Gå til innhold

Hos legen

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Håper NHD svarer deg på det, jeg vil verken du skal bli psykotisk eller få angst, men angst er faktisk ikke farlig, psykose er noe annet.

Nå er jeg ikke enig i at vival er noen god løsning, det tar tid! å komme inn på et dps, 

Jeg tror faktisk det er lettere å drikke mindre alkohol enn å ikke ta vival.

Nå vet jeg ikke hvor mye du har fått utskrevet, men for psykiske problemer syns jeg vival virker som et dårlig tilbud

Når du tror onde ånder har besatt deg, når du tror du har drept hele familien og må skjekke om de lever...da trenger en vival for angsten er enorm.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

25

• Madelenemie

21

• gamle_blakken

8

• frosken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er ikke de nærmeste dagene... det er sendt en søknad, og de tar alltid tid.

Jeg er i motsetning til uten evne til å tenke/lese/tilegne meg kunnskap selv, samt blindt autoritetstro, tilhenger av å "bli frisk uten medisiner", det er kontroverielt, men jeg har nå erfart hvor enormt viktig det var for mitt barn å ha en mor, som ikke ga seg!!!

Hun hadde vært sengeliggende på et mørkt rom nå, om det ikke var for at jeg sa NEI!!! NEI!!! NEI!!'

Istedet har hun shoppet tre kofferter fulle, gått 12 timer pr dag og rullestol og krykker borte!

Bør jeg ha tilit til eksperter? Eller meg selv?

Meg selv, og kun lyttet til andre, men ikke uten egen kritisk tenkning, mitt barn hadde vært en GRØNNSAK på grønnsaklageret til Riksen og Ullevål, uten MEG!

Så STOR er min respekt nå for helsevesenet.

Denne tråden dreier seg verken om deg eller din datter, men Stjernestøv og hennes sykdom. Du må slutte å tro at alt dreier seg om deg.

Man skal aldri bruke enkelttilfeller til å trekke konklusjoner, såpass trodde jeg du visste.

Anonymous poster hash: 1fee6...f8a

stjernestøv
Skrevet

Jeg synes kombinasjonen flere medisiner, deriblant Vival, og alkohol ikke er noen god ide uten at du har forhørt deg med lege. Sa ikke NHD noe om medisinene dine i går? Hør heller på ham enn Madeleinemie, vær så snill...!

Hørte på nhd og tok 10 mg vival i natt og da var jeg ikke så redd, men å øke seroquel er jeg usikker på. Har drukket en cider nå, var så oppgitt.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Det er ikke de nærmeste dagene... det er sendt en søknad, og de tar alltid tid.

Jeg er i motsetning til uten evne til å tenke/lese/tilegne meg kunnskap selv, samt blindt autoritetstro, tilhenger av å "bli frisk uten medisiner", det er kontroverielt, men jeg har nå erfart hvor enormt viktig det var for mitt barn å ha en mor, som ikke ga seg!!!

Hun hadde vært sengeliggende på et mørkt rom nå, om det ikke var for at jeg sa NEI!!! NEI!!! NEI!!'

Istedet har hun shoppet tre kofferter fulle, gått 12 timer pr dag og rullestol og krykker borte!

Bør jeg ha tilit til eksperter? Eller meg selv?

Meg selv, og kun lyttet til andre, men ikke uten egen kritisk tenkning, mitt barn hadde vært en GRØNNSAK på grønnsaklageret til Riksen og Ullevål, uten MEG!

Så STOR er min respekt nå for helsevesenet.

Må le litt nå :-) Høres ut som du vil ta over som fagperson her ;-)

Skrevet (endret)

Bør jeg ha tillit til eksperter? Eller meg selv?

Jeg ser ikke helt hvordan det faktum at ditt barn ble friskt pga. en omdiskutert overdosering med antibiotika, beviser at alt fra diabetes til utviklingsforstyrrelser kan helbredes med hard fysisk aktivitet? 

Endret av laban
stjernestøv
Skrevet

Akkurat nå bør du ikke drikke alkohol. Du bør vente med det til du er bedre. Nøy deg evt. med svært små mengder cider.

Jeg tror du kanskje bør gjøre som nhd foreslo i går, nemlig øke seroqueldosen. Håper han tar seg tid til å svare i denne tråden også.

Tok meg en cider i full fart, var så fortvilet. Vet ikke om jeg tør å øke seroquel pga hjertesmell, men hvis det ikke er farlig kan jeg gjøre det. Drikker ikke store mengder cider.

Skrevet

Når du tror onde ånder har besatt deg, når du tror du har drept hele familien og må skjekke om de lever...da trenger en vival for angsten er enorm.

Hei!

Hm du er veldig klar over ufornuften da, det er bra!

Det betyr at det er mer rasjonalitet og tenkeevne i din tilværelse enn fryktet,

det finner jeg interessant

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg syns du skal holde deg milevis unna vival.

Det har forårsaket mange mange vansker.

Jeg har de nær på meg:-( derfor vet jeg mye om det!

Om en cider roer deg eller tre, mye bedre,

Men kombiner ikke alkohol og vival!

Måtte bare ta meg en cider, ble så stressa. Legen sier jo jeg kan ta det.

Skrevet

Må le litt nå :-) Høres ut som du vil ta over som fagperson her ;-)

Hei!

Visste du ikke?

Jeg er NHDs tredforsteder :-)

Da blir det orden i rekkene i vertfall og kanskje graver flere dype hull:-D

stjernestøv
Skrevet

Hei!

En fastlege skriver ikke ut vival til en psykisk syk.

det var en uerfaren turnuslege, hun bør heller få god medisink hjelp av en psykiater, enn å stå på vival.

Det er mange mange beretninger om hva vival valium etc.. har ødelagt liv for alt fra direktører til andre. leste for kort tid siden hva vanedannende medisiner hadde ødelagt. svaret er da psykiatrisk hjelp raskere.

Var fastlegen som først skrev ut vival.

Skrevet

Måtte bare ta meg en cider, ble så stressa. Legen sier jo jeg kan ta det.

Hei!

Da har du en god lege:-)

Min lege sa "drikk vin" og jeg drikker og drikker og det syns Bella Dotte er morsomt.

Jeg er ingen vanlig anonym og tåpelig internet venn! jeg setter meg i bilen og kjører 14 timer om du må legges, jeg banker fornuft inn i deg også, med det mener jeg, jeg tar mer ansvar enn de fleste. og nekter å la internet gjøre meg mindre ansvarlig,

det er en del tåper som svarer anonymt her, de som ikke virkelig er der for deg kan du ikke stole på, jeg er der/her osv... og jeg kan riste deg så mye at du ikke ser annet enn det du bør!

Jeg liker deg! Se og bli frisk!

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Hm du er veldig klar over ufornuften da, det er bra!

Det betyr at det er mer rasjonalitet og tenkeevne i din tilværelse enn fryktet,

det finner jeg interessant

Om natten når jeg er midt oppi det er all fornufte borte, det er som å være i en skrekkfilm.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Visste du ikke?

Jeg er NHDs tredforsteder :-)

Da blir det orden i rekkene i vertfall og kanskje graver flere dype hull:-D

Det heter "stedfortreder" og " i hvert fall ". Har du drukket alkohol ? :P

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Da har du en god lege:-)

Min lege sa "drikk vin" og jeg drikker og drikker og det syns Bella Dotte er morsomt.

Jeg er ingen vanlig anonym og tåpelig internet venn! jeg setter meg i bilen og kjører 14 timer om du må legges, jeg banker fornuft inn i deg også, med det mener jeg, jeg tar mer ansvar enn de fleste. og nekter å la internet gjøre meg mindre ansvarlig,

det er en del tåper som svarer anonymt her, de som ikke virkelig er der for deg kan du ikke stole på, jeg er der/her osv... og jeg kan riste deg så mye at du ikke ser annet enn det du bør!

Jeg liker deg! Se og bli frisk!

Ja vil bli frisk, mente legen sier jeg kan ta vival...han vet ikke at jeg drikker alkohol. Noen ganger vil jeg bare bort fra alt, bli neddopet og sløva for ikke å være redd.

Skrevet

Var fastlegen som først skrev ut vival.

Hei!

Ja i små, små doser... mye mindre enn tenkt, ok.

men mange mennesker blir enda avhengige av slike medisiner.

Jeg syns som for meg at en engstelse, tannlegen, ok, men var det snakk om mer grunnleggende angstproblematikk, ikke ok!

Ikke alkohol eller ok, men lettøl og cider er virkelig ikke så farlig

Skrevet

Hei!

Nei ikke enda :P

Nå skal jeg ikke gjøre feil på, i hvert fall, mer ønsker ikke å fremstå alkoholisert :-D

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja i små, små doser... mye mindre enn tenkt, ok.

men mange mennesker blir enda avhengige av slike medisiner.

Jeg syns som for meg at en engstelse, tannlegen, ok, men var det snakk om mer grunnleggende angstproblematikk, ikke ok!

Ikke alkohol eller ok, men lettøl og cider er virkelig ikke så farlig

Har vært avhengig før, men når angstnivået er så stort vil jeg bare ha vekk angsten og vival hjelper. Det hjalp i natt, det var onde krefter rundt meg men jeg var ikke så redd og nhd sa jeg kunne ta 10 mg.

Skrevet

Hei!

Godt du stilte spørsmål ved det, i hvert fall:-) og ikke at jeg er nhds stedfortreder:-)

Skrevet

Lettøl og cider er virkelig ikke så farlig

Alkoholinnholdet i cider er omtrent som pils, ikke som lettøl.  Det finnes forskjellige typer, men de vanligste som selges i matbutikkene, er som pils. Ikke dermed sagt at det er "farlig", men du skal ikke betrakte cider som lettøl. 

Skrevet

Alkoholinnholdet i cider er omtrent som pils, ikke som lettøl.  Det finnes forskjellige typer, men de vanligste som selges i matbutikkene, er som pils. Ikke dermed sagt at det er "farlig", men du skal ikke betrakte cider som lettøl. 

Hei!

Ok

Jeg har aldri drukket pils cider etc.

men jeg drikker mye vin, noe jeg har glede av og er anbefalt

jeg drikker mer og mer chamoagne men det er som vin og sikkert like anbefalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...