Gå til innhold

Dyremishandling

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg leser at dyremishandling topper seg hver vår og sommer, familier kvitter seg med sine dyr ved å dumpe dem i vannet etc... Og " barn" plager feks måker og andre dyr:-(

Jeg syns det er leit at samfunnet tar så lett på dyremishandling, det er ikke normale mennesker som gjør slikt, men alvorlige psykisk syke, da tenker jeg på psykopater og sadister.

Jeg tror de fleste seriemordere, voldtektsmenn osv... Jeg har lest om har en fortid der de har plaget og torturert dyr, så det stopper ikke ved dyr.

En far som dumper familiens hund med en betongstein rundt halsen fordi de skal på ferie, er neppe en stabil og god far for unger og kone, det er tegn, og symptomer på aggresiv atferd, impulsivitet, manglende evne til ansvar, planlegging, langsiktig tenkning, og fullstendig mangel på sympati med noen som lider.

Kim Morten Larsen stefaren som mishandlet sin stesønn Christoffer til døde, plaget også dyr. Det fins foreldre som ikke griper inn når deres barn viser antisosial atferd, jeg har sett foreldre la barna kvele frosker, og seigpine fisk, dessverre har jeg dårlig erfaring med en del frikirkeekstremkristne, de sier de er herre over skaperverket og lar barna mishandle dyr/ leke med dyr til de dør. Slikt er fordømt i den katolske kirke.

Og humanetikere og katolikker står derfor nærmere hverandre enn de selv vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...