Gå til innhold

Slått ut av varmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

23

• XbellaX

12

• DoleMari

5

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Den så ikke dum ut. "Blåser" den bra? Jeg var innom Clasohlson i dag og dem sa det var utsolgt for vifter overalt:(

Ja, vi synes den er bra, den blåser bedre og bråker mindre enn den runde. Den dreier også til sidene om du vil.

Synd de ikke har flere. Kjøpte vår for få dager siden, og de hadde mange her.

Har du sjekket andre steder, Biltema feks?

http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Soylevifte-med-timer-359802/

Annonse

FjellOgDalar

Jeg er også veldig sensitiv for varme. >25 = ubehag. >30 = pain. Noe som dog kan funke, er å ta et ISKALDT håndkle og legge det rundt halsen. Da vil blodet i halspulsårene kjøles ned, og man føler seg bedre :-). Ha så kaldt vann som mulig (fra krana) på håndkledet, og kjøl det i fryseren en liten stund. For meg hjelper dette om jeg føler meg overopphetet. Kjør på med væske. Gjerne Farris, da denne inneholder salter som binder vann i kroppen. En god cap eller hatt med litt skikkelig skygge eller bred brem vil hjelpe mot "grillhode." Har du vann på deg, så kan det hjelpe å helle litt i hodeplagget. Tettsittende klær gjør vondt verre. Løse, litt rommelige klær gjør luftsirkuslasjonen lettere - samt mindre opplevelse av å være klam (typen alt fester seg til kroppen). Her er det i grunnen bare kreativiteten/klessmaken som setter grenser. Jeg bruker "safariskjorter" og bukser luft kan sirkulere i. Evt. en lett kjole. Nomanden (nomaden.no) selger en del kvalitetsklær som kan være gode i varmen. Dog er det kanskje ikke alles smak.

Det er viktig å tenke på solbeskyttelse. Jeg blir veldig raskt solbrent, så jeg velger gjerne mest mulig dekkende klær. Her må man prøve seg fram. Om du ikke vil lide for å bli brun, vil jeg anbefale solfaktor 20+. Selv bruker jeg 30.

Ønsker deg en fortsatt god sommer, tross hetebølgen :)

stjernestøv

Hvorfor kan du ikke gi et noe mer nyansert bilde av din situasjon? Hva er poenget med å gå dit om du ikke klarer å være ærlig? 

Det var en uerfaren lege, det merket jeg fort. Men ga han listen og den ville han beholde, han satt p.sprøyten på meg og hadde bare gjort det en gang før. Jeg skulle ta kontakt om det var behov, hehe never!

stjernestøv

Jeg er også veldig sensitiv for varme. >25 = ubehag. >30 = pain. Noe som dog kan funke, er å ta et ISKALDT håndkle og legge det rundt halsen. Da vil blodet i halspulsårene kjøles ned, og man føler seg bedre :-). Ha så kaldt vann som mulig (fra krana) på håndkledet, og kjøl det i fryseren en liten stund. For meg hjelper dette om jeg føler meg overopphetet. Kjør på med væske. Gjerne Farris, da denne inneholder salter som binder vann i kroppen. En god cap eller hatt med litt skikkelig skygge eller bred brem vil hjelpe mot "grillhode." Har du vann på deg, så kan det hjelpe å helle litt i hodeplagget. Tettsittende klær gjør vondt verre. Løse, litt rommelige klær gjør luftsirkuslasjonen lettere - samt mindre opplevelse av å være klam (typen alt fester seg til kroppen). Her er det i grunnen bare kreativiteten/klessmaken som setter grenser. Jeg bruker "safariskjorter" og bukser luft kan sirkulere i. Evt. en lett kjole. Nomanden (nomaden.no) selger en del kvalitetsklær som kan være gode i varmen. Dog er det kanskje ikke alles smak.

Det er viktig å tenke på solbeskyttelse. Jeg blir veldig raskt solbrent, så jeg velger gjerne mest mulig dekkende klær. Her må man prøve seg fram. Om du ikke vil lide for å bli brun, vil jeg anbefale solfaktor 20+. Selv bruker jeg 30.

Takk for tips :)

Har letet etter en luftig kjlole men har ikke funnet noe.

Annonse

Han hadde ferie fire uker sa denne her. Måtte legge meg litt, ble så utkjørt og jeg som er innvitert på besøk. Får gå og være litt kanskje.

Hele Norge stopper opp i fellesferien. Håper du kommer deg litt, om ikke så bli hjemme og hvil deg. Kjenn etter hva som er best for deg.

Jeg bruker også 30, og får mye finere brunfarge også:)

Godt tips! man kan kanskje bruke frosne grønnsaker og pakke inn også. Puh!

stjernestøv

Hele Norge stopper opp i fellesferien. Håper du kommer deg litt, om ikke så bli hjemme og hvil deg. Kjenn etter hva som er best for deg.

Var der i ca to timer, er sliten nå men tror jeg har godt av å være litt sosial. Sa jeg skulle innvitere dem hit neste uke, tenkte å lage ostekake til dem. Det er jo kald kake.

Jeg stopper nesten helt opp selv om jeg ikke har ferie for tiden. Hjemmekontor... fungerer best etter klokka ti om kvelden:-(

Jeg vil ha REGN!

Endret av frosken

Var der i ca to timer, er sliten nå men tror jeg har godt av å være litt sosial. Sa jeg skulle innvitere dem hit neste uke, tenkte å lage ostekake til dem. Det er jo kald kake.

Bra stjernestøv, ostekake er godt! Jeg ser frem til den kloke kommer tilbake merker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...