diskriminering på gang også

Diskriminering er helt greit sålenge det er i feminismens navn

Lurer på om feministene på DOL har noe å si om saken? Eller velger de å forholde seg tause?

Gjest Gargamel

Nå står det stregt tatt *Skadde passasjerer, *kvinner med barn* og en eldre kvinne ble evakuert "

Ellers er jeg enig i at det finnes noen former for diskriminering mot menn. I alle fall blir er media mye mer glad i å skrive om hvor vanskelig kvinner og jenter har det. Kroppspress, overgrep, anoreksia etc. Det er alvorlige ting som jeg ikke mener å bagatellisere.

I følge selvmordsstatistikken har voksne menn det enda vanskeligere, men media klarer ikke se menn som svake offer. Jeg vet ærlig talt ingen ting om hvorfor middelaldrende menn har det så vondt at de tar livet sitt. Jeg har aldri lest en avisartikkel med den vinklingen. Avisleserne blir kanskje ikke like rørt av 50 år gamle arbeidledige gubber med rusproblemer.

Annonse

Kvinner og barn først virker litt snålt i 2014, men jeg antar at det har å gjøre med at menn flest er fysisk sterkere enn oss og har bedre sjanser til å redde seg selv hvis det kommer til det? Ikke ofte man ser at slikt skjer da. Kan trøste dere med at de to gangene jeg har vært i situasjoner der jeg har måttet gå i redningsbåt har det vært de sterkeste som har karret til seg de første plassene, det vil si mannfolkene.

Hva er dette for slags likestilling? Barn og skadde, selvfølgelig, men hvorfor skal kvinner reddes før menn?

Iler til for å fortelle at i praksis er det visst svært sjelden at kvinner får forrangen her:

http://www.nrk.no/viten/kvinner-og-barn-kommer-ikke-forst-1.8071752 

DexterMorgan

Jeg mener det er fra gammelt av for å beholde befolkningsveksten.  En mann kan lage mange barn med forskjellige kvinner, mens en kvinne derimot kan bare lage et barn ca hvert 1,5 år.

Ja, det er gammeldags, en moderne versjon må være jo mørkere hud jo fortere skal man reddes, det er jo de som lager mest barn ;) tihi

Eller bare droppe offentlig diskriminering da det funker også :D

AnonymBruker

Ja, det er gammeldags, en moderne versjon må være jo mørkere hud jo fortere skal man reddes, det er jo de som lager mest barn ;) tihi

Eller bare droppe offentlig diskriminering da det funker også :D

Det er det alle beste.

AnonymBruker

Jeg mener det er fra gammelt av for å beholde befolkningsveksten.  En mann kan lage mange barn med forskjellige kvinner, mens en kvinne derimot kan bare lage et barn ca hvert 1,5 år.

Den regelsen gjelder ikke lenger. Verden er altfor overbefolket som det er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...