Gå til innhold

Underdiagnostisert


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • XbellaX

    14

  • stjernestøv

    10

  • AnonymBruker

    7

  • frosken

    6

Mest aktive i denne tråden

Blir for skummelt å si- holdt på å si det til legr i fjor , men forduftet fra timen min i siste liten ( vikarlege, au). Nå er ikke krisefølelser der konstant, er m a o ikke akutt(?). Torde å si det til psykolog 1 på tekstmelding , da skrev hun tilbake at lege kunne hjelpe . Ble for stor terskel, sto jo ikke om livet men min trang til flukt fra slt var formidabel :(( er litt slik enda, men prøver jo å presse meg. Noen ganger lurer jeg på om jeg gjør det bedre en jeg tror. Står i epikriiiiise at jeg stiller skyhøge krav til meg selv:((!! Jeg gråter til psykolog og forteller ting , tror du ikke på det?

 

Det er flott namnlaus om du klarer å være ærlig med din behandler, ellers forsvinner jo hele poenget med terapien. Jeg tror imidlertid, som du og har bekreftet, at du holder relativt mye tilbake. 

Skyhøye krav til deg selv, -ja det stemmer. 

 

Det du ikke våget å fortelle din lege for 1 år siden har du fått en ny sjanse til å fortelle om i morgen. Dessuten må du ta tak i økonomien din i morgen. Ingen hinting, ingen vage spørsmål, her må du være direkte, ta tak og be om råd. 

 

Deretter må du slutte å ta alt din bror sier for god fisk. Pårørende er ofte de som blir blinde først. Jeg forstår han mener det godt men akkurat nå er han dessverre ikke til nytte for deg (når det kommer til å oppsøke og følge opp terapi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kaste inn årene på no vis - få en medisinsk velsignelse for ikke å delta i eget liv:(( ikke helt der nå.. !Fått det som utløste krisen noe på avstand ( ikke maktet jobb).. Osv... Er ærlig , men påstår jeg svinger sånn .. Huff og huff .. Hva betyr det , at hun mener å ha belegg for pers forstyrrelse. ,??Sier hun det i morgen og ikke lytter til mine argumenter klarer jeg ikke mer , da må jeg Evt oppsøke annen behandler . Jobber m hodet mitt for det må være kaldt , slik at jeg ikke koker over. Bør kanskje ta en cipralex . Akk . Uansett: takk for du bryr det . Skal prøve å ta innover meg det som blir sagt og la det synke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kaste inn årene på no vis - få en medisinsk velsignelse for ikke å delta i eget liv:(( ikke helt der nå.. !Fått det som utløste krisen noe på avstand ( ikke maktet jobb).. Osv... Er ærlig , men påstår jeg svinger sånn .. Huff og huff .. Hva betyr det , at hun mener å ha belegg for pers forstyrrelse. ,??Sier hun det i morgen og ikke lytter til mine argumenter klarer jeg ikke mer , da må jeg Evt oppsøke annen behandler . Jobber m hodet mitt for det må være kaldt , slik at jeg ikke koker over. Bør kanskje ta en cipralex . Akk . Uansett: takk for du bryr det . Skal prøve å ta innover meg det som blir sagt og la det synke .

 

Prøv om du kan la det synke inn. Det bor så mye sunn fornuft og klokhet i deg og jeg blir smågal når du ikke tar noe som helst av dette i bruk. 

Forsøk om du kan ha en dialog med henne og ikke la det bli til en ordkrig. Du sier hun må lytte til deg, men da blir du og nødt til å lytte til henne. Våg å kjenne på uenighet, og forsøk å kommuniser hva som evt er vanskelig for deg med hennes synspunkter.

 

Og trekk pusten dypt flere ganger. 

 

 

Jeg ønsker deg en god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt siste spørsmål kan jeg ikke besvare uten at jeg vet mer om diagnosen og livet ditt for øvrig.

 

I bekreftelsen stod det at jeg hadde blitt behandlet for sosial fobi. Jeg kom til veldig raskt i behandling, da legen min syntes det var nødvendig. Jeg tenkte mange rare tanker, og opplevde at jeg ikke var helt meg selv. Jeg klarte ikke holde kroppen i ro, hadde svært høy puls, og klarte ikke sove noe særlig. Legen mente det var best å sykemelde meg fra både jobb og studier en periode, og det gjorde jeg. Jeg vet ikke hva det var som skjedde, men det ble gradvis bedre.

 

Pr. nå holder jeg på å søke jobb. Jeg fortsatte ikke i jobben jeg hadde, fordi jeg har utdannet meg innen et annet yrke og vil arbeide med dette. Jeg arbeidet mye med mennesker i min forrige jobb og trivdes godt i den rollen jeg hadde der. Jeg er nok ganske dårlig i å kommunisere med andre mennesker, har litt vanskeligheter med å lese dem, og tenker nok litt for mye på hva andre mennesker tenker om meg. Men jeg har holdt taler foran flere hundre mennesker, ledet store møter og det går ganske greit så lenge jeg vet hva jeg skal si og har forberedt meg. Jeg har ikke et veldig stort nettverk, men jeg har en del mennesker rundt meg som jeg er glad i. Jeg har verken mann eller barn, men dette er heller ikke noe jeg har behov for nå synes jeg selv.

 

Jeg opplevde at jeg gjorde noen ting og sa en del til de menneskene jeg er glad som jeg synes er litt vanskelig å akseptere, og jeg ønsker å gjøre det jeg kan for at det aldri skal skje igjen. Akkurat nå virker det utenkelig at det kan skje, men jeg vet ikke om jeg kommer til å oppleve en slik mangel på rasjonell tankegang som jeg gjorde for en stund siden. Jeg har aldri hatt en slik periode før. Jeg ble litt overrasket over at det var satt en diagnose, og jeg er usikker på om det beste jeg kan gjøre for å forebygge er å lære mer om den diagnosen som er satt, og hva den skyldes. Jeg arbeider jo med ulike teknikker for avspenning og konfrontering av tankene mine i tillegg til at jeg forsøker å forbedre mine kommunikasjonsferdigheter, men jeg er usikker på dette med diagnoser. Jeg ser jo at det er mange som er svært opptatte av om de er riktige eller ikke. Jeg aner ikke om dette er det du trenger for å svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner sovepillene mine :(

 

Dersom du trenger hjelp til søvn kan du få dette gjennom din fastlege. Da du har vimset noe med bruken av disse tidligere bør du heller ty til noe ufarlig fremfor eksempelvis Imovane. 

Ny dag nye muligheter, brett opp armene og ta fatt. 

 

Og i møte med din behandler: Husk at følelsene skal du få lov til å ha i fred, men reaksjonene dine er du fullt i stand til å styre. Tving deg selv til å bli sittende selv om det evt skulle begynne å koke. Bruk ord og kommuniser med henne om hva som (evt) oppleves vanskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å bruke noe annet enn ord XBellax. Tror du også jeg er forstyrra? Er det virkelig normalt å føle deg så grenseløst fortvilt av psykologs analyse. Folk rundt meg sier ikke gå . !! Hva har du igjen når du bare blir fortvilt .Jeg kjenner meg ambivalent .. Lurer i blant på om jeg heller burde ventet på egen indre styrke . Går likevel da jeg finner min situasjon håpløs. Ville det hjelpe å ta på seg et vikaroppdrag tro .. Å ta på meg noe jeg er overkvalifisert til. Jeg sa sist til osykolog at nav kom til å kreve dette av meg om jeg melder meg ledig . Sååååå ydmykende , tror jeg da vil synke dypere - men på den annen side - kommer da litt ut av isolasjon . Men hvordan forsvare det i etterkant. Psykolog så ikke bort i fra at hun kunne gjort det samme. Jeg sa; ville du jobbet som hjelpepleier el sekretær dps når du er osykolog. Det kunne hende hun hadde gjort ! Da følte jeg hun ikke forsto meg sa jeg, jo hun trodde hun gjorde det og... Hm:(( kjenner meg i dårlig humør etter en elendig natt, sovnet nesten når det var morgen , nærmere fire. Våknet m et rykk litt over sju. Burde kanskje heller vært hjemme og ryddet huset sol ser ut som en binge til resten av fam kommer hjem om et Par dager. Jeg er lei meg - men kunne jeg ha godt av å glemme alt? Kommer vel ikke så mye videre av dette , men slik tenker jeg. Er redd resten av dagen skal bli like vond som sist jeg var hos osykolog. Trøstet m at tvillingen min vil på festival i Ohio å feire oss neste år når vi runder år.. Digresjon . Vet ikke om mannen min har savnet meg, tror han har hatt det svært godt uten meg, en byrde mindre . Trist - men jeg unner han det jo. Hadde jeg vært med hadde ikke vi vært sammen med hans slekt så lenge som nå. Han ville også sett at jeg trakk meg unna når mulighet og lurt på hva hab kunne gjøre m det- jeg ville som vanlig sagt han bare skulle gjøre som han hadde lyst til og ikke tenke på meg. Blir litt feil sier han ofte- men jeg tenker det ikke er feil for han å få kose seg uten å bli belastet av nervevraket han har vært gift m i ti år.Jeg er glad han slipper og plages med meg og tror han har nydt livet i noen dager . Kunne ønske jeg og var litt @ der" - men kan ha det kjekt m mine fortrolige og noen i omgangskrets Jeg er utenfor - har meldt meg ut- er jeg for skjør for menneskeheten tro? Å ikke tåle dagens lys er en vond følelse :(((((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv om du kan la det synke inn. Det bor så mye sunn fornuft og klokhet i deg og jeg blir smågal når du ikke tar noe som helst av dette i bruk.

Forsøk om du kan ha en dialog med henne og ikke la det bli til en ordkrig. Du sier hun må lytte til deg, men da blir du og nødt til å lytte til henne. Våg å kjenne på uenighet, og forsøk å kommuniser hva som evt er vanskelig for deg med hennes synspunkter.

Og trekk pusten dypt flere ganger.

