Gå til innhold

Hos legen

Anbefalte innlegg

gamle_blakken
Skrevet

Jeg har tatt vival og valium, pga av tannlegeangst, så konkret og så uproblematisk, for angst bør IKKE vival skrives ut, det er å øke problemer på lang sikt!!!!

Det kommer helt an på hvor ofte man tar det. Jeg har brukt benzo mot angst i årevis, og aldri hatt behov for å hverken ta oftene eller øke dosen.

Vival skaper stoore problemer for mange

Og alkohol skaper problemer for desto fler.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

25

• Madelenemie

21

• gamle_blakken

8

• frosken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Hei!

Når du bare trenger medisiner, trenger de ikke ha deg der, en psykiater endrer raskt dine medisiner og fastlegen overtar, så enkelt er det.

jeg syns du er ivrig på medisiner, du ser lite annet som løsning, sikkert kanskje riktig, men jeg tror i mange sammenhenger det fins andre løsninger, feks starte med hardt fysisk arbeide.

Jeg er helt allergisk mot at mennesker med psykoselidelser mer eller mindre rådes til å ikke ta medisiner på internett. Når man er så dårlig som stjernestøv er nå for tiden, så synes jeg man skal holde seg for god til å bidra til at hun tviler på at medisiner er svært viktig.

Skrevet

Men jeg klarer ikke hardt arbeid hva da, mener du jeg er lat?

Ko meg til legen i dag og ble sliten av bare det, sitte på venterommet med de energiene der.

Hei!

Mulig du trenger god medisinering, men det er IKKE vival:-(

Du burde IKKE fått det.

Bedre med 4 cider pr dag enn vival, det tror jeg at mange eksperter støtter meg på!

At det fins annen medisin du trenger, mulig og til det trenger du psykiater.

Men ja jeg fastholder at for friske mennesker uten medisiner som sløver i seg, er det mye mer helse i hardt fysisk arbeide, det er bare ikke det vårt helsevesen lever etter.

Jeg bryr meg imidlertid MYE om deg, fordi du er et godt menneske, og jeg vil verken du skal dopes ned eller få et dårlig liv, men at du trenger hjelp på veien , det leser jeg daglig!

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Du burde IKKE fått det.

Bedre med 4 cider pr dag enn vival, det tror jeg at mange eksperter støtter meg på!

At det fins annen medisin du trenger, mulig og til det trenger du psykiater.

Men ja jeg fastholder at for friske mennesker uten medisiner som sløver i seg, er det mye mer helse i hardt fysisk arbeide, det er bare ikke det vårt helsevesen lever etter.

Jeg bryr meg imidlertid MYE om deg, fordi du er et godt menneske, og jeg vil verken du skal dopes ned eller få et dårlig liv, men at du trenger hjelp på veien , det leser jeg daglig!

Ok da tar jeg meg en cider selv om jeg har tatt tre vival, skal kjøpe mer cider i dag. Liker deg også, ble bare forvirret nå.

Skrevet (endret)

Hei!

Du burde IKKE fått det.

Nå MÅ du slutte å uttale deg om ting du overhodet ikke har peiling på. Stjernestøv er syk. Du er verken lege eller psykiater. La fagfolk få ta seg av medisinrådgiving. Endret av mariaflyfly
Skrevet

Vival gjør at jeg får mindre angst om natten, skal jeg heller bli psykoptisk da?

Hei!

Håper NHD svarer deg på det, jeg vil verken du skal bli psykotisk eller få angst, men angst er faktisk ikke farlig, psykose er noe annet.

Nå er jeg ikke enig i at vival er noen god løsning, det tar tid! å komme inn på et dps, 

Jeg tror faktisk det er lettere å drikke mindre alkohol enn å ikke ta vival.

Nå vet jeg ikke hvor mye du har fått utskrevet, men for psykiske problemer syns jeg vival virker som et dårlig tilbud

Skrevet

Ok da tar jeg meg en cider selv om jeg har tatt tre vival, skal kjøpe mer cider i dag. Liker deg også, ble bare forvirret nå.

Jeg synes kombinasjonen flere medisiner, deriblant Vival, og alkohol ikke er noen god ide uten at du har forhørt deg med lege. Sa ikke NHD noe om medisinene dine i går? Hør heller på ham enn Madeleinemie, vær så snill...!

Skrevet

Jeg er helt allergisk mot at mennesker med psykoselidelser mer eller mindre rådes til å ikke ta medisiner på internett. Når man er så dårlig som stjernestøv er nå for tiden, så synes jeg man skal holde seg for god til å bidra til at hun tviler på at medisiner er svært viktig.

Hei!

Hun skriver IKKE om sine faste medisiner, hun skriver om VIVAL

Vet du hvor fort avhengig man blir av vival? hvordan det har øedelagt mange liv???

Hun har ikke en bitteliten engstelse eller konkret angst. har hun vel?

Hva i alle dager skal vival gjøre, for å gjøre henne bedre??

Skrevet

Akkurat nå bør du ikke drikke alkohol. Du bør vente med det til du er bedre. Nøy deg evt. med svært små mengder cider.

Jeg tror du kanskje bør gjøre som nhd foreslo i går, nemlig øke seroqueldosen. Håper han tar seg tid til å svare i denne tråden også.

gamle_blakken
Skrevet

Hei!

Håper NHD svarer deg på det, jeg vil verken du skal bli psykotisk eller få angst, men angst er faktisk ikke farlig, psykose er noe annet.

