Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryktelig vanskelig, garantert. Jeg vet ikke om du vil oppleve at du kommer så langt med det, men om du oppriktig føler at dette blir helt feil å fortsette samtaler med akkurat denne personen er det langt bedre å gjøre noen grep.

Det er så trist at du opplever andre mennesker ser ned på deg og forakter deg ved å antyde en diagnose, uansett om den er riktig eller feil vil du komme mye lenger ved å samarbeide med dem. Jeg kan ikke se at du har så mange andre konstruktive alternativer fremfor deg, dessverre. Dette klarer du ikke komme ut av på egenhånd, og å gå slik du gjør nå er uten tvil et mareritt.

Siden jeg er blitt så redd for å dele tanker Pga av redsel for fordømmelse blir det som å bite seg selv i halen å snakke m terapeut. Hun kan trolig " leksene" sine - men tror hun ikke er særlig erfaren . Gir m lite trygghet
  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

19

• XbellaX

13

• AnonymBruker

11

• stjernestøv

9

Skrevet

du trenger ikke ha mistenksomhetspiggene ute:) Jeg fordømmer ingen - men vil helst bli sett i " riktig" lys;) mvh

Du kan ikke vite om jeg har mistenksomhetspiggene ute eller ikke, det er noe du tror og tolker det som :)

Jeg håpet du kunne prøve å se ting fra et annet perspektiv, men du klarer (vil?) ikke en gang prøve på det.

Skrevet

Siden jeg er blitt så redd for å dele tanker Pga av redsel for fordømmelse blir det som å bite seg selv i halen å snakke m terapeut. Hun kan trolig " leksene" sine - men tror hun ikke er særlig erfaren . Gir m lite trygghet

Opplever du at vedkommende er feil å snakke med tar du tak i dette som et voksent menneske og ber om et bytte, det er helt ok. 

Skrevet

Du kan ikke vite om jeg har mistenksomhetspiggene ute eller ikke, det er noe du tror og tolker det som :)

Jeg håpet du kunne prøve å se ting fra et annet perspektiv, men du klarer (vil?) ikke en gang prøve på det.

Nei, det kan jeg absolutt ik- mine var kanskje aktivert- tenkte du hentydet at jeg hadde et nedlatende syn på msk m denne type diagnostikk . Det har jeg ikke- føler bare så sterkt ut i fra hva jeg har lest meg til at jeg ikke helt er der.. Finnes ikke andre lidelser hvor paranoide ideer ( om jeg kan kalle det det) kan forekomme. Og hva skiller normal paranoia fra hverdagsparanoia. Min fastlege sa min mistenksomhet var overdreven , derved ikke bra for meg:(( sa opp jobb fordi jeg trodde jeg ikke ble sett på som " dyktig" nok. Tenker jeg har hatt periodisk paranoia- og nå når jeg såkalt skal ha hjelp møter helsevesen m slik at jeg og blir usikre på dem. Har visst lite tillit til meg selv - verden og menneskeheten om dagen- betyr ikke at jeg ikke ser alle mennesker som likeverdige .
Skrevet

Opplever du at vedkommende er feil å snakke med tar du tak i dette som et voksent menneske og ber om et bytte, det er helt ok.

bør vel si i fra til dps da... Ikke usannsynlig de kun ser meg som problemet der...har hun teamet på sin side / og jeg er jo skeptisk osv , så da blir det sikkert tenkt at jeg vilnavigere slik til alle. Kjenner dog det er lettere å ta fastlege på alvor , en mann på nesten 60.
Skrevet

bør vel si i fra til dps da... Ikke usannsynlig de kun ser meg som problemet der...har hun teamet på sin side / og jeg er jo skeptisk osv , så da blir det sikkert tenkt at jeg vilnavigere slik til alle. Kjenner dog det er lettere å ta fastlege på alvor , en mann på nesten 60.

Et bytte er mulig. 

