Maglor Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 (endret) Hm plutselig er dol veldig lik fjasebook. Men å bra å holde seg til temaet i en tråd ja. Endret 7. august 2014 av Maglor 0 Siter
Solemnity Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Jeg er enig med NHD. Mer spesifikt synes jeg ikke autisme er en unnskyldning for å tråkke på andres behov. Man kan alltid velge å være stille. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Snikksnakk. Jeg er litt usikker på om det er diagnosen din, om du forsøker å være morsom eller om du er så sliten at du blir fullstendig hyper, men jeg sier som jeg sa til Datra for halvannen time sida: Nå burde du roe deg ned ti hakk. Snikksnakk ja. Huff, som jeg kjenner meg igjen i dette noen ganger dessverre. Har en lei tendens til å spore av og bli for detaljrik jeg også og tenker for sent (når innlegget allerede er sendt), at hvorfor tok jeg med alt dette? Har da ingenting med saken å gjøre det jeg skrev der osv. Følte at Nhd skrev innlegget til meg Så blir jeg irritert på meg selv fordi jeg begynner å ligne mora mi med alle sine uvesentlige detaljer og det er jo sånn jeg har bestemt meg for IKKE å bli 0 Siter
frosken Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Snikksnakk ja. Huff, som jeg kjenner meg igjen i dette noen ganger dessverre. Har en lei tendens til å spore av og bli for detaljrik jeg også og tenker for sent (når innlegget allerede er sendt), at hvorfor tok jeg med alt dette? Har da ingenting med saken å gjøre det jeg skrev der osv. Følte at Nhd skrev innlegget til meg Så blir jeg irritert på meg selv fordi jeg begynner å ligne mora mi med alle sine uvesentlige detaljer og det er jo sånn jeg har bestemt meg for IKKE å bli I en del hverdagslige tråder, så synes jeg ikke det gjør noe med _litt_ avsporinger. Synes det er helt greit om noen stiller en annen et kort spørsmål midt inne i en tråd. Helt annerledes synes jeg det blir i tråder hvor noen enten tar opp noe som er privat eller forsøker å diskutere et strengt avgrenset tema. Jeg ble trist over å se hvordan tråden til missmas utviklet seg i går. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 I en del hverdagslige tråder, så synes jeg ikke det gjør noe med _litt_ avsporinger. Synes det er helt greit om noen stiller en annen et kort spørsmål midt inne i en tråd. Helt annerledes synes jeg det blir i tråder hvor noen enten tar opp noe som er privat eller forsøker å diskutere et strengt avgrenset tema. Jeg ble trist over å se hvordan tråden til missmas utviklet seg i går. Jeg så den tråden rett før jeg la meg i går og skjønte plutselig da at denne tråden var en videreføring av den andre. Jeg er enig i at det ble en lei avsporing. Tror nok M også vil forstå det når hun får tenkt seg om. Hun må nok tenke litt på saken først. Ellers er jo det Nhd sier her noe flere av oss kan tenke over :-) ( Gjelder ikke deg. Du er profesjonell og holder deg alltid til saken ) 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Da kan dere også kanskje slette enkelte krenkende kommentarer jeg også har fått da. "En dag på akutten" Ambulansen kom inn, en person ble båret ut, kvestet i to etter en påkjørsel. De stimlet sammen for å hjelpe. "Er du sikker på at bilføreren mente det slik?" " kjenner du hans side av saken.". Nei, jeg vet bare jeg er kvestet, svarte pasienten. "Vi forstår dine følelser, men jeg synes du gjør deg hjelpeløs der du ligger. Du gjør deg selv til offer". Den blødenede personen svarte ikke. Da kom en sykepleier Tårnsvale til: "vet du hva jeg tror? Du blir kanskje såret nå, men jeg tror dette handler om et mønster i livet ditt, at du oppfatter alle som setter grenser som overgripere. Og at når du ble kjørt ned nå, så viser din reaksjon her at du trenger endre på det". For et klokt svar jublet forsamlingen. Legen klappet og roste. Og slik sluttet denne dagen på akutten. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Nå skal jeg være helt ærlig også.... Det har blitt alt for mye prat og diskusjoner om asperger og autisme i en rekke tråder der det overhode ikke har hatt noe med trådstarters innledende innlegg å gjøre. Det er mulig at det er et symptomatisk trekk for de som har en slik diagnose, men da får de/dere heller lære dere å la være å svare i slike tråder - enn å ødelegge dem gang på gang. Dette både av respekt for trådstarter og for de andre på forumet som ønsker å bidra trådstarter i den tråden vedkommende har startet. 0 Siter
Cilien Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Hei! Siden du vil lære om autisme:-) Det handler ved denne tilstand om assosiasjoner Så takk for korrigering hva skulle vi autister gjort uten dere psykiater som ikke vet noe om autisme? Du har autisme - men du kan vel ta til deg et velment råd likevel? Tenk deg om en gang til før du poster noe i en tråd andre har postet. La det gå 5 minutter og les hovedinnlegget en gang til og spør deg selv: Svarer jeg nå noe om selve emnet, eller skriver jeg om noe som handler om bare meg selv og/eller autisme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Hei! Bedre hadde det vel vært å skrevet før registrering: Vi ønsker ikke autister For autisme er og blir assosiasjoner og assosiasjoner og assosiasjoner. og enda verre vi er ærlige og innsmigrer oss ikke,, vi er oss selv., vi trenger ikke andres oppmuntring, vi fortsetter der vår egen tanke syns det er rimelig. Gud så bra det er å ha autisme. Man passer bare ikke helt inn på dol, i klostre i autoritetstro sekter etc... fordi man er grunnleggende ærlig og ikke med på ekkel løgn og smigger og tull! Dette har da ikke noe med det å være ærlig eller ikke å gjøre. Det handler om å ha en viss respekt for andre og ikke bare ture fram om en selv. Du skriver vel her for at noen skal svare deg? Hvis alle bare skriver om sine egne problemer, vil det jo ikke bli noen diskusjon. Da kan man liksågodt bare legge ned hele formuet. Anonymous poster hash: 5dd20...24b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. august 2014 Forfatter Skrevet 7. august 2014 Et meget godt råd fra Cilien. Ellers har vi merket oss tilbakemeldingene fra brukerne. Skal be webmaster være mer oppmerksom på og slette innlegg om autisme i andre tråder hvor dette ikke hører hjemme. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 (endret) Si ifra dersom du trenger noen moderatorer til å hjelpe til med å holde orden på skrullingene da Endret 7. august 2014 av DexterMorgan 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Fint at dette ble tatt opp. Trodde det bare var jeg som reagerte på disse innleggene. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Takk for at du tok opp dette. Jeg har lenge reagert på det samme. Jeg har syntes synd på mange trådstartere som har tatt opp alvorlige ting som "drukner" i helt andre ting. Jeg føler at vi ikke respekterer ts og tar ts's problemer på alvor på den måten. Dessuten er det slitsomt å henge med i det temaet som tråden handler om når det sporer av med helt andre ting. Det ender av og til med at jeg ikke gidder å lese mer i den tråden. 0 Siter
Legacy Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Jeg vil bare si at jeg har fått god hjelp ved å kunne stille spørsmål her på DOL. Jeg hadde nok aldri søkt hjelp for mine problemer hvis ikke. Men hadde mine tråder utartet seg slik noen av trådene her har gjort, så hadