Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Den er grei, men tror ikke vedk er i stand til å reflektere over sin posisjon vis a vis meg. Men sikkert bare negativ - følt m så amper i det siste . Ekkelt , jeg dr jo et snilt lam;) 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Ga henne et dikt som har vært min livstrøst, " den hemmelige sommer " av andre Bjerke Jeg har lest diktet, og ser ikke umiddelbart hva du ønsket å formidle til din psykolog ved å gi henne diktet. I terapi må man kommunisere med egne ord, og dersom du selv ikke klarte å utdype hva du ønsket å kommunisere, så ser jeg ikke for meg at diktet var til hjelp for noen av dere der og da. Hva hadde du ønsket fra hennes side som reaksjon på diktet? 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Den er grei, men tror ikke vedk er i stand til å reflektere over sin posisjon vis a vis meg. Men sikkert bare negativ - følt m så amper i det siste . Ekkelt , jeg dr jo et snilt lam;) Du mener mye om psykologen, hva hun tenker og tror, hva hun er i stand til osv. Det er noe sært over hvordan du nedvurderer henne mesteparten av tiden - samtidig som du tillegger henne mange negative oppfatninger om deg. Hvis du mener hun mangler kompetanse, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar initiativ til annen behandling. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Den er grei, men tror ikke vedk er i stand til å reflektere over sin posisjon vis a vis meg. Men sikkert bare negativ - følt m så amper i det siste . Ekkelt , jeg dr jo et snilt lam;) Det er ikke sikkert, men kanskje må du bare være litt overbærende med henne da? Til hun og dere har funnet litt mer ut av hverandre? Anonymous poster hash: d8926...c63 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 (endret) Frosken :Sa til fastlege at jeg synes det var svært ubehagelig å bli oppfattet slik og sånn av psykolog, skulle visst bare endre strategiene mine . Så min skyld punktum - de har nok avtalt hvordan de skal forholde seg til min skepsis . Jeg et jo " litt" skeptisk i følge fastlege ... Endret 17. juli 2014 av En namnlaus 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har lest diktet, og ser ikke umiddelbart hva du ønsket å formidle til din psykolog ved å gi henne diktet. I terapi må man kommunisere med egne ord, og dersom du selv ikke klarte å utdype hva du ønsket å kommunisere, så ser jeg ikke for meg at diktet var til hjelp for noen av dere der og da. Hva hadde du ønsket fra hennes side som reaksjon på diktet? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Samtale om diktet og hvorfor jeg ha henne det 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Du mener mye om psykologen, hva hun tenker og tror, hva hun er i stand til osv. Det er noe sært over hvordan du nedvurderer henne mesteparten av tiden - samtidig som du tillegger henne mange negative oppfatninger om deg. Hvis du mener hun mangler kompetanse, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar initiativ til annen behandling. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Ikke min hensikt å nedvurdere henne , men hvordan hun møter meg. Men jeg har hatt bad feelings siden første gang jeg så henne , er nok meg!!! Er ikke så " tøff" som jeg høres ut som altså!!! 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Samtale om diktet og hvorfor jeg ha henne det Hvorfor ga du henne det? Hva ønsket du å formidle? 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Frosken :Sa til fastlege at jeg synes det var svært ubehagelig å bli oppfattet slik og sånn av psykolog, skulle visst bare endre strategiene mine . Så min skyld punktum - de har nok avtalt hvordan de skal forholde seg til min skepsis . Jeg et jo " litt" skeptisk i følge fastlege ... Du ER jo svært skeptisk. Allikevel tror jeg ikke det har avtalt noe som helst, men jeg tror han gjør det som de fleste vil gjøre i en tilsvarende situasjon, han ber deg om å ta relevante ting opp med psykologen og ikke med ham. 0 Siter
