Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En fot foran den andre. Redsel er ikke farlig, kun ubehagelig. :)

.

Anonymous poster hash: d8926...c63

Endret av En namnlaus
  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

19

• XbellaX

13

• AnonymBruker

11

• stjernestøv

9

Skrevet

Lurer forresten på om jeg er dødssyk .. Kanskje no fastlegen ikke har funnet ut ( jeg skyr jo undersøkelser ..) burde kanskje ta meg en tur og spørre om det er noen blodprøver han har glemt

Skrevet

Lurer forresten på om jeg er dødssyk .. Kanskje no fastlegen ikke har funnet ut ( jeg skyr jo undersøkelser ..) burde kanskje ta meg en tur og spørre om det er noen blodprøver han har glemt

Om du så skulle være dødssyk, så fritar deg ikke for å utvise normalt ansvar for deg selv.

Nå må du snart finne frem din voksne side og slutte å tulle.

Skrevet

Kall meg hva du vil Frosken , klarer ikke ta det inn - håpløs og fortapt .. Men tror omgivelsene tenker dette nok går over, så da gjør det vel det da:((

Så du skal legge ansvar på omgivelsene for å vurdere situasjonen?

Du har beskrevet problemer i større eller mindre grad siden ungdomsalder, og du har nå vært ute av arbeidslivet i over ett år. I tillegg beskriver du lavt funksjonsnivå i hverdagen og utpreget mistenksomhet i forhold til de som skal forsøke å hjelpe deg.  Det må være mulig for deg å koble på din voksne side, ta ansvar for deg selv, be om den hjelpen du trenger fra helsevesenet - og slutte å være så regressiv. Hvis ikke er du vel uføretrygdet i løpet av noen år. Ikke fordi du er så syk, men fordi du velger regresjon.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror innimellom jeg er dødssyk, det er så fælt for jeg vil jo ikke dø og det vil vel ikke du heller. Sikkert lurt å spør legen om å ta blodprøver, tror jeg skal gjøre det. Når en føler seg fysisk dårlig tror en jo at en skal dø, finnes jo ingen andre forklaringer. Det er mystisk syns jeg at en skal bli så dårlig fysisk, hvis det ikke er noe galt. Så du hadde fått ny time hos psykolog, den må du ta og da forteller du hvor jævlig du har det.

Skrevet

Du har rett - vi er alle aktører i egne liv. Jeg gir ingen andre skyld for min avgrunn. Om jeg råtner vet jeg det er mitt eget valg. UførHet var tidl mitt mareritt - men jeg skal sørge for at INgen skal få stemplet m som det. Da tar jeg heller og lider martyrdøden utenfor nav !!!!!!!!!Kanskje du Frosken skal velge å la være å støtte / oppmuntre meg om jeg irriterer deg! ( takk likevel)Tror min pdykolog har meg i vrangstrupen .. Ga henne et dikt jeg tenkte skulle fortelle mer en 1000 ord.. Hun satte det i en perm, ble lite tema og da jeg sist sa jeg ik ville ha mer beh ga hun meg det tilbake sammen m min glimrende attest jeg ga henne som bevis på at jeh ikke et forstyrret fælt fiendtlig menneske.. jeg skrukket det sammen , tok det m og gikk.

Skrevet

Det var en litt søt kommentar synes jeg:) farlig å leve dog...!!!
AnonymBruker
Skrevet

Det var en litt søt kommentar synes jeg:) farlig å leve dog...!!!

:) Det er det, men der har vi ikke noe valg. Den risikoen kommer vi ikke utenom, og en dag dør vi uansett, samme hvor hardt vi prøver å unngå det.  :)

Skrevet

Du har rett - vi er alle aktører i egne liv. Jeg gir ingen andre skyld for min avgrunn. Om jeg råtner vet jeg det er mitt eget valg. UførHet var tidl mitt mareritt - men jeg skal sørge for at INgen skal få stemplet m som det. Da tar jeg heller og lider martyrdøden utenfor nav !!!!!!!!!Kanskje du Frosken skal velge å la være å støtte / oppmuntre meg om jeg irriterer deg! ( takk likevel)Tror min pdykolog har meg i vrangstrupen .. Ga henne et dikt jeg tenkte skulle fortelle mer en 1000 ord.. Hun satte det i en perm, ble lite tema og da jeg sist sa jeg ik ville ha mer beh ga hun meg det tilbake sammen m min glimrende attest jeg ga henne som bevis på at jeh ikke et forstyrret fælt fiendtlig menneske.. jeg skrukket det sammen , tok det m og gikk.

Er det ikke mest du som har din psykolog i vrangstrupen? Hva er det du ønsker hun skal gjøre?

Skrevet

Si hun ser jeg lider istedet for å beskylde meg for å være et fælt menneske og spre sine betraktninger om dette.. Vil noen skal bre over meg dyna og gi meg medisin så jeg kan sove litt og kjenne m litt roligere :( men står på to , så dette er nok en syk tanke- jeg synes synd på meg selv og det er ikke sosialt akseptert :( men vanskelig vanskelig. Takk for at du viser slik interesse Frosken , du får meg nesten til å begynne å gråte:(

Skrevet

:) Det er det, men der har vi ikke noe valg. Den risikoen kommer vi ikke utenom, og en dag dør vi uansett, samme hvor hardt vi prøver å unngå det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ga hun tilbake et dikt du hadde skrevet til henne? Det synes jeg faktisk er litt underlig. Men kom deg på den neste timen, tror bare det å møte opp på den vil kunne hjelpe deg mye.

Stå på! :-)

Anonymous poster hash: 5a728...18e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet motet, kjennes litt som å dø...

Selvom det kjennes sånn, betyr det ikke at det er reelt. Mot tror jeg du har i massevis, du bruker det bare helt feil akkurat nå. Jeg hadde ikke turt å storme ut fra et psykologkontor, og jeg hadde heller ikke turt å forsøke å stå på egne bein og nekte å ta imot hjelp i den situasjonen du er i nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes også du er utrolig sta! Bruk det godt! :)

Skrevet

Ga hun tilbake et dikt du hadde skrevet til henne? Det synes jeg faktisk er litt underlig. Men kom deg på den neste timen, tror bare det å møte opp på den vil kunne hjelpe deg mye.

Stå på! :-)

Anonymous poster hash: 5a728...18e

Skrevet

Ga henne et dikt som har vært min livstrøst, " den hemmelige sommer " av andre Bjerke

Skrevet

Selvom det kjennes sånn, betyr det ikke at det er reelt. Mot tror jeg du har i massevis, du bruker det bare helt feil akkurat nå. Jeg hadde ikke turt å storme ut fra et psykologkontor, og jeg hadde heller ikke turt å forsøke å stå på egne bein og nekte å ta imot hjelp i den situasjonen du er i nå :)

Skrevet (endret)

Vops kanskje du er utenifrastyrt !! Jeg var det tidligere , trodde jeg måtte alt. Nå kjenner jeg glede over å nekte og gjøre kun det jeg selv vil. Havnet i trassalderen i en alder av langt over 30;( Frosken sier jeg ett regressiv , eh - kanskje- men jeg har begynt å kronisk kritisk reflektere over hvordan sndre møter meg. Jeg vil kun bli møtt med respekt orker ikke bli tråkket på lenger .

Endret av En namnlaus
AnonymBruker
Skrevet

Vops kanskje du er utenifrastyrt !! Jeg var det tidligere , trodde jeg måtte alt. Nå kjenner jeg glede over å nekte og gjøre kun det jeg selv vil. Havnet i trassalderen i en alder av langt over 30;( Frosken sier jeg ett regressiv , eh - kanskje- men jeg har begynt å kronisk kritisk reflektere over hvordan sndre møter meg. Jeg vil kun bli møtt med respekt orker ikke bli tråkket på lenger .

Hehe, neppe! 

Når du reflekterer over hvordan andre møter deg, tar du med i betraktning at deres væremåte mot deg er en direkte reaksjon på hva du gjør, sier og oppfører deg? Ett trassbarn (dine ord) blir gjerne behandlet som nettopp det ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...