Gå til innhold

Hos legen

Anbefalte innlegg

Gjest gjesteleser
Skrevet

Ikke hør på Madelenemie!

NHD ga deg råd i går om å øke seroquel. Det er et godt råd fra en erfaren lege, som også har sett deg i både dårligere og friskere tilstand enn nå.

Du har også fått Vival for å ta angsttoppene, da er det greit å bruke dette slik legen har anbefalt og i de mengder legen har anbefalt.

Å selvmedisinere med alkohol eller ta mer vival en anbefalt kan gjør vondt verre for deg. Det tror jeg ikke du vil, du har vel lyst å bli bedre?

Det du kan gjøre for å bli bedre er å gjøre som nhd sier, ta vival om det er det som får deg til å sove om natta, og møte opp på avtalt time på dps med en ferdigskrevet lapp om hvordan du har det. Du har jo listen du skrev til legen, oppdater den og ta den med deg. Prøv å stole på at legen og dps vil ditt beste, de vil også at du skal bli frisk!

Lykke til vennen!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

25

• Madelenemie

21

• gamle_blakken

8

• frosken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Medisiner er et stort område

Snakker man om enkeltpreparater, mener jeg cider er bedre enn vival.

Vival skaper stoore problemer for mange, når de plutselig ikke skrives ut mer går mange over på illegale stoffer, ikke fordi de vil, men fordi de ikke klarer noe annet.

Jeg har tatt vival og valium, pga av tannlegeangst, så konkret og så uproblematisk, for angst bør IKKE vival skrives ut, det er å øke problemer på lang sikt!!!!

@madelenemie: Medisinering av personer med psykose er et svært vanskelig område. Jeg ber på det sterkeste om at du slutter med å gi stjernestøv og andre dårlige råd om medisinering.

Vi har stor nytte og glede av at du deler din kompetanse på autismelidelser her på DOL. Vi håper du vil fortsette med det.

Men hvis du ikke slutter med "rådgiving" om medisinering av svært syke personer med psykoseledelse, må vi overveie å stenge deg ute.

stjernestøv
Skrevet

Ikke hør på Madelenemie!

NHD ga deg råd i går om å øke seroquel. Det er et godt råd fra en erfaren lege, som også har sett deg i både dårligere og friskere tilstand enn nå.

Du har også fått Vival for å ta angsttoppene, da er det greit å bruke dette slik legen har anbefalt og i de mengder legen har anbefalt.

Å selvmedisinere med alkohol eller ta mer vival en anbefalt kan gjør vondt verre for deg. Det tror jeg ikke du vil, du har vel lyst å bli bedre?

Det du kan gjøre for å bli bedre er å gjøre som nhd sier, ta vival om det er det som får deg til å sove om natta, og møte opp på avtalt time på dps med en ferdigskrevet lapp om hvordan du har det. Du har jo listen du skrev til legen, oppdater den og ta den med deg. Prøv å stole på at legen og dps vil ditt beste, de vil også at du skal bli frisk!

Lykke til vennen!

Tusen takk :)

Har lyst å prøve 200 mg seroquel å se hvoedan det går, men er jo redd for den hjertesmellen. Jo jeg vil gjerne bli bedre, har bare ikke den rette innstillingen til dps etter at de kastet meg ut. Men hvis jeg får time skal jeg høre på dem. Må skrive en ny liste da, ga jo listen til legen. Savner fastlegen min jeg, han skulle visst ikke komme tilbake neste uke likevel, så han har vel fem uker ferie. Han var så grei og klok.

AnonymBruker
Skrevet

Må skrive en ny liste da, ga jo listen til legen. 

