Gå til innhold

Har du greid å slanke deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, har gått ned 20 kilo.

Hvordan greide du å holde deg unna usunn mat?

Bestemte meg for det. Dessuten er det en vanesak. De første to ukene er vanskeligst.

Hva tenkte du?

Hver gang jeg fikk lyst på noe usunt tenkte jeg på hva vekta kom til å vise neste gang.

Hva var opplegget ditt?

Spise sunt, i mindre posjoner. Kutte ned på sukker og andre raske karbohydrater. Og erstatte søt drikke (juice, saft, brus, etc.) med vann. Minst én times rask gange hver dag.

Greide du å holde kiloene unna etter slankekuren?

Ja.

Kan det være en fordel å erstatte noen av måltidene med næringshake?

Nei, spis normal sunn mat. 
Endret av slabbedask
AnonymBruker

Jeg har ikke trua på sånn pulver shake.

Jeg har ei venninne som har brukt mye sånn. No er det noen år siden hun slankeopererte seg og hun bruker det fortsatt i perioder. Men det hjelper jo bare når du går på den og så går hun opp når hun spiser vanlig igjen

Hun trener ikke og det er grunnen mener jeg

Anonymous poster hash: ed59e...d0c

Jeg tror at slankepulver eller barer kan fungere som kick-start for noen. De er dyre og de minner en om hva en holder på med. Man vil neppe "ødelegge" kuren ved å plutselig spise for mye usunn mat.

Etter en ukes kick-start, så har jeg tro på fortsettelse med sunn og næringsrik mat, skissert av andre i tråden. 

Personlig er jeg ikke overvektig. Men etter graviditeter var det noen ekstra kilo... og tilsvarende kan jeg gå opp 2-4 kg i  forbindelse med ferier. Disse små-kiloene kvitter jeg med ved mye ekstra trim + regelmessige sunne måltider hvor jeg spiser meg passelig mett - og ikke stapp-mett. Kveldsmaten erstatter jeg med kesam + bær eller yougert/biola naturell med bær (magert, kalori-fattig og godt).

AnonymBruker

Ja det har jeg (20 kilo). Sluttet med store mengder cola, drakk mer vann, spiste etter "tallerkenmodellen" og spiste bare 80% av det jeg forsynte meg med til jeg hadde tilpasset meg mindre mengde. Det vil si, forsynte meg med det jeg pleide, men spiste bevisst ikke opp alt på tallerken. Smurte 2 skiver, spiste 1 1/2. Mer mosjon (turer/gange i høyt tempo).

Ingenting er tatt bort i mitt kosthold, bortsett fra mye brus. Noe er lagt til. Dvs har jeg lyst på burger en gang i blant, spiser jeg burger. Har jeg lyst på brus, drikker jeg en brus. Sjokolade spiser jeg feks ofte, men kun biter ikke "plater". Har jeg lyst på noe salt en kveld, kjøper jeg Popcorn og ikke chips. Fyller opp en liten bolle i stedet for å ta med posen til sofaen. 

Jeg er generelt mer opptatt av mengde tilpasset aktivitet. Og jeg er opptatt av å ikke fjerne, men redusere. Dette fordi jeg skal leve med dette hver dag og jeg er av unne-meg-typen, men ikke i store mengder :)

Anonymous poster hash: cd91b...dd8
AnonymBruker

tjohei1, on 19 Jul 2014 - 10:01, said:

Hvordan greide du å holde deg unna usunn mat? Hva tenkte du? Hva var opplegget ditt? Greide du å holde kiloene unna etter slankekuren? Kan det være en fordel å erstatte noen av måltidene med næringshake? Takker for svar!

Jepp. 20 kg. Anonymous poster hash: 75c06...47c

Annonse

AnonymBruker

tjohei1, on 19 Jul 2014 - 10:01, said:

Hvordan greide du å holde deg unna usunn mat? Hva tenkte du? Hva var opplegget ditt? Greide du å holde kiloene unna etter slankekuren? Kan det være en fordel å erstatte noen av måltidene med næringshake? Takker for svar!

Den raskeste veien til vektnedgang er å kutte ut alle karbohydrater, da raser vekta ned. Jeg har gått ned 20 kg. Hvis man er motivert nok så går det greit. Trenger bare tenke på resultatet en vil oppnå. Anonymous poster hash: 75c06...47c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...