Gå til innhold

Ble FB venn med en muslim.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg måtte slette en som var muslim hater, blir for mye når det går den veien også :mellow: Var jo bare det det gikk i.

Å ja, dem er det også mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    27

  • DexterMorgan

    11

  • Madelenemie

    10

  • AnonymBruker

    6

AnonymBruker

DexterMorgan, on 26 Jul 2014 - 11:27, said:

Vel, det er slik en stor andel av muslimer er. De skylder på USA/Jøder/vesten/rasisme/etc, for sin egen elendighet. Å ta ansvar for seg selv og sine, og ta gode valg det er ikke så kult. Det er en grunn til at alle (eller de aller fleste) muslimske land fortsatt er i steinalderen kulturmessigt, og de kommer alltid til å være der pga at den hellige boken er guds ord og kan ikke moderniseres.

Det var en kortfattig og grei forklaring.

Når jeg leser ord som "sinte unge menn", så assosieres det med islam med en gang.

Ikke rart, for de får jo ikke nyte noen verdens ting jo.

Anonymous poster hash: e7fb0...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei!

Jeg trodde selv holder i 5000 år, diskuterte det for noen få dager siden med min sønn, men så sa han jeg tok feil at det var 1500år. Siden han kan ekstremt mye, tenkte jeg han husket riktig, skal google det.

Vi så en dokumentar sammen om dette.

Interessant er det at begge mine sønner var det som sa som deg det med atomvåpen og muslimer:-) først prøvde jeg tenke mer positivt, men kjenner jo at det virker mest logisk at det går mot en slik egen utslettelse.

Vi får ta vare på hverandre så lenge jorden består da:-) og jeg har nå et håp og flere jeg da om bosettinger på Mars, fredelige, vellykkede, også tilbakeflytting til jorden :-)

Det er vel ingen som vet sikkert om det er 1500 eller 5000 år til polene skifter. Menneskeheten har i alle fall overlevd dette før.

 

Det virker som om store kriger er på vei ut. Får håpe den utviklingen går fortere enn spredningen av atomvåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så stod det så mye...hater israel, india og usa, og var bilder av blodige folk på siden hans. Stod mye jeg ikke forstod, bilde av mann med våpen, og Allah hjelp musliene i isreael. Så jeg slettet han igjen, tror han kopierte bilde av meg. Er det skummelt?

 

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

Jeg har både muslimer og jøder på min FB-venneliste, men ønsker ikke fanatikere av noe slag. Ville uansett ikke lagt til noen jeg ikke kjente eller i det minste kjente til gjennom felles venner eller annen felles arena.

Stusser for øvrig også at du sier du ikke vet noe om Midtøstenkonflikten. Solemnity ga en grei oppsummering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har både muslimer og jøder på min FB-venneliste, men ønsker ikke fanatikere av noe slag. Ville uansett ikke lagt til noen jeg ikke kjente eller i det minste kjente til gjennom felles venner eller annen felles arena.

Stusser for øvrig også at du sier du ikke vet noe om Midtøstenkonflikten. Solemnity ga en grei oppsummering.

Ja så nå vet jeg noe om det, er ikke alt jeg husker eller innvollverer meg i. Lærte sikkert noe på skolen om det, men husker ingenting fra skolen.

 

Nei en bør vel ikke legge til venner man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men så stod det så mye...hater israel, india og usa, og var bilder av blodige folk på siden hans. Stod mye jeg ikke forstod, bilde av mann med våpen, og Allah hjelp musliene i isreael. Så jeg slettet han igjen, tror han kopierte bilde av meg. Er det skummelt?

 

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

 

Jeg ble en gang facebookvenn med en kristen. Der stod det også mye rart - hat mot Palestina, muslimer etc. Bilder av en mann spikret på et kors, tortur altså. Han påstod han drakk Guds blod og spiste Guds legeme i kirken!! Forferdelig. Tror han kalte det nattverd. 

Anonymous poster hash: 61ec1...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Jeg ble en gang facebookvenn med en kristen. Der stod det også mye rart - hat mot Palestina, muslimer etc. Bilder av en mann spikret på et kors, tortur altså. Han påstod han drakk Guds blod og spiste Guds legeme i kirken!! Forferdelig. Tror han kalte det nattverd. 

Anonymous poster hash: 61ec1...955

 

Mye rart ute og går, blir så ekstremt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så stod det så mye...hater israel, india og usa, og var bilder av blodige folk på siden hans. Stod mye jeg ikke forstod, bilde av mann med våpen, og Allah hjelp musliene i isreael. Så jeg slettet han igjen, tror han kopierte bilde av meg. Er det skummelt?

