Gå til innhold

Utrolig raskt til Gardermoen

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg hentet noen i Oslo kl 06.15 på deres bostedsadsse,kjørte til Gardermoen og parkerte utenfor huset mitt igjen kl 07.15, jeg ble så forundret over at det gikk så fort?? Jeg så mange ganger på klokken, og sjekket ulike klokker.

Vel jeg hørte på Santana, og da er det lett at man bare trår inn pedalen og jeg registrerte at jeg passerte alle andre biler, men så fort, en time tur retur Gardermoen, med småsnakk og henting??

Det er helt utrolig.

Jeg passet litt på da, ikke over 130/140 for jeg vil ikke miste sertifikatet, men innimellom gled jeg ubemerkelig opp i 140 til santanas gitarsoloer. Så gasset jeg ikke mer, jeg håper de øker fartsgrensene snart, ingen grunn for 100 grense på sånne gode veier, der man kan få tatt ut bilens potensiale, men ikke kan det fordi man står i fare for å miste sertifikatet.

Det var en stille tur, jeg snakket ikke, men hørte på Santana, håper mannen jeg hentet ikke syns jeg var asosial, jeg hadde ikke noe å si, så jeg sa ikke noe, men da jeg parkerte sa jeg flere ting, " oi, så god tid vi har" og " god tur" osv... Hans svarte på alt, selv om ikke direkte spørsmål, og jeg kjørte tilbake alene, da hørte jeg på Tsakovski men det gikk ikke roligere, jeg glemmer meg helt helt bort, kan jo alle satser av svanesjøen.

Endret av Madelenemie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk på at fartsgrensene ikke gjelder bare kl. 0630 om morgenen mitt i ferietiden.  På den motorveien er det veldig mye trafikk i rushtiden til vanlig.  Det blir fort farlig hvis de som kjører der ofte og ønsker å "ta ut bilens potensiale" skal kjøre i drøyt 140 når det er mange biler i alle filer. 

Jeg bruker tre kvarter én vei, det er vel litt over fem mil.  Da holder jeg fartsgrensa.  Du og jeg bor i samme bydel, men jeg vet jo ikke hvor du hentet passasjeren.

Jeg skal ikke starte noen ny diskusjon om råkjøring, men du har absolutt kjørt rikelig fort nok.   

Madelenemie
Skrevet (endret)

Husk på at fartsgrensene ikke gjelder bare kl. 0630 om morgenen mitt i ferietiden. På den motorveien er det veldig mye trafikk i rushtiden til vanlig. Det blir fort farlig hvis de som kjører der ofte og ønsker å "ta ut bilens potensiale" skal kjøre i drøyt 140 når det er mange biler i alle filer.

Jeg bruker tre kvarter én vei, det er vel litt over fem mil. Da holder jeg fartsgrensa. Du og jeg bor i samme bydel, men jeg vet jo ikke hvor du hentet passasjeren.

Jeg skal ikke starte noen ny diskusjon om råkjøring, men du har absolutt kjørt rikelig fort nok.

Hei!

Takk:-)

Jeg hentet passasjeren på Grunerløkka:-) det er morsomt at du vet vi bor i samme bydel...:-D men jeg vet ikke det:-) lurer på hvordan du vet det??

Uansett om det er trafikk, ligger jeg i venstre fil og suser forbi de aller fleste, alltid. Noen tar meg igjen, og da er jeg glad, for jeg vil ikke kjøre over 130-140, vil jo, men vil ikke miste sertifikatet og komme i fengsel.

Jeg ser imidlertid frem til høyere fartsgrenser!! I Danmark Finland og Tyskland kunne jeg kjøre i 200 km/H og da slapper jeg faktisk av.

I Gudbrandsdalen og inn mot Dovre kjører jeg fartsgrensen alltid, dårlige veier, og jeg gidder ikke kjøre forbi,, regnet ut at sparer lite tid, og jeg liker ikke ta sjangser, jeg gleder meg der til midtrabatt, og de stadige utbedringer av veistrekninger. Jeg tror for oss som liker bil og fart at det ikke er så lett allltid.

Apropo: jeg tar ikke ut en brøkdel av bilens potensiale i 140:-( bilen vil mer, det er regler som stopper meg, samtidig suser biler forbi i 160/170/180, men jeg vil ikke i fengsel, absolutt ikke! Min mann ville ha meg i fengsel for ca 2 år siden, men istedet ble det en bot, det var altså ikke mulig for han å sende meg i fengsel, heldigvis, jeg fikk panikk inni meg.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Det var ikke samme bydel med de gamle bydelsgrensene, men nå er det den samme.  Jeg bor riktignok på østsiden av elva.

Du har skrevet mange detaljer om både nærmeste kjøpesenter og en viss museumsbutikk.  Jeg bor i gangavstand til det museet. 

Tenk på friheten du vil miste dersom du mister lappen for en periode. 

Madelenemie
Skrevet

Det var ikke samme bydel med de gamle bydelsgrensene, men nå er det den samme.  Jeg bor riktignok på østsiden av elva.

Du har skrevet mange detaljer om både nærmeste kjøpesenter og en viss museumsbutikk.  Jeg bor i gangavstand til det museet. 

Tenk på friheten du vil miste dersom du mister lappen for en periode.

Hei!

:-D ok du husker persondetaljer bedre enn meg, jeg knytter lite konkret til navn/ personer, ( dessverre for meg)

Ja jeg passer meg! Takk:-)

Skrevet

Hei!

Takk:-)

Jeg hentet passasjeren på Grunerløkka:-) det er morsomt at du vet vi bor i samme bydel...:-D men jeg vet ikke det:-) lurer på hvordan du vet det??

Uansett om det er trafikk, ligger jeg i venstre fil og suser forbi de aller fleste, alltid. Noen tar meg igjen, og da er jeg glad, for jeg vil ikke kjøre over 130-140, vil jo, men vil ikke miste sertifikatet og komme i fengsel.

Jeg ser imidlertid frem til høyere fartsgrenser!! I Danmark Finland og Tyskland kunne jeg kjøre i 200 km/H og da slapper jeg faktisk av.

I Gudbrandsdalen og inn mot Dovre kjører jeg fartsgrensen alltid, dårlige veier, og jeg gidder ikke kjøre forbi,, regnet ut at sparer lite tid, og jeg liker ikke ta sjangser, jeg gleder meg der til midtrabatt, og de stadige utbedringer av veistrekninger. Jeg tror for oss som liker bil og fart at det ikke er så lett allltid.

Apropo: jeg tar ikke ut en brøkdel av bilens potensiale i 140:-( bilen vil mer, det er regler som stopper meg, samtidig suser biler forbi i 160/170/180, men jeg vil ikke i fengsel, absolutt ikke! Min mann ville ha meg i fengsel for ca 2 år siden, men istedet ble det en bot, det var altså ikke mulig for han å sende meg i fengsel, heldigvis, jeg fikk panikk inni meg.

Jeg synes deres som kjører i 140 km/t bør tenke mer på ANDRE som dere kan skade, i stedet bare på at dere selv kan havne i fengsel! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...