Gå til innhold

Dør av medisiner

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er ikke psykofarmaka "vanlige" medisiner? Hvor mange deprimerte hadde tatt selvmord uten medisiner?

Det er medisiner mot psykiske ting. Hvis de deprimerte hadde fått rett hjelp hadde de ikke tatt livet sitt, men du skjønner....de mangler ressurser og vil bare ha penger. Medisiner = penger!

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

43

• slabbedask

10

• Madelenemie

6

• XbellaX

6

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

Ja av fysiske ting ja, her er det snakk om psykofarmaka.

Hei!

Ja og mest sannsynlig er det store mørketall.

Mange som bruker psykofarmika og dør av det/ eller får alvorlige bivirkninger er for syke for å innrapportere dette, eller har ikke nettverket/ støtteapparat rundt som heller gjør det.

Tallene er nok bare toppen av isfjell. ( hvis du forstår hva jeg mener?)

Jeg er som mor mer bevisst og har måttet ta grundige samtaler med psykiatere om medisinutskriving til barn, etter mine innvendinger/ utlegninger, viste det seg at psykiaterne var helt enige, det var bare det at de er trent opp til å tenke/ raskt tilby medisiner. En nyutdannet psykiater skrev til meg før sommeren at han aldri før hadde fått en så grundig gjennomgang / forklaring fra pårørende på en pasient, dette bare basert på et relativt kort brev fra mine side, ikke en gang kapittelinndelt. Det betyr at det er mye slurv,, sløvhet og likegyldighet, hos alt fra pårørende til alvorlig syke, til de som jobber med dem.

Vi samarbeider tett og godt, jeg er ikke uenig i medisiner ved behov, men behovet bør ikke avgjøres etter en eller to raske konsultasjoner, det blir både lettvint, uansvarlig og umoralsk.

Det som er tankevekkende er at man som syk er så avhengig av å ha sterke pårørende rundt seg, som stiller spørsmål, går gjennom detaljer og journaler og finner bedre utveier. Det koker derfor i stor grad ned til et ressursspørsmål, og jeg er ganske sikker på at jo lavere utdanning, midtre ressurssterke familie man er fra, jo mer medisiner og feilbehandling blir gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja der har du det igjen...penger. Illuminati sier jeg bare.

Penger = ressurser, som ikke vokser på trær. Det er ikke Illuminati som står bak nei!

Anonymous poster hash: 22eef...b32

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja og mest sannsynlig er det store mørketall.

Mange som bruker psykofarmika og dør av det/ eller får alvorlige bivirkninger er for syke for å innrapportere dette, eller har ikke nettverket/ støtteapparat rundt som heller gjør det.

Tallene er nok bare toppen av isfjell. ( hvis du forstår hva jeg mener?)

Jeg er som mor mer bevisst og har måttet ta grundige samtaler med psykiatere om medisinutskriving til barn, etter mine innvendinger/ utlegninger, viste det seg at psykiaterne var helt enige, det var bare det at de er trent opp til å tenke/ raskt tilby medisiner. En nyutdannet psykiater skrev til meg før sommeren at han aldri før hadde fått en så grundig gjennomgang / forklaring fra pårørende på en pasient, dette bare basert på et relativt kort brev fra mine side, ikke en gang kapittelinndelt. Det betyr at det er mye slurv,, sløvhet og likegyldighet, hos alt fra pårørende til alvorlig syke, til de som jobber med dem.

Vi samarbeider tett og godt, jeg er ikke uenig i medisiner ved behov, men behovet bør ikke avgjøres etter en eller to raske konsultasjoner, det blir både lettvint, uansvarlig og umoralsk.

Det som er tankevekkende er at man som syk er så avhengig av å ha sterke pårørende rundt seg, som stiller spørsmål, går gjennom detaljer og journaler og finner bedre utveier. Det koker derfor i stor grad ned til et ressursspørsmål, og jeg er ganske sikker på at jo lavere utdanning, midtre ressurssterke familie man er fra, jo mer medisiner og feilbehandling blir gitt.

Forstår veldig godt hva du mener. Det er bra dine barn har deg. Det gjelder å være ressursterk ja og ha støtte i ryggen, noen til å snakke for seg. Det er som i Afrika, ikke så viktig om gatebarna dør...værre om noen av barna til de høytstående dør.

stjernestøv
Skrevet

Penger = ressurser, som ikke vokser på trær. Det er ikke Illuminati som står bak nei!

Anonymous poster hash: 22eef...b32

Tror ikke leger bevisstjobber for illuminati, de merker det ikke en gang...de er som styrte roboter.

Madelenemie
Skrevet

Ja behandling er viktigere enn medisiner, men i psykiatrien er det omvendt. Jeg er nok ikke mer syk enn din nabo, vet jeg føler meg fysisk utmattet men det har sine grunner. Hjernen koker, så da virker ikke medisinen uansett. Jeg får hjelp ovenfra føler jeg.

Hei!

Ja ja, den der hjelpen ovenfra, får mine naboer også...

Jeg er katolikk og får den aldri, jeg må grave dype hull, og føle meg ensom og fortvilt av og til, også bruke min psykiaters råd til å hjelpe meg selv ut og opp, det virker, ikke disse svevende tankene.

Jeg syns jo både du og mine naboer er litt gærne/ sprø, samme med Martha Louise, men klarer man seg, jobber, tar vare på seg selv og sin familie, så får man vel bare få være litt sprø.

Skrevet

Tror ikke leger bevisstjobber for illuminati, de merker det ikke en gang...de er som styrte roboter.

Dette har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Madelenemie
Skrevet

Forstår veldig godt hva du mener. Det er bra dine barn har deg. Det gjelder å være ressursterk ja og ha støtte i ryggen, noen til å snakke for seg. Det er som i Afrika, ikke så viktig om gatebarna dør...værre om noen av barna til de høytstående dør.

Hei!

Ja og det er veldig urettferdig :-(

Jeg har skrevet til en lege for et par mnd siden om dette, vi forbereder noe sammen, og det er en prinsippsak rettet mot urettferdigheten som er i helsevesenet, når så mye er basert på å være ressurssterk:-(

Jeg har hatt alvorlige og rystende erfaringer nå 1/2 år, ja mitt barn er friskt, men det stopper ikke der for meg, for jeg kan ikke slippe de barna jeg har sett, men ikke kjenner, derfor skrev jeg til denne legen, som fattet interesse og som jeg nå har kontakt med, han er idealistisk og helt enig med meg, i at det i dag er en fryktelig urettferdighet, det er vi som er ressurssterke på ulike måter som får hjelp og best behandling.

Mange lider av å være fra andre kår, dessverre.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja ja, den der hjelpen ovenfra, får mine naboer også...

Jeg er katolikk og får den aldri, jeg må grave dype hull, og føle meg ensom og fortvilt av og til, også bruke min psykiaters råd til å hjelpe meg selv ut og opp, det virker, ikke disse svevende tankene.

Jeg syns jo både du og mine naboer er litt gærne/ sprø, samme med Martha Louise, men klarer man seg, jobber, tar vare på seg selv og sin familie, så får man vel bare få være litt sprø.

Ja man har jo alltid et valg, fri vilje.

stjernestøv
Skrevet

Dette har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Kanskje nhd vet om det, men det sier han ikke høyt.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja og det er veldig urettferdig :-(

Jeg har skrevet til en lege for et par mnd siden om dette, vi forbereder noe sammen, og det er en prinsippsak rettet mot urettferdigheten som er i helsevesenet, når så mye er basert på å være ressurssterk:-(

Jeg har hatt alvorlige og rystende erfaringer nå 1/2 år, ja mitt barn er friskt, men det stopper ikke der for meg, for jeg kan ikke slippe de barna jeg har sett, men ikke kjenner, derfor skrev jeg til denne legen, som fattet interesse og som jeg nå har kontakt med, han er idealistisk og helt enig med meg, i at det i dag er en fryktelig urettferdighet, det er vi som er ressurssterke på ulike måter som får hjelp og best behandling.

Mange lider av å være fra andre kår, dessverre.

Bra jobba!

Skrevet

Kanskje nhd vet om det, men det sier han ikke høyt.

Dette er bare paranoide tanker.

DexterMorgan
Skrevet

Jeg pleier å lese nyheter og sånn, og har ikke fått med meg at illuminati kontrollerer psykiatrien i Norge, dersom du har noen troverdig kilde på dette er jeg interessert i å lese

Skrevet

Jeg pleier å lese nyheter og sånn, og har ikke fått med meg at illuminati kontrollerer psykiatrien i Norge, dersom du har noen troverdig kilde på dette er jeg interessert i å lese

Du finner sikkert noe på Nyhetsspeilet  :ph34r:

stjernestøv
Skrevet

Dette er bare paranoide tanker.

Nei, og millitæret og regeringen vet om ufoer, hvor tror du teknologien kommer fra? Men vi trenger ikke diskutere det.

Skrevet

Nei, og millitæret og regeringen vet om ufoer, hvor tror du teknologien kommer fra? 

Beklager å si det, men du skal ikke sluke rått alt du leser på nettet...

stjernestøv
Skrevet

Troverdig? Nei ingenting er troverdig her.

stjernestøv
Skrevet

Beklager å si det, men du skal ikke sluke rått alt du leser på nettet...

Se selv hvor mye som har skjedd teknologisk de siste 50 årene f.eks, tror du mennesker er så glupe. Nei, de har nok en avtale med høyere hold, tenk om 100 år, da flyr vi rundt i luften i tallerkener.

Madelenemie
Skrevet

Bra jobba!

Hei!

:-)

Det å jobbe med denne saken er lettere enn å kjempe for ungen sin:-(

Jeg blir fryktelig følelsesmessig engasjert, på en annen måte for henne:-( blir rastløs," lam" og uttafor, men nå er det en prinsippsak, ja jeg blir sliten. Men det er på en annen måte, mer sånn trøtt sliten. Men da sover man jo bare og kommer til energi igjen.

Jeg skrev til legen og jeg skal støtte han i en sak til høsten, han ble glad:-) og vi har funnet sammen, vi tenker likt rundt legerollen, " kallet" og prinsippene, om likest mulig behandling til alle.

Jeg står ikke alene mer, har en fagperson med meg, det gir jo også mindre frustrasjon

Skrevet

Se selv hvor mye som har skjedd teknologisk de siste 50 årene f.eks, tror du mennesker er så glupe.

Ja,. det tror jeg faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...