Gå til innhold

Dyrt i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på ferie i Frankrike og Tyskland og der var alt så billig.

Kom hjem til Norge og skulle kjøpe softis på narvesen til familie. Måtte betale 170 kr for 5 stk.

Jeg skjønner ikke at noen turister orker å komme hit på ferie

Anonymous poster hash: 7d4b1...5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom hjem til Norge og skulle kjøpe softis på narvesen til familie. Måtte betale 170 kr for 5 stk.

Ja, det har blitt forferdelig dyrt i Norge i forhold til andre land. Heldig for oss når vi er på reise. Og jeg får en flau smak i munnen når turister sperrer opp øynene når de skal betale for det de har bestilt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke spesielt dyrt i Norge (i forhold til inntekten vår). For turister er det ofte dyrt, men vi er ikke det eneste landet med høye priser. Når jeg har dårlig råd drar jeg ikke på toukers ferie til Tokyo eller Singapore, men velger ett billig feriemål eller blir hjemme. 

Det er selvsagt synd for oss som får færre turistinntekter, men vi klarer oss nok, dessuten har vi ett uutnyttet potensiale for luksusturisme.

Anonymous poster hash: 9ba99...738
Skrevet (endret)

Det er ikke spesielt dyrt i Norge (i forhold til inntekten vår). For turister er det ofte dyrt, men vi er ikke det eneste landet med høye priser. Når jeg har dårlig råd drar jeg ikke på toukers ferie til Tokyo eller Singapore, men velger ett billig feriemål eller blir hjemme. Det er selvsagt synd for oss som får færre turistinntekter, men vi klarer oss nok, dessuten har vi ett uutnyttet potensiale for luksusturisme. Anonymous poster hash: 9ba99...738

Det kommer jo helt an på inntekten man har da. Det er forskjell på 12000 og 120000 i måneden og hvor mange man skal forsørge for den summen.

Endret av Dorthe
DexterMorgan
Skrevet

Enig med mr.anonym. Det er billig i Norge, så lenge du er norsk da og har disse latterlig (alt for) høye lønningene i forhold til utført arbeid. For turister så er det nok litt dyrt ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på inntekten man har da. Det er forskjell på 12000 og 50 000 i måneden

Det er sant, men i sånne diskusjoner må man nesten ta utgangspunkt i gjennomsnittet. Det er forskjell på inntekter i alle land. 

Anonymous poster hash: 9ba99...738

DexterMorgan
Skrevet

Alt er dyrt for de fattigste, i absolutt alle land uansett

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen turister orker å komme hit på ferie Anonymous poster hash: 7d4b1...5c3

Det er forståelig. Men for nordmenn er ikke norge dyrt. Det er ingen andre som har så god kjøpekraf.
Skrevet

Ja, det har blitt forferdelig dyrt i Norge i forhold til andre land. Heldig for oss når vi er på reise. Og jeg får en flau smak i munnen når turister sperrer opp øynene når de skal betale for det de har bestilt.

Jeg er helt enig, jeg synes noen av prisene her er helt vannvittige. Det kommer spesielt godt til syne på sommeren. 

stjernestøv
Skrevet

Det er dyrt, spesielt når man skal spise ute på resturant. Men på china house er det billig lunsjmeny og den blir man mett av, under hundre lappen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...