 

Hva som egentlig foregår i Gaza? Er det muslimer mot kristne?

 

Fanatismen på Gaza er langt verre enn på Vestbredden. Der er det så mange agressive og rabiate muslimer at Egypt vegrer seg veldig for å ha noe med dem å gjøre. Egypt og Saudi Arabia står sammen med Israel i kampen mot terroristene på Gazastripen. De to landene protesterte mot våpenhvileforslaget til USAs utenriksminister. Israels ensidige våpenhvile av og til noen timer gjennomføres for at man skal få inn mat og andre nødvendighetsvarer til 1,8 mill mennesker på Gazastripen. Sivilbefolkningen er jo ikke mål for Israel, men terroristene.

 

Kristne blir forfulgt på Gazastripen av de muslimene som har makten, men det er jødene de hater mest.  Hamas sitt mål er å utslette Israel som stat. Det står i deres charter. Siden Hamas har den politiske makten på Gazastripen, kan de terrorisere så mye de vil. De bruker kvinner og barn som skjold ved rakettutskydninger (i strid med folkeretten) og barnesoldater. Vi vet enda ikke hvor mange uskyldige opposisjonelle de har truet ned i sine underjordiske ganger.

 

Hvorfor alt dette jødehatet hos muslimske palestinaaraberne? Det har en lang historie, men to begivenheter i moderne tid økte jødehatet mye.

 

Det ene var i sin tid kontakten mellom Hitler og muslimenes fremste leder, stormuftien av Jerusalem. De ble enige om tiltak for utrydding av jøder. Nazistene argumenterte med at det kunne begrunnes ut fra Koranen. Dette kan du lese mer om i boken "Halvmåne og hakekors."  Klaus-Michael Millmann og Martin Cüppers .

 

Den andre begivenheten skjedde på Al-Azhar-universitetet i Kairo. Der ble Yassir Arafat utdannet. På den tiden kom det en kraftig radikalisering av underviserne der og tankene deres ble videreført av studentene. Hele radikaliseringen spredde seg så i hele den muslimske verden, mye ekstremisme fulgt i kjølvannet. Store fotballstadioner ble brukt til å formidle et langt mer radikalt islam.

 

Leser du boken "Sønn av Hamas" får du virkellig innblikk i de mest bisarre og radikale hodene på kloden. Den er skrevet av sønnen til en av grunnleggerne av Hamas. Han var en periode aktiv i Hamas, men fikk nok av grusomhetene der, og begynte å spionerte på Hamas til fordel for  den israelske sikkerhetstjenesten Sin Bet. På den måten sparte han mange liv og gav Israel mulighet til å stoppe terrorister. Når jeg skrev bisarr, så er det fordi dette er så utrolig langt fra forestillinger som kan rommes i et vanlig norsk hode. Han forteller at han etter en begravelse snek seg tilbake til gravpalssen for å kontrollere en påstand - at de døde etter en begravelseseremoni roterer så mye i gravene at de kan lage lyd! Det var selvfølgelig ikke sant, men han var jo nysgrerrig. Spionlivet ble for farlig og til slutt stakk han av til USA.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelige ting som foregår ja :(

 

Ja, men der er mye bra som foregår også og det får du ikke høre stort om. Der er ikke bomber som eksploderer over alt. Jeg har vært i Israel og på Vestbredden. Besøkte folk, også privat. Da får man sett hvordan de egentlig har det. Selv om alle lider på grunn av presset og angsten terrororganisasjonene skaper, er der også mye fint samhold. Mange kristne arabere, muslimer og jøder holder ofte sammen som gode venner og naboer.

 

Snakket med en drosjesjåfør fra Tiberias (by ved Genesaretsjøen). Han sa at folk flest levde i fred med hverandre der uavhengig av religion. I Haifa er der en velfungerende kristen menighet med både arabere og messianske jøder (jøde av slekt, men kristen av tro. Jøder vil bare ikke kalle seg kristne selv om de har Jesus som forbilde). FN-soldater i Israel (de hadde vakter på Golanhøyden) fortalte at vi ikke måtte tro på norske media. De sa at når syriske soldater ble såret, ble de sendt til sykehus i Israel. Behandlingen var gratis! En israelsk jøde (han var turist der slik som meg) som jeg snakket med i Polen, gav samme inntrykk. Han sa at folk flest ikke vil ha en tostatsløsning. De vil heller leve i fred sammen.

 

Det ensidige hat-bildet du får i media, gjelder ekstremistene. De forteller lite om hvordan folk flest egentlig har det i Israel, på Vestbredden og i Gaza, og hva de ønsker seg.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...