Dersom din behandler tok feil i sine antyndinger kommer det tydelig frem dersom du fortsetter terapien, istedet velger du dessverre nærmest å gi hennes antydninger mer tyngde ved å handle slik du gjør.

Den hudløsheten og mistenksomheten du kjenner på, og har kjent på i mange år,  finnes det hjelp for.

Skrevet

Jeg trodde det var sosial angst dette her , ikke pers forstyrrelse. Eks 1.Fikk strålende tilbakemeldinger på allmennlærerutdanning.. I praksis sa de min kommunikasjon m barna var veldig god. Fikk bra karakter - og hadde mange vellykkede undervisningsopplegg i praksis. Sluttet fordi jeg ikke trivdes i studentmiljøet - følte at når andre så min angst så var alt ødelagt:( eks 2 min veileder ( forsker) syntes jeg var så interessant å snakke m , ba meg på en sammenkomst m mange av sine medforskere. Sa jeg kunne knytte kontakter.. Gjett hvem som ble livredd og flyktet fra hele seansen? Eks 3 ble ansatt i bra jobb e videreutdanning m noen som jeg tidl hadde jobbet m i fagsammemheng og visst gjort et svært godt inntrykk på- fikk prestasjonsangst og sa opp ( redd for å bli en belastning , gråt på jobb og trodde jeg ikke strakk til og st de hadde møte om det osv) er dette paranoid pf el sosial angst? ? Kanskje ikke åpenbart uten at du vet " mer"?

Skrevet

Et bytte er mulig.

Dersom din behandler tok feil i sine antyndinger kommer det tydelig frem dersom du fortsetter terapien, istedet velger du dessverre nærmest å gi hennes antydninger mer tyngde ved å handle slik du gjør.

Den hudløsheten og mistenksomheten du kjenner på, og har kjent på i mange år, finnes det hjelp for.

ja er klar over at jeg navigerer på en måte som kan styrke deres påstander , men finner meg ikke i en slik tilnærming , i den forstand at jeg er redd den påvirket hvilken behandling jeg får og hvordan de ser på min " stemme"..:( Lest om han såkalt paranoide legen... Som ikke mente han var det , det gikk på tverke m han tror jeg:(
Skrevet

ja er klar over at jeg navigerer på en måte som kan styrke deres påstander , men finner meg ikke i en slik tilnærming , i den forstand at jeg er redd den påvirket hvilken behandling jeg får og hvordan de ser på min " stemme".. :( Lest om han såkalt paranoide legen... Som ikke mente han var det , det gikk på tverke m han tror jeg:(

Det er helt ok å være uenig i antydninger, men da tar du opp med vedkommende i terapien. Det eneste du oppnår nå er å bli dårligere. 

Leger tar feil, behandlere tar feil, alle er i stand til å ta feil. Finn frem din voksne fornuftige side, som jeg vet du har, og rydd opp i dette når ferien din er over. 

Skrevet

Du snakker til meg på en tillitsvekkende måte XBellaX :) Så slitsomt dette.. Kan jo si at jeg benekter og forsvarer m osv.. Men synes ikke jeg oppfører m / el har oppført m dekkende for pf diagnostikk . Men trolig ( el jeg vet!!!) mer enkel i tankegangen om dagen- litt svart hvitt opplegg blitt dette fra min side - en kamp for å ikke miste siste rest av tiltro til meg selv og de verdier jeg står for- men som jeg på Pga angst slett ikke alltid evner å praktisere. Eks så glad i barn , men når min manns slekt ser på meg blir jeg stiv og klarer ikke være trygg og meg selv:(( har det derfor svært vondt når jeg f eks ikke blir populær tante i hans slekt... I min egen derimot ... Huff- jeg er alt for personlig , håper jeg ikke blir identifisert . Er jo de reneste dagboknotater jeg skriver her på forumet.. Har hatt en grusomt stort behov for å sette ord på " ting" jeg har kjempet m og mot!!!:(( takk for oppmerksomheten , skal prøve å begrense m litt heretter. Ikke særlig mer å si:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...