Gå til innhold

Gis det AAP til late folk, uten at det stilles krav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En slektning går nå på AAP, og hun sier hun har "for skjør psyke" til å kunne jobbe. Jeg er den hun betror seg til, og legger merke til følgende:  - Hun "gidder ikke" trene. Hun har heller ingen grenser for hva hun putter i munnen. Som en konsekvens er hun overvektig. - Hun har vært foreldrenes lille engel, har fått alt hun har pekt på og aldri blitt stilt krav til. - Skjør psyke? Hun drikker seg ukritisk full minst en gang i uka, og blir brautende og uforskammet. Hun ser splætter-filmer flere ganger i uka. - Hun har i perioder gått i terapi, men likte ikke PF-diagnosen hun fikk. Derfor insisterte hun på second opinion til hun fikk angst-diagnosen hun selv mener stemmer. Jeg kjenner folk med angst, og det er det siste jeg forbinder henne med, men hun liker å snakke om diagnosen sin, analysere seg selv og få oppmerksomhet.- Hun har utdanning, men gjør ingenting for å kunne bygge seg opp til å få "sterk nok psyke" til å jobbe. - Hun tar antidepressiver periodevis, men slutter med en gang hun blir bedre, enda legen har sagt hun må ta de i minst et halvt år.  Dette kommer hun altså unna med, og vi skattebetalerne finansierer det. Jeg har aldri vært i NAV-systemet, og vet lite om hvordan det fungerer i praksis, men stilles det ikke krav til de late bortskjemte barna som ikke takler voksenlivet? Hun der hadde trengt noen som hadde pisket henne rundt på fjellet og lært henne å gidde uten å sutre og synes synd på seg selv. Jeg fatter ikke at de sender henne på kurs hvor hun lærer å danse og snakke om problemene sine, det kan da umulig gjøre henne bedre? Anonymous poster hash: c02cb...947

Hadde du kun holdt deg til fakta, og ikke rakket så mye ned på henne så kunne jeg kanskje tatt deg seriøst. Men nå sitter jeg kun igjen med en følelse av at du er blitt så lei av din slektning at du kun klarer å finne feil i alt hun gjør og ikke gjør.

Anonymous poster hash: f9480...531

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo 2 fagfolk som gir henne diagnosen pf og angst?

Hva mener du er "kuren" her?

Tvangsarbeid.

Anonymous poster hash: 1a581...f94

Skrevet

En slektning går nå på AAP, og hun sier hun har "for skjør psyke" til å kunne jobbe. Jeg er den hun betror seg til, og legger merke til følgende: 

- Hun "gidder ikke" trene. Hun har heller ingen grenser for hva hun putter i munnen. Som en konsekvens er hun overvektig. 

- Hun har vært foreldrenes lille engel, har fått alt hun har pekt på og aldri blitt stilt krav til. 

- Skjør psyke? Hun drikker seg ukritisk full minst en gang i uka, og blir brautende og uforskammet. Hun ser splætter-filmer flere ganger i uka. 

- Hun har i perioder gått i terapi, men likte ikke PF-diagnosen hun fikk. Derfor insisterte hun på second opinion til hun fikk angst-diagnosen hun selv mener stemmer. Jeg kjenner folk med angst, og det er det siste jeg forbinder henne med, men hun liker å snakke om diagnosen sin, analysere seg selv og få oppmerksomhet.

- Hun har utdanning, men gjør ingenting for å kunne bygge seg opp til å få "sterk nok psyke" til å jobbe. 

- Hun tar antidepressiver periodevis, men slutter med en gang hun blir bedre, enda legen har sagt hun må ta de i minst et halvt år. 

Dette kommer hun altså unna med, og vi skattebetalerne finansierer det. Jeg har aldri vært i NAV-systemet, og vet lite om hvordan det fungerer i praksis, men stilles det ikke krav til de late bortskjemte barna som ikke takler voksenlivet? Hun der hadde trengt noen som hadde pisket henne rundt på fjellet og lært henne å gidde uten å sutre og synes synd på seg selv. Jeg fatter ikke at de sender henne på kurs hvor hun lærer å danse og snakke om problemene sine, det kan da umulig gjøre henne bedre?

Anonymous poster hash: c02cb...947

Dette blir for ullent å gå ut ifra. Du vet ikke nok om hvorfor hun ikke kan jobbe. Angst kan gjøre at man ikke greier å jobbe. Det samme kan personlighetsforstyrrelse. Å ikke jobbe blir sett ned på i vårt samfunn og man blir også fattig av det så det er ikke attraktivt for den det gjelder heller. Det er mange negative sider ved det å ikke jobbe. De aller fleste vil være i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...