Gå til innhold

Blant ulver


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    11

  • stjernestøv

    5

  • AnonymBruker

    5

  • DoleMari

    4

Ta i mot den hjelp du blir tilbudt har jeg fått råd om av bror og.. Forøvrig har jeg i min desperasjon skrevet internt til Lommelegen to ganger og fått svar fra både B B og cramer el hva han het. Fellesnevner har vært åpenbart du sliter, psykiater sa jeg ikke måtte skjule ting i frykt for diagnose / og de rådet meg til å komme innunder beh og at det ikke var grunn til at jeg skulle vente. Trodde ikke jeg hadde så mye å frykte heller:)Fastlege purret når jeg var " klar ".. Etter at jeg ble vettskremt og litt forulempet ( faktisk ) hos psykolog 1. Ah.. Skal se om jeg kan klare å være litt ydmyk ift deres kompetanse fremover , som psykolog sier du kjenner d selv best, derved ualminnelig vrient å l seg behandle. Men et jo ikke lege da, så får satse på de kan hjelpe m med psykeligheten .. Har jo ikke klart å gjøre noe med den selv , det er i alle fall et faktum:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slepe meg til nyoppsatt time på dps i slutten av denne uken.. Må høre om osykolog har mottatt min unnskyldning for dørslamring.. Så håper jeg vi kan klare å samarbeide .. Og vet mye står på meg !! Skal lufte medisinvurdering igjen .. Skal tro om de kan råde fastlege... Så slipper jeg flere ...?!

 

Bare en kort kommentar: Du bør ikke "lufte medisinvurdering", men helt tydelig og konkret be om å få det. Siden du er i behandling på dps, er kanskje det beste å få medisinvurdering av en lege der. Men du kan også diskutere med din fastlege om han kan stå for medisineringen i samarbeid med dps, men å ta ansvar for seg selv, vil da innebære å tydelig fortelle både om mistenksomheten og om fortvilelsen. De som skal medisinere, må ha innsyn i hvordan du reelt sett har hatt det den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en psykolog som ikke er opptatt av diagnoser. Jeg skulle nesten ønske jeg kunne få en utredning fordi jeg føler jeg kunne trengt noe medisiner eller en diagnose.

 

Ingen tvil om at du er en oppegående person! Og det er du jo uansett om du trenger medisiner eller ei:)

Det er maaange som oppegående som trenger det. Det er mange smartinger som får problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen entydig smarting - men omgir m med mange - de gir meg gelefølelse :(

 

Hva tenker du om dette selv?

 

Alle kan jo ikke være smartest, løpe fortest, hoppe høyest, være penest, lese mest osv. osv. Må du være best for å være bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (for min del) orker ikke å bruke mer tid og energi på å svare/prøve å hjelpe deg (det virker nytteløst). Håper andre har mer tålmod enn meg der.

Du får ha lykke til videre med ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om dette selv?

Alle kan jo ikke være smartest, løpe fortest, hoppe høyest, være penest, lese mest osv. osv. Må du være best for å være bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Frosken . Gj oppvekst / ungdom litt slitsomt å være den som måtte kjempe så fælt - mens andre part fikk alt gratis .. Men nå høres jeg bitter ut. Vil ikke ende opp bitter. Slurvet m hygiene i det siste , skremmende . Vondt i alle (!) tennene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ingen hatklubb, men hvorfor skal folk bruke tid på å lytte, gi råd og forsøke å hjelpe deg når det ikke ser ut til at du bruker 10 sek engang på de rådene du får? Inn det ene øret, ut det andre. Da går folk lei. Skjønner hww godt.

Anonymous poster hash: c3f26...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Frosken . Gj oppvekst / ungdom litt slitsomt å være den som måtte kjempe så fælt - mens andre part fikk alt gratis .. Men nå høres jeg bitter ut. Vil ikke ende opp bitter. Slurvet m hygiene i det siste , skremmende . Vondt i alle (!) tennene mine

Det er noe med fokuset ditt som skaper problemer. Jeg skjønner at det å være tvilling med en som lettere oppnår gode resultater enn deg, kan ha vært utfordrende. Men hvis du løfter blikket litt, så vet du at det finnes mange som har hatt dårligere forutsetninger enn deg også. De fleste av oss må kjempe på enkelte livsområder, mens andre ting går lettere.  Dette handler på sett og vis om en versjon av hvorvidt glasset er halvfullt eller halvtomt.

 

Jeg tenker for øvrig også at så lenge du har overskudd til å observere alle dine "symptomer", så har du også forutsetninger for å mobilisere nok til å håndtere dem litt bedre. Det virker litt som om du er turist i ditt eget liv for tiden; reiser rundt og observerer styrker og svakheter, men du observerer kun.  Jeg tror det fungerer bedre å fokusere på å få pusset tennene, enn å legge merke til at du ikke gjør det og så vurdere dette som et "symptom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tatt meg sammen og prøver å gjøre det hele tiden. Lite som skal til for å vippe meg av pinnen , sorry ! kjenner jeg f år vondt i magen mht terapi - tror kanskje ikke jeg vil klare det . Forstokket og lett antennelig , sur og inderlig trøtt - har ikke lyst til noe ..hva har jeg å gjøre i et terapirom. ?!Får se om det kan hjelpe m annen type medisin - om det kan bidra til mer mottakelighet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen hatklubb, men hvorfor skal folk bruke tid på å lytte, gi råd og forsøke å hjelpe deg når det ikke ser ut til at du bruker 10 sek engang på de rådene du får? Inn det ene øret, ut det andre. Da går folk lei. Skjønner hww godt.

Anonymous poster hash: c3f26...f44

må innrømme jeg ikke skjønner hva det siktes til her?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tatt meg sammen og prøver å gjøre det hele tiden. Lite som skal til for å vippe meg av pinnen , sorry ! kjenner jeg f år vondt i magen mht terapi - tror kanskje ikke jeg vil klare det . Forstokket og lett antennelig , sur og inderlig trøtt - har ikke lyst til noe ..hva har jeg å gjøre i et terapirom. ?!Får se om det kan hjelpe m annen type medisin - om det kan bidra til mer mottakelighet .

Det kan godt hende at du kan få drahjelp av medisin, slik at du kan nyttiggjøre deg samtaleterapi bedre. Men i tillegg tror jeg du må jobbe med deg selv i forhold til å være villig til å svelge noen kameler.  Hvis du kan se på måten du reagerer på i forhold til psykologen som et tema for terapien, som noe som har med deg og din psyke å gjøre, så vil det ikke lenger bare være negativt at du reagerer så sterkt på ting hun sier.  Jeg tror noe av cluet med terapi, er å innse at akkurat i terapirommet så skal fokuset primært være på hva som er din andel av det som skjer, hva er det du bringer med deg inn, hva er det som får deg til å reagere.  At psykologen sikkert også kan ha forbedringspotensiale bør ikke ha noe vesentlig fokus. mener jeg. Hun går sikkert i veiledning og jobber med sin profesjonelle utvikling, la henne holde på med det i fred mens du konsentrerer deg om deg ;-)  Jeg tror du har rotet deg litt inn i en idealisert forestilling om den gode terapirelasjonen, og at du ikke helt klarer å se at du bringer med deg inn en del "skrull" som du bør fokusere på, i stedet for å mene at psykologen ikke evner å gi deg de gode samtalene du i den idealiserte forestillingen har sett for deg.

 

Nå er det ny uke, nye muligheter, ny terapitime. Bruk de mulighetene du har som best du kan - ikke tillat deg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...