Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

19

• XbellaX

13

• AnonymBruker

11

• stjernestøv

9

Skrevet

det tror jeg!!! Min fastlege streng v forrige møte:(( kanskje han tenkte jeg er et uspiselig udyr

Hva er det du tror? At psykologen og fastlegen har snakket sammen og avtalt en strategi?

Jeg har vanskelig for å se for meg at en fastlegen tenker at en pasient er et uspiselig dyr, men kan godt hende han synes du er vanskelig å ha konstruktive diskusjoner med for tiden. 

Skrevet

Avtalt " spill" ja- ca overbevist om at dps har klarert saker og " ting" m vedk.Vedk vært mer " vennlig " tidl- men når pf nevt i epikrise er tilnærming lik avsky. Tenker vel jeg selv er skyld i egen situasjon og at jeg er ca et null. Klarer ikke å ikke bli støtt av dette, selv om vedk i prinsippet ikke behøver å være en signifikant pers i mitt liv.

Skrevet

Avtalt " spill" ja- ca overbevist om at dps har klarert saker og " ting" m vedk.Vedk vært mer " vennlig " tidl- men når pf nevt i epikrise er tilnærming lik avsky. Tenker vel jeg selv er skyld i egen situasjon og at jeg er ca et null. Klarer ikke å ikke bli støtt av dette, selv om vedk i prinsippet ikke behøver å være en signifikant pers i mitt liv.

Jeg anser det som usannsynlig at de overhodet har kommunisert direkte med hverandre. Kanskje har fastlegen lagt merke til at mulig pf er nevnt, men jeg tror ikke at det i noen stor grad påvirker hans måte å forholde seg til deg på. Derimot tipper jeg at han begynner å bli utålmodig og synes det er påfallende hvor liten endring du viser i måten å oppfatte ting på.  At han overlater det psykologiske til dps, er helt vanlig når du først er i behandling i spesialisthelsetjenesten.

Skrevet

Det tror jeg, dessverre.

Det er litt av et menneskesyn du mener din fastlege har. Opplever han andre mennesker som har PF med like stor avsky og vemmelse? 

Skrevet

Tror det er gjengs for denne type sykdom / følet det forøvrig selv ekstremt krenkende å få antydet denne form for forstyrrelse .. Tror jeg er hatet

Skrevet

Tror det er gjengs for denne type sykdom / følet det forøvrig selv ekstremt krenkende å få antydet denne form for forstyrrelse .. Tror jeg er hatet

Det er en merkelig form for opplevelse du har av diagnosen. At du opplever det som vondt å få antydet (og det er vel strengt tatt kun det din behandler har gjort, antydet) en alvorlig diagnose er forstålig, men dine reaksjoner går så mye lenger enn det. 

Det viktigste er vel egentlig å finne ut hvordan du i ditt liv kan få det bedre med deg selv, mer harmoni, og mer fred. Din fastlege og din behandler har annet å gjøre enn å konspirere og bruke tid på å tenke "vemmelses"-tanker om deg. Alt handler ikke om deg, selv om jeg tror du opplever det slik akkurat nå.

Skrevet

Skrekkelig selvopptatt - jA- helt i orden for m du sier det. Til å bli kvalm av , minst. Om slike antydninger kunne slettes kunne jeg muligens sett fremover.

Skrevet

Skrekkelig selvopptatt - jA- helt i orden for m du sier det. Til å bli kvalm av , minst. Om slike antydninger kunne slettes kunne jeg muligens sett fremover.

Mener du antydningen om pf i epikrise? Jeg tror du velger en mye bedre strategi om du forsøker å endre din egen tenkning om dette, enn om du overbeviser deg selv om at løsning er sletting av ting du ikke liker fra epikrisen.

En antydning om personlighetsmessige vansker, er neppe noe som vektlegges så voldsomt av fastlegen.  Det er jo kun snakk om en antydning...

Skrevet

Selvopptatt tror jeg man automatisk blir når man har vært syk/strevd med livet over en viss periode, du er ikke den eneste som opplever det. Jeg skulle ønske du kunne forsøke å ta bedre grep om livet ditt men jeg tror ikke du makter det alene uten terapi/medisinering. 

Når ferien er over bør du ta fatt på dette vedr din behandler, dersom det fortsatt oppleves vanskelig for deg å ha samtaler med henne bør du ta tak i det og be om et bytte. 

stjernestøv
Skrevet

Det jeg syns er rart er når de setter diagnoser uten at man får vite noe om det, en hadde satt eupf på meg da jeg var yngre. Det fikk jeg først vite flere år senere da vi var på modum, jeg ble forbannet. Der var de ikke enige. Og i papirene senere fra jeg var innlagt leste jeg at jeg hadde schizofreni, det visste jeg heller ikke for han sa alltid "Du har en psykoselidelse"- Har ofte ikke visst hva de har drevet med, vær glad psykologen innformerer deg. Men på den siste plassen jeg var innlagt fikk jeg god innformasjon, er vel sånn det skal være.

