Gå til innhold

Sykepleier er tydeligvis ikke bra nok...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg har studert realfag på universitetet i to år og trivdes sånn passe med det. Det er helt greit studium, men jeg er veldig sikker på at det ikke er noe jeg ønsker å jobbe med seinere. Dette realfagsstudiet var egentlig noe jeg bare valgte fordi jeg ikke lenger ønsket å gå medisin, et studie jeg hadde reservert plass på pga. militæret. 

Nå har jeg ordentlig lyst til å gå sykepleie og søkte til og med på studiet i vår. Sykepleier yrket virker for meg som noe jeg VIRKELIG kan trives med da jeg er svært glad i mennesker

Når jeg forteller venner og familie om valget mitt, blir de fleste både skuffet og de fleste presterer å si at jeg burde søkt medisin igjen; at sykepleier ikke er noe å hige etter når jeg lege. Noen klarer til å med å si at de som går sykepleie, er de som ikke klarer å bli leger. Dette provoserer meg veldig og jeg skal ikke si at det ikke sårer... 

Det er jo ikke slik at jeg har en lavere IQ kun fordi jeg velger å bli sykepleier, lege er bare noe jeg ikke ønsker å bli. 

Hvorfor har folk dette inntrykket av sykepleier-yrket og utdannelsen? Det er jo noen skoler i Oslo- og Bergensområdet som har høye snitt på sykepleien også. 

Anonymous poster hash: 872c3...787
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400013-sykepleier-er-tydeligvis-ikke-bra-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lege er vel mer status da ? Sånn er det vel engang med sosiale rang-hiearkiet. Mer stas med professor enn førskolelærer, mer stas med lege enn sykepleier, mer stas med pilot enn busssfører ..

Det sagt, sykepleier med feks jordmor som tillegg er like langt studie som legestudie. Velg med hjertet og blås i hva andre måtte mene. Norge trenger gode sykepleier.

Hei,  Jeg har studert realfag på universitetet i to år og trivdes sånn passe med det. Det er helt greit studium, men jeg er veldig sikker på at det ikke er noe jeg ønsker å jobbe med seinere. Dette realfagsstudiet var egentlig noe jeg bare valgte fordi jeg ikke lenger ønsket å gå medisin, et studie jeg hadde reservert plass på pga. militæret.  Nå har jeg ordentlig lyst til å gå sykepleie og søkte til og med på studiet i vår. Sykepleier yrket virker for meg som noe jeg VIRKELIG kan trives med da jeg er svært glad i mennesker Når jeg forteller venner og familie om valget mitt, blir de fleste både skuffet og de fleste presterer å si at jeg burde søkt medisin igjen; at sykepleier ikke er noe å hige etter når jeg lege. Noen klarer til å med å si at de som går sykepleie, er de som ikke klarer å bli leger. Dette provoserer meg veldig og jeg skal ikke si at det ikke sårer... Det er jo ikke slik at jeg har en lavere IQ kun fordi jeg velger å bli sykepleier, lege er bare noe jeg ikke ønsker å bli. Hvorfor har folk dette inntrykket av sykepleier-yrket og utdannelsen? Det er jo noen skoler i Oslo- og Bergensområdet som har høye snitt på sykepleien også.    Anonymous poster hash: 872c3...787

Lege er jo et yrke med høyere status (synes vel mange).

Tror mange heller ikke vet hva sykepleie går ut på og hvor utfordrende og spennende det egentlig er.

Skjønner at du blir såret, er ikke sikkert det nytter å forklare andre hvorfor du vil dette heller. Prøv å ikke bry deg om det. Husk at å finne en jobb en trives i er veldig viktig for å få god livskvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...