Jeg ønsker deg en god natt

sikkert gode råd .. Gi psykologen rom til å prate .. Vanligvis skravler jeg mye mye .. Får roe med ned og åpne ørene , begriper ikke hvordan hun kan sitte å undre seg over om jeg er emosjonelt ustabil:;( det kan hun jammen gjerne utdype , hvaler jeg blind for tro? Kan ikke bare bygge dette på hvordan hun opplever vår relasjon el hva?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert gode råd .. Gi psykologen rom til å prate .. Vanligvis skravler jeg mye mye .. Får roe med ned og åpne ørene , begriper ikke hvordan hun kan sitte å undre seg over om jeg er emosjonelt ustabil:;( det kan hun jammen gjerne utdype , hvaler jeg blind for tro? Kan ikke bare bygge dette på hvordan hun opplever vår relasjon el hva?

 

Dersom du ikke opplever deg selv som ustabil, hvorfor var du da syk i 1 år? Hvorfor er du syk nå? Dersom du ikke strever eller er syk er det vel strengt tatt bare å søke jobber? Akkurat nå viser du forbausende dårlig selvinnsikt.

 

Tror du det å være ustabil er så uvanlig? Hva i all verden legger du i dette helt vanlige ordet som gjør det så fryktinngytende for deg? Du gråter mye, føler verden er vanskelig, at livet ditt er vanskelig, du sover dårlig, du strever enormt med relasjoner, du orker lite, du unngår, du er hyper sensitiv, du klarer ikke stå i en jobb, du utfører dagligdagse oppgaver på autopilot, du kjenner du ikke strekker til, du er deprimert, du kjenner på mye skam og angst -alt er veldig forstålig og normalt, det er noe mange opplever når de rammes av sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det der ja- men pers forstyrret. Skal ikke sette slike diagnoser v livshendelser vel?! Synes ikke det er no varig mønster , selv om ting nesten bare blir verre og verre. Kan jeg være innbilt syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det der ja- men pers forstyrret. Skal ikke sette slike diagnoser v livshendelser vel?! Synes ikke det er no varig mønster , selv om ting nesten bare blir verre og verre. Kan jeg være innbilt syk?

 

Du må lese det lange innlegget til NHD en gang til. Du trekker forhastede konklusjoner og så spinner du som besatt videre på disse. 

 

Nå trekker du pusten, tar deg en liten spasertur og så går du til timen din. Og du har som mål å sitte tiden ut. Vær lydhør, kom henne i møte og vær på vakt når du merker piggene dine begynner å komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt det der ja- men pers forstyrret. Skal ikke sette slike diagnoser v livshendelser vel?! Synes ikke det er no varig mønster , selv om ting nesten bare blir verre og verre. Kan jeg være innbilt syk?

 

Helt usannsynlig at du er innbilt syk. Vil du ikke ha hjelp?

Anonymous poster hash: f24e1...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese det lange innlegget til NHD en gang til. Du trekker forhastede konklusjoner og så spinner du som besatt videre på disse.

Nå trekker du pusten, tar deg en liten spasertur og så går du til timen din. Og du har som mål å sitte tiden ut. Vær lydhør, kom henne i møte og vær på vakt når du merker piggene dine begynner å komme.

prøvde og lytte, ta inn hva hun sa osv - føler de har konkludert :((((((((((((( fortvilet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde og lytte, ta inn hva hun sa osv - føler de har konkludert :((((((((((((( fortvilet

Hei!

De konkludere raskt dårlig upresist og uproft , ofte!!!!

Mitt barn fikk alt fra ME til Psykosomatikk diagnoser :-(

Ble frisk, kan gå, får hår , av antibiotika!! !!!

Jeg ga meg ikke!!!

Takket være min stahet har hun ingen krykker, rullestol , lenger.

De konkluderer fortere enn belegg for, så stå på!:-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

prøvde og lytte, ta inn hva hun sa osv - føler de har konkludert :((((((((((((( fortvilet

Det er stor forskjell på om de har konkludert eller om du føler at de har gjort det. Ditt føleri er ikke diagnostisering. Eller ble det sagt noe konkret?

Anonymous poster hash: e1a61...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på om de har konkludert eller om du føler at de har gjort det. Ditt føleri er ikke diagnostisering. Eller ble det sagt noe konkret?

Anonymous poster hash: e1a61...acf

psykolog sa hun hadde en mistanke som ble støttet av hennes kobbel av sjelegranskere.. Jeg har ikke vært systematisk utredet for dette . Kom som lyn fra klar himmel forrige time at hun lurte på det, i dag sa hun jeg tror det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

psykolog sa hun hadde en mistanke som ble støttet av hennes kobbel av sjelegranskere.. Jeg har ikke vært systematisk utredet for dette . Kom som lyn fra klar himmel forrige time at hun lurte på det, i dag sa hun jeg tror det

Ok da tror hun det og veien går videre, Jeg så Nhd hadde svart deg ang diagnostisering og jeg synes hans svar var godt. 

Anonymous poster hash: e1a61...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...