frosken Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Laban: si det ...nå vet ikke jeg om du har fulgt m her på dr online.. Spiser medisin ( cipralex ) og er åpen for diagnostikk ( angst / dep.. Bare ikke pf!! Føler ikke at det stemmer!!!) vil gjerne være usynlig for folk, vedr helsevesen så ønsker jeg meg en samtalepartner jeg kan kommunisere m uten at vedk tar det jeg sier til inntekt for diagnose jeg er uenig i !!! Burde kanskje heller snakket m en prest?! Nå hører det vel med til historien at din psykolog informerte deg om at hun for tiden ikke var opptatt av å diagnostisere deg med en pf eller ikke, hun hadde lagt temaet vekk. Det er du som ikke klarer å legge temaet vekk, og som uten noe godt grunnlag igjen tillegger psykologen holdninger og meninger vedkommende vel ikke har gitt uttrykk for? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 ... Men orker ikke høre om Guds rike.. Kanskje det bare går an å be dem om å lytte? sjelesørger. 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Hvordan kan jeg vite at ikke psykologen skrønet Stoler ik på henne:( Endret 13. juli 2014 av En namnlaus 0 Siter
slabbedask Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Hvordan kan jeg vite at ikke psykologen skrønet Stoler ik på henne:( Ser du ikke selv hvor paranoid du er? 0 Siter
frosken Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Hvordan kan jeg vite at ikke psykologen skrønet Stoler ik på henne:( Hvilken interesse skulle hun ha av å lyve? Igjen viser du hvor mistenksom du er I forhold til mennesker som har som intensjon å hjelpe deg. 0 Siter
laban Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Laban: si det ...nå vet ikke jeg om du har fulgt m her på dr online.. Spiser medisin ( cipralex ) og er åpen for diagnostikk ( angst / dep.. Bare ikke pf!! Føler ikke at det stemmer!!!) vil gjerne være usynlig for folk, vedr helsevesen så ønsker jeg meg en samtalepartner jeg kan kommunisere m uten at vedk tar det jeg sier til inntekt for diagnose jeg er uenig i !!! Burde kanskje heller snakket m en prest?! Jeg har fulgt med, men vet ikke så mye om hva som kjennetegner de forskjellige medikamentene. Jeg kunne sikkert uttrykt meg mer nyansert, det bare slo meg at det blir en hårfin balanse - du synes noen diagnostiserer deg for "hardt", mens andre tar for lett på problemene dine. Det virker som om du har begrenset tillit til omgivelsene for tiden, så jeg vet ikke hvem du burde snakke med. Den "riktige" presten kan sikkert være til hjelp, men den "gale" (i betydningen "feil for deg") kan helt sikkert bli veldig feil. Alle prester er ikke lyttende og lite belærende eller lite forutinntatte, selv om sikkert en god del av dem er det. 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Hvilken interesse skulle hun ha av å lyve? Igjen viser du hvor mistenksom du er I forhold til mennesker som har som intensjon å hjelpe deg. (( jeg vil egentlig ikke være det , men klarer ikke la være.... Huff , er helt skakkjørt !!! Ubehagelig å omgås folk nå.. Er så spak .. Tidligere kunne jeg tenke, "jeg har noen som støtter meg- "nå føler jeg bare psykologen har meldt seg inn i klubben , hun hater meg .. Muligens litt sykt å tenke dette - men det er det jeg tenker.. Vet jeg ikke burde...Kan jeg være rammet av posttraumer? Har noen sosiale erfaringer jeg kjenner m brent av... Hva bør jeg gjøre? Synes ikke jeg har noen lenger innenfor helsevesen.. Skal be min bror ta doktorgrad på paranoide !!!!!!!! 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Ift til en spesifikk psykolog og hennes team - ja kanskje ... 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har fulgt med, men vet ikke så mye om hva som kjennetegner de forskjellige medikamentene. Jeg kunne sikkert uttrykt meg mer nyansert, det bare slo meg at det blir en hårfin balanse - du synes noen diagnostiserer deg for "hardt", mens andre tar for lett på problemene dine. Det virker som om du har begrenset tillit til omgivelsene for tiden, så jeg vet ikke hvem du burde snakke med. Den "riktige" presten kan sikkert være til hjelp, men den "gale" (i betydningen "feil for deg") kan helt sikkert bli veldig feil. Alle prester er ikke lyttende og lite belærende eller lite forutinntatte, selv om sikkert en god del av dem er det. 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Aner ikke sel heller- alt blir feil og ingenting blir bedre. Konklusjon: håpløs:((((( 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 ...og fortsatt mener du at du ikke har psykisk sykdom? 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 (( jeg vil egentlig ikke være det , men klarer ikke la være.... Huff , er helt skakkjørt !!! Ubehagelig å omgås folk nå.. Er så spak .. Tidligere kunne jeg tenke, "jeg har noen som støtter meg- "nå føler jeg bare psykologen har meldt seg inn i klubben , hun hater meg .. Muligens litt sykt å tenke dette - men det er det jeg tenker.. Vet jeg ikke burde...Kan jeg være rammet av posttraumer? Har noen sosiale erfaringer jeg kjenner m brent av... Hva bør jeg gjøre? Synes ikke jeg har noen lenger innenfor helsevesen.. Skal be min bror ta doktorgrad på paranoide !!!!!!!! Hva legger du i posttraumer? Er dette noe du tidligere har mottatt behandling for? 0 Siter
Gjest Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 Episoder fra mine ungdomsår- gikk fra " topp" til bunn sosialt sett. Sosial utfrysning (?) - plutselig var jeg ikke del av flokken , ik " kul" nok;( div episoder hvor jeg ikke ble inkludert.. Etter dette begynte angsten.. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 ... Men orker ikke høre om Guds rike.. Det tror jeg du slipper. Prester er derr for å møte alle uansett livssyn 0 Siter
Gjest Skrevet 14. juli 2014 Skrevet 14. juli 2014 Ja.. Burde kanskje gi dem en sjans ( som det så elegant heter). Adskillig mer verdifullt tipper jeg enn å døyve min fæle angst m et glass rødt før de andre våknet... Angsten min tar hele meg. Sluker til og med de sidene av meg hvor jeg tidligere har følt meg trygg og full av mestring. Til å bli ulykkelig av:(( en jeg kjenner faktisk en svært nær, som også jobber i helsevesenet haddegode samtaler m prest( livredd for diagnostisk rulleblad- kan visst knekke legekarrieren..) 0 Siter
frosken Skrevet 14. juli 2014 Skrevet 14. juli 2014 (( jeg vil egentlig ikke være det , men klarer ikke la være.... Huff , er helt skakkjørt !!! Ubehagelig å omgås folk nå.. Er så spak .. Tidligere kunne jeg tenke, "jeg har noen som støtter meg- "nå føler jeg bare psykologen har meldt seg inn i klubben , hun hater meg .. Muligens litt sykt å tenke dette - men det er det jeg tenker.. Vet jeg ikke burde...Kan jeg være rammet av posttraumer? Har noen sosiale erfaringer jeg kjenner m brent av... Hva bør jeg gjøre? Synes ikke jeg har noen lenger innenfor helsevesen.. Skal be min bror ta doktorgrad på paranoide !!!!!!!! Uheldige oppveksterfaringer er ikke traumer slik dette er definert. Men både uheldige oppveksterfaringer og langvarig sykemelding slik du nå er inne i, setter sine spor. Jeg synes du skal mobilisere din voksne side, skrive et brev til dps om hvordan du har det, be om ny samtale med psykologen samt en medisinvurdering av en lege. Prøv å være mindre opphengt i hvilken diagnose/merkelapp dps finner mest egnet for dine vansker, det vesentlige er at du får hjelp til å mestre ditt liv bedre. Ser du skriver et annet sted om en lege som valgte å snakke med en prest i stedet for psykiater, for å unngå en journal som han antok kunne skape problemer for hans karriere. I de fleste tilfeller er det adskillig mer karriereødeleggende med langvarige sykemeldinger enn at man mottar adekvat behandling for sine problemer. 0 Siter
Gjest Skrevet 14. juli 2014 Skrevet 14. juli 2014 Vel , vedr det siste finnes det nok eksempler på det motsatte også. Min nære for øvrig unngått osykemelding , plettfri karriere. Vi som kjenner han kjenner til baksiden av medaljen ( han er lynende intelligent og får til alt han gjør .. Men et svært skiftende energinivå.) Jeg han tv søs og mislykket i forhold.. Men vi er svært gla i hverandre... Han er en av de på jorda som holder m i live, selv om han ofte ikke gidder " å ta meg inn". Trolig nok m sitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.