Skrevet

Mener du antydningen om pf i epikrise? Jeg tror du velger en mye bedre strategi om du forsøker å endre din egen tenkning om dette, enn om du overbeviser deg selv om at løsning er sletting av ting du ikke liker fra epikrisen.

En antydning om personlighetsmessige vansker, er neppe noe som vektlegges så voldsomt av fastlegen. Det er jo kun snakk om en antydning...

poenget mitt er ikke kun at jeg ikke liker det men at jeg mener det ikke er belegg for slike påstander . Eller kan de si jeg har pf fordi jeg var mistenksom og vaktsom og hadde katastrofe tanker i min siste jobb? Jeg har gjentatte ganger bedt om dette men får ingen detaljer fra Evt " funn" som gjør m mer pf en andre..:( Blir skremt av helsevesenets definisjonsmakt og hvordan de synes urokkelige ift denne..
Skrevet

Selvopptatt tror jeg man automatisk blir når man har vært syk/strevd med livet over en viss periode, du er ikke den eneste som opplever det. Jeg skulle ønske du kunne forsøke å ta bedre grep om livet ditt men jeg tror ikke du makter det alene uten terapi/medisinering.

Når ferien er over bør du ta fatt på dette vedr din behandler, dersom det fortsatt oppleves vanskelig for deg å ha samtaler med henne bør du ta tak i det og be om et bytte.

Ja men så vanskelig:(
Skrevet

Ja men så vanskelig:(

Fryktelig vanskelig, garantert. Jeg vet ikke om du vil oppleve at du kommer så langt med det, men om du oppriktig føler at dette blir helt feil å fortsette samtaler med akkurat denne personen er det langt bedre å gjøre noen grep. 

Det er så trist at du opplever andre mennesker ser ned på deg og forakter deg ved å antyde en diagnose, uansett om den er riktig eller feil vil du komme mye lenger ved å samarbeide med dem. Jeg kan ikke se at du har så mange andre konstruktive alternativer fremfor deg, dessverre. Dette klarer du ikke komme ut av på egenhånd, og å gå slik du gjør nå er uten tvil et mareritt.

Skrevet

poenget mitt er ikke kun at jeg ikke liker det men at jeg mener det ikke er belegg for slike påstander . Eller kan de si jeg har pf fordi jeg var mistenksom og vaktsom og hadde katastrofe tanker i min siste jobb? Jeg har gjentatte ganger bedt om dette men får ingen detaljer fra Evt " funn" som gjør m mer pf en andre.. :( Blir skremt av helsevesenets definisjonsmakt og hvordan de synes urokkelige ift denne..

De er ikke det minste urokkelige, de har ikke engang gitt deg den, de har kun antydet. 

Skrevet

poenget mitt er ikke kun at jeg ikke liker det men at jeg mener det ikke er belegg for slike påstander . Eller kan de si jeg har pf fordi jeg var mistenksom og vaktsom og hadde katastrofe tanker i min siste jobb? Jeg har gjentatte ganger bedt om dette men får ingen detaljer fra Evt " funn" som gjør m mer pf en andre..:( Blir skremt av helsevesenets definisjonsmakt og hvordan de synes urokkelige ift denne..

Hva med oss andre med pf-diagnose - ser du ned på oss?

Skrevet

De er ikke det minste urokkelige, de har ikke engang gitt deg den, de har kun antydet.

antydet er sikkert bare min tolkning:( fastlege henviser m som sårbar , krenkbar , mistenksom ... Står at pas er"klar " på at hun ikke vil testes for pf...:( kunne de ikke bare latt være å skrive dette :( !!!!!!!!!!
Skrevet

Hva med oss andre med pf-diagnose - ser du ned på oss?

du trenger ikke ha mistenksomhetspiggene ute:) Jeg fordømmer ingen - men vil helst bli sett i " riktig" lys;) mvh
Skrevet

antydet er sikkert bare min tolkning:( fastlege henviser m som sårbar , krenkbar , mistenksom ... Står at pas er"klar " på at hun ikke vil testes for pf... :( kunne de ikke bare latt være å skrive dette :( !!!!!!!!!!

De kan ikke la vær å skrive det når du sier at du ikke vil? Man kan ikke velge sine diagnoser.  Dersom du ikke har pf så er det noe som kommer til greit syne i videre behandling.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...