Gå til innhold

Underdiagnostisert


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • XbellaX

    14

  • stjernestøv

    10

  • AnonymBruker

    7

  • frosken

    6

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv

alvorlig og:((???

Vil si du er sykere enn meg, jeg har alvorlig men en  mild form for schizofreni. Føler meg ikke så syk som du er nå, så jeg håper virkelig du får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alvorlig og:((???

 

Ja. Naturligvis. Det burde ikke komme som et sjokk for deg at jeg mener dette. Det positive er at det finnes hjelp, men siden du bruker alle dine krefter på å unngå den hjelpen og svare "bra, og, jeg har det fint" kommer du heller ingen vei. Vær så snill å skjerp deg. Det bor så mye fornuft og sunt vett i deg, men jeg skal si du klarer å gjemme det bort ganske godt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBellax: mulig jeg har sagt noe som kan misforstås . Sier IKKE til psykolog at jeg har det fint, syter og bærer meg ( huff). Men vil ikke ha mer en poliklinisk beh ( det det heter?)da jeg ble spurt en gang for noen Mnd siden og sa jeg sto på to & har fastlege .. Derfor ikke legg dps .., er mer åpen for lege dps nå.. Men begriper ikke om medisiner er svaret- vil sikkert øke min funksjonssvikt . Cipralex gjort m apatisk. Klart å droppe den nå tror jeg. Holder på å kjenne etter om jeg tørr.. Var trygt å være apatisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alvorlig og:((???

Hvis du forstår deg selv som frisk, hvordan klarer du da å rettferdiggjøre for deg selv og din familie at du fungerer såpass dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si du er sykere enn meg, jeg har alvorlig men en mild form for schizofreni. Føler meg ikke så syk som du er nå, så jeg håper virkelig du får hjelp.

Jeg tror jeg er litt friskere enn deg Stjernestøv , men kjenner deg jo ikke så godt st jeg vet. Jeg sliter m å bli benevt som syk, vet ikke om jeg er syk. Kanskje bare ikke klart å bruke min sunne fornuft ... Kanskje for sart for samfunnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XBellax: mulig jeg har sagt noe som kan misforstås . Sier IKKE til psykolog at jeg har det fint, syter og bærer meg ( huff). Men vil ikke ha mer en poliklinisk beh ( det det heter?)da jeg ble spurt en gang for noen Mnd siden og sa jeg sto på to & har fastlege .. Derfor ikke legg dps .., er mer åpen for lege dps nå.. Men begriper ikke om medisiner er svaret- vil sikkert øke min funksjonssvikt . Cipralex gjort m apatisk. Klart å droppe den nå tror jeg. Holder på å kjenne etter om jeg tørr.. Var trygt å være apatisk

 

Er dette å være ærlig: "Mye er nesten ikke til å bære om dagen, bør jeg si det til psykolog ? Sagt til henne " det går bra" og at jeg står på to bein". Du må jobbe hardere enn som så om jeg skal tro deg. 

I morgen synes jeg du skal starte med blanke ark og fortelle mer. Jeg skjønner ingenting av medisinbruken din for tiden, den gir ingen mening for meg. Følg opp behandlingen med din psykolog og ta i mot all hjelp du kan få, så sant du vil komme deg ut av dette marerittet du lever i akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tror jeg er litt friskere enn deg Stjernestøv , men kjenner deg jo ikke så godt st jeg vet. Jeg sliter m å bli benevt som syk, vet ikke om jeg er syk. Kanskje bare ikke klart å bruke min sunne fornuft ... Kanskje for sart for samfunnet.

Da tror du feil, jeg holder ikke på slik som du gjør....du er mye mer ustabil enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hm- en ting kan vi sikkert være enige om Stjernestøv: vi orker ingen diskusjon om hvem av oss som er friskest el psykest?

Ja vi kan være enige om det. Unnskyld :) Vet at du ikke liker å bli omtalt som syk, men det gjør ikke jeg heller men innser at enkelte ting er sykt. Skulle ønske du innså det, det er bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh- er vel litt halvsyk:(( Dropper jo innom dps ukentlig - dette er en sann pine , men vil jo helst redde det som reddes kan av meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Eh- er vel litt halvsyk:(( Dropper jo innom dps ukentlig - dette er en sann pine , men vil jo helst redde det som reddes kan av meg:(

Godt du innser det da, det er mye av deg som kan reddes. Bare ta imot hjelp du, og lykke til hos psykologen i morgen :) (Det er bedre å ta imot hjelp enn å stritte imot, har erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette å være ærlig: "Mye er nesten ikke til å bære om dagen, bør jeg si det til psykolog ? Sagt til henne " det går bra" og at jeg står på to bein". Du må jobbe hardere enn som så om jeg skal tro deg.

I morgen synes jeg du skal starte med blanke ark og fortelle mer. Jeg skjønner ingenting av medisinbruken din for tiden, den gir ingen mening for meg. Følg opp behandlingen med din psykolog og ta i mot all hjelp du kan få, så sant du vil komme deg ut av dette marerittet du lever i akkurat nå.