Finner ikke igjen tråden, men listen la du jo ut i en tråd her inne.. :)

Anonymous poster hash: de3ab...4c6

stjernestøv
Skrevet

Finner ikke igjen tråden, men listen la du jo ut i en tråd her inne.. :)

Anonymous poster hash: de3ab...4c6

Ja gjorde jo det, får se om jeg finner den og skrive det av. Men tror ikke katten er besatt nå for han er borte igjen, men han kan jo være bortført av en ufo. Oppfører seg merkelig hver gang han er her, så forsvinner han igjen.

stjernestøv
Skrevet

Syns min far var litt søt i dag, de spurte hvordan det gikk hos legen. Sa han henviste meg til dps "Ja det er bra for her må det spesialister til" sa han. Det eneste de vet er at jeg sliter med søvnen, og at jeg er sliten ;) Og min bror foreslo sovemedisiner i går, syns det viser at de bryr seg litt, er bra det for før tok de avstand fra alt.

Skrevet

Ja gjorde jo det, får se om jeg finner den og skrive det av. Men tror ikke katten er besatt nå for han er borte igjen, men han kan jo være bortført av en ufo. Oppfører seg merkelig hver gang han er her, så forsvinner han igjen.

Psst ;-)

"Har tvangstanker før jeg legger meg, må gjøre ting fem ganger fire.

Har mareritt om nettene og når jeg våkner tror jeg det er virkelig, veldig redd da.

Er urolig og sliten generelt, blir tappet av å være sosial. Noen har dårlige energier.

Trodde katten var besatt, og skulle angripe meg da jeg hadde han i sengen. Han var forandret etter tre uker hjemme ifra.

Noen netter tror jeg jeg, eller noen andre har drept de andre i huset. Da må jeg sjekke at de puster.

Føler det er krefter som ikke vil at jeg skal ta medisiner, vil egentlig ikke jeg heller. Så det er en kamp, telepatiske beskjeder.

Det er slitsomt å gå på butikker, for mange energier. Kaos inni meg og i hodet.

Men jeg føler meg litt bedre, ikke hørst stemmer i det siste. Hører bare energier noen ganger."

Flott at du er henvist til spesialist. 

stjernestøv
Skrevet

Psst ;-)

"Har tvangstanker før jeg legger meg, må gjøre ting fem ganger fire.

Har mareritt om nettene og når jeg våkner tror jeg det er virkelig, veldig redd da.

Er urolig og sliten generelt, blir tappet av å være sosial. Noen har dårlige energier.

Trodde katten var besatt, og skulle angripe meg da jeg hadde han i sengen. Han var forandret etter tre uker hjemme ifra.

Noen netter tror jeg jeg, eller noen andre har drept de andre i huset. Da må jeg sjekke at de puster.

Føler det er krefter som ikke vil at jeg skal ta medisiner, vil egentlig ikke jeg heller. Så det er en kamp, telepatiske beskjeder.

Det er slitsomt å gå på butikker, for mange energier. Kaos inni meg og i hodet.

Men jeg føler meg litt bedre, ikke hørst stemmer i det siste. Hører bare energier noen ganger."

Flott at du er henvist til spesialist. 

Å tusen takk, skal skrive det opp. Eller prøve den dårlige printeren min, den er jo helt koko. Det er svart i men likevel blir arkene blanke.

Skrevet

Å tusen takk, skal skrive det opp. Eller prøve den dårlige printeren min, den er jo helt koko. Det er svart i men likevel blir arkene blanke.

Bare hyggelig :-) Har du satt opp printeren på nytt? I blant kan det hjelpe å legge inn sulamitten på nytt, har du mistet CD`n finnes den gjerne på produsentens sine nettsider.

Skrevet

@madelenemie: Medisinering av personer med psykose er et svært vanskelig område. Jeg ber på det sterkeste om at du slutter med å gi stjernestøv og andre dårlige råd om medisinering.

Vi har stor nytte og glede av at du deler din kompetanse på autismelidelser her på DOL. Vi håper du vil fortsette med det.

Men hvis du ikke slutter med "rådgiving" om medisinering av svært syke personer med psykoseledelse, må vi overveie å stenge deg ute.

Hei!

Ok!

Uansett takk for vennlig irettesettelse.

stjernestøv
Skrevet

Bare hyggelig :-) Har du satt opp printeren på nytt? I blant kan det hjelpe å legge inn sulamitten på nytt, har du mistet CD`n finnes den gjerne på produsentens sine nettsider.

Har cdn. Men brukte blå skrift :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...