laban Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Samtale om diktet og hvorfor jeg ga henne det Her er mitt favorittdikt av Bjerke: http://elsenilssen.blogspot.no/2012/03/pa-jorden-et-sted-tro-ikke-frosten-som.html Jeg liker at det er optimistisk uten å bli klissent. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Hvorfor ga du henne det? Hva ønsket du å formidle? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Vanskelig å forklare!!Jeg kjenner meg som et sammensatt menneske , jeg har mange latente ressurser men angst og beven forhindrer m ofte fra å blomstre/ utnytte dette potensiale . Heldigvis har jeg noen urkrefter( el plutselig inspirasjon som fungerer som en kilde , den gjør at jeg i blant kan stige ut av dette problematiske og " suge margen" ut av livet... Være mer nær " meg selv" - jeg blir grepet og lar meg gripe.. Og glemmer det vonde el uovervinnelige , alle mine lodd i livet..Men lenge siden dette nå.. Venter likevel litt på bedre tider ... Tror disse erfaringene forhindrer meg fra å søke endelige løsninger på mine problem ( forhindrer m fra å synke enda dypere og til slutt ----) 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Men jeg har hatt det slik i det siste at jeg tror jeg kan legge fra m angsten når jeg har mestret ting.., men den har vært på lur likevel og angrepet m og slått m i bakken 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juli 2014 Skrevet 17. juli 2014 Her er mitt favorittdikt av Bjerke: http://elsenilssen.blogspot.no/2012/03/pa-jorden-et-sted-tro-ikke-frosten-som.html Jeg liker at det er optimistisk uten å bli klissent. Det var et fint dikt, alltid lyst et sted 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Her er mitt favorittdikt av Bjerke:http://elsenilssen.blogspot.no/2012/03/pa-jorden-et-sted-tro-ikke-frosten-som.html Jeg liker at det er optimistisk uten å bli klissent. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Du ER jo svært skeptisk. Allikevel tror jeg ikke det har avtalt noe som helst, men jeg tror han gjør det som de fleste vil gjøre i en tilsvarende situasjon, han ber deg om å ta relevante ting opp med psykologen og ikke med ham. det tror jeg!!! Min fastlege streng v forrige møte:(( kanskje han tenkte jeg er et uspiselig udyr 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 det tror jeg!!! Min fastlege streng v forrige møte:(( kanskje han tenkte jeg er et uspiselig udyr Hei! Vil bare skrive til deg at ble rørt når leste om hvordan du strever men likevel setter barna i hjertet ditt foran alt og alle ting:-) Kjente meg igjen i det:-) Også en ting til: Da jeg kom til en psykolog før jeg pga av min mann og fastlege kom til en psykiater, ble jeg: full av mye rart og skummelt: Redde følelser, urolig følelser, usikker følelser, ful av spørsmål, syk følelse...osv... Da jeg ringte min mann og sa jeg ikke kunne kjøre hjem for ble redd og skummel psykolog og jeg skjønte ingenting, ble han sint. Så jeg hadde liksom en der som tok tak, ellers tør jeg ikke tenke på utfallet:-( Eller.. jeg tror faktisk uten å få akkurat sånn hjelp som jeg trengte fri fra misforståelser at jeg ble frisk:-) I følge NHD blir man ikke frisk når man har autisme, men jeg føler meg frisk, bare annerledes. Jeg er gift og studerer, jobber og har mye interesser og altoppslukende hobbyer. Men frisk sånn satt på plass det trengte jeg hjelp til. Enda en ting syns jeg at jeg forstår: Jeg kom over noen engelske innlegg på nettet, egentlig ganske mange og fra mennesker som hadde ulike personlighetsforstyrrelser, enten de hadde det eller ikke, så, og det merket jeg meg, ble de stemplet og på mange måter mistrodd fordi de hadde eller hadde fått en slik diagnose. Kanskje sitter slike diagnoser litt for løst, i forhold til og hvis pasienter opplever å bli mistrodd som følge av dem? Med autisme er det også en fare har jeg hørt, blir man deprimert får man vist ikke særlig hjelp, eller på annen måte psykisk syk, for det er bare autismen det. osv... Jeg mener å skrive at på sett og vis syns jeg det er klokt at du er skeptisk til diagnosefokus, du trenger konkret hjelp, og det burde du kunne få uten en diagnose som uansett ofte er satt på et grunnlag basert mye på terapautens egen synsing og opplevelse. Håper du får bedre og riktigere hjelp i fremtiden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.