Nå er jeg ikke enig i at vival er noen god løsning, det tar tid! å komme inn på et dps, 

Jeg tror faktisk det er lettere å drikke mindre alkohol enn å ikke ta vival.

Nå vet jeg ikke hvor mye du har fått utskrevet, men for psykiske problemer syns jeg vival virker som et dårlig tilbud

Nå får du gi med å komme med villedene råd. La legen til stjernestøv styre dette. Makan!

gamle_blakken
Skrevet

Hei!

Hun skriver IKKE om sine faste medisiner, hun skriver om VIVAL

Vet du hvor fort avhengig man blir av vival? hvordan det har øedelagt mange liv???

Og hvor mange liv har ikke alkohol ødelagt?

Skrevet

Hei!

Jeg syns du skal holde deg milevis unna vival.

Det har forårsaket mange mange vansker.

Jeg har de nær på meg:-( derfor vet jeg mye om det!

Om en cider roer deg eller tre, mye bedre,

Men kombiner ikke alkohol og vival!

Skrevet

Denne tråden - og svært mange andre tråder på Psykiatri - handler ikke om nedsløving av friske mennesker, men om medisinsk hjelp mot sykdommer og lidelser.  Sånt skal overlates til fagfolk.

Skrevet

Nå får du gi med å komme med villedene råd. La legen til stjernestøv styre dette. Makan!

Hei!

En fastlege skriver ikke ut vival til en psykisk syk.

det var en uerfaren turnuslege, hun bør heller få god medisink hjelp av en psykiater, enn å stå på vival.

Det er mange mange beretninger om hva vival valium etc.. har ødelagt liv for alt fra direktører til andre. leste for kort tid siden hva vanedannende medisiner hadde ødelagt. svaret er da psykiatrisk hjelp raskere.

Skrevet

Denne tråden - og svært mange andre tråder på Psykiatri - handler ikke om nedsløving av friske mennesker, men om medisinsk hjelp mot sykdommer og lidelser.  Sånt skal overlates til fagfolk.

Hei!

Ja det er korrekt.

gamle_blakken
Skrevet

Hei!

Selvfølgelig gjør en fastlege det. Min fastlege bl.a., og hvor tror du sternestøv har fått vival fra tidligere?

Skrevet

Hei!

det var en uerfaren turnuslege, hun bør heller få god medisink hjelp av en psykiater, enn å stå på vival.

Det er mange mange beretninger om hva vival valium etc.. har ødelagt liv for alt fra direktører til andre. leste for kort tid siden hva vanedannende medisiner hadde ødelagt. svaret er da psykiatrisk hjelp raskere.

For det første så har hun fått vival både av fastlege og psykiater. Det vikarlegen gjorde var å gi henne resept på 5 mg tabletter i stedet for 2 mg.

For det andre, så tenker jeg at i en tråd om hvordan en med en akutt forverring av en psykoselidelse skal klare seg gjennom de nærmeste dagene, så hører det ikke hjemme med korstog mot vival og anbefalinger om alkohol. Løfter om total helbredelse som følge av hardt arbeid blir også upassende akkurat her. Alle disse tingene kan du ta opp i andre sammenhenger.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Ja jeg tror det!

Jeg tror du kunne blitt helt frisk. 

Det er en teori jeg har, den virker selv mot utviklingsforstyrrelser, og også vondt i ryggen. etc og osv...

Medisinspørsmål bør du holde deg unna. Dine eller andres teorier gjelder ikke. Overlat dette til Nhd.

Skrevet

For det første så har hun fått vival både av fastlege og psykiater. Det vikarlegen gjorde var å gi henne resept på 5 mg tabletter i stedet for 2 mg.

For det andre, så tenker jeg at i en tråd om hvordan en med en akutt forverring av en psykoselidelse skal klare seg gjennom de nærmeste dagene, så hører det ikke hjemme med korstog mot vival og anbefalinger om alkohol. Løfter om total helbredelse som følge av hardt arbeid blir også upassende akkurat her. Alle disse tingene kan du ta opp i andre sammenhenger.

Hei!

Det er ikke de nærmeste dagene... det er sendt en søknad, og de tar alltid tid.

Jeg er i motsetning til uten evne til å tenke/lese/tilegne meg kunnskap selv, samt blindt autoritetstro, tilhenger av å "bli frisk uten medisiner", det er kontroverielt, men jeg har nå erfart hvor enormt viktig det var for mitt barn å ha en mor, som ikke ga seg!!!

Hun hadde vært sengeliggende på et mørkt rom nå, om det ikke var for at jeg sa NEI!!! NEI!!! NEI!!'

Istedet har hun shoppet tre kofferter fulle, gått 12 timer pr dag og rullestol og krykker borte!

Bør jeg ha tilit til eksperter? Eller meg selv?

Meg selv, og kun lyttet til andre, men ikke uten egen kritisk tenkning, mitt barn hadde vært en GRØNNSAK på grønnsaklageret til Riksen og Ullevål, uten MEG!

Så STOR er min respekt nå for helsevesenet.

Skrevet

Hei!

Det andre triste er at jeg er blitt smugler.

Jeg smugler medisiner, og medisiner selv, mitt barn er firsikt.

Andre sier Tjohoo og hohooo, osv...

Jeg sier ikke noe, men bidrar til liv og friskhet, dog koster det meg mye nattlesning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...