Blir for skummelt å si- holdt på å si det til legr i fjor , men forduftet fra timen min i siste liten ( vikarlege, au). Nå er ikke krisefølelser der konstant, er m a o ikke akutt(?). Torde å si det til psykolog 1 på tekstmelding , da skrev hun tilbake at lege kunne hjelpe . Ble for stor terskel, sto jo ikke om livet men min trang til flukt fra slt var formidabel :(( er litt slik enda, men prøver jo å presse meg. Noen ganger lurer jeg på om jeg gjør det bedre en jeg tror. Står i epikriiiiise at jeg stiller skyhøge krav til meg selv:((!! Jeg gråter til psykolog og forteller ting , tror du ikke på det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh- er vel litt halvsyk:(( Dropper jo innom dps ukentlig - dette er en sann pine , men vil jo helst redde det som reddes kan av meg:(

Jeg skjønner ikke hvordan du som "halvsyk" kan tillate deg å først være sykemeldt ett år og så være hjemmeværende i flere måneder etter det uten inntekt? Hva er det du ser for deg skal gjøre at du ikke lenger er "halvsyk"?

 

Merker at jeg blir sur over måten du omtaler din terapi på. "Dropper innom dps ukentlig - dette er en sann pine".  Du virker ekstremt umotivert, og hvis du ikke er syk, så må du da bare kunne ta deg sammen? Eller kan du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du innser det da, det er mye av deg som kan reddes. Bare ta imot hjelp du, og lykke til hos psykologen i morgen :) (Det er bedre å ta imot hjelp enn å stritte imot, har erfaring)

prøver å være lydhør:) det er det med disse diagnosene som får meg helt til å revne, Jeg er ikke emosjonelt ustabil . Min legebror sier og det er tull!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

prøver å være lydhør:) det er det med disse diagnosene som får meg helt til å revne, Jeg er ikke emosjonelt ustabil . Min legebror sier og det er tull!!!

Men er diagnosen satt da? Det må da gå an å diskutere det med din psykolog? Kanskje det er tull som din bror sier.

 

Jeg fikk den i min ungdom men på modum mente de dette var feil, de sa og det var feil å sette en slik diagnose på en ung jente. (Var ung da den ble satt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du som "halvsyk" kan tillate deg å først være sykemeldt ett år og så være hjemmeværende i flere måneder etter det uten inntekt? Hva er det du ser for deg skal gjøre at du ikke lenger er "halvsyk"?

Merker at jeg blir sur over måten du omtaler din terapi på. "Dropper innom dps ukentlig - dette er en sann pine". Du virker ekstremt umotivert, og hvis du ikke er syk, så må du da bare kunne ta deg sammen? Eller kan du ikke det?

jeg tøffer meg Frosken ( friske frisk langelår). Mitt store problem at jeg er både sterk og helt gele . Tankene er i et salig virvar av mot og mismot. Om i hverandre . Manisk deprimert ?Ikke klart å ta meg selv i nakkeskinnet .. På tross av at jeg innbiller meg jeg vet oppskriften :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å være lydhør:) det er det med disse diagnosene som får meg helt til å revne, Jeg er ikke emosjonelt ustabil . Min legebror sier og det er tull!!!

Jeg tror du bør slutte å høre på din tvilling-legebror i denne sammenhengen. Han har ikke tilstrekkelig distanse til å se deg klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør slutte å høre på din tvilling-legebror i denne sammenhengen. Han har ikke tilstrekkelig distanse til å se deg klart.

vet ikke det . Men jeg tror han er lite interessert i å ha en syk søster . Emosjonelt ustabile agerer da vel dessuten særlig i forhold til nær familie , de de er trygge på.. Jeg er ikke et slikt - det tror jeg ikke selv heller . Finnes ikke noe mønster av ustabilitet i min livshistorikk. Jeg lar ikke følelser styre komplett og har heller ikke for vane å si el gjøre ting som er antisosialt eller utagerende . Tenker min bror , som jeg ser på som nær, vet dette. Vedk mente jeg skulle slutte i terapi - virker jo ikke og det dr på styr de spor de følger. Til opplysning har vedk et års erf på akuttpsyk, dps.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

vet ikke det . Men jeg tror han er lite interessert i å ha en syk søster . Emosjonelt ustabile agerer da vel dessuten særlig i forhold til nær familie , de de er trygge på.. Jeg er ikke et slikt - det tror jeg ikke selv heller . Finnes ikke noe mønster av ustabilitet i min livshistorikk. Jeg lar ikke følelser styre komplett og har heller ikke for vane å si el gjøre ting som er antisosialt eller utagerende . Tenker min bror , som jeg ser på som nær, vet dette. Vedk mente jeg skulle slutte i terapi - virker jo ikke og det dr på styr de spor de følger. Til opplysning har vedk et års erf på akuttpsyk, dps.

du må jo fortelle dette til din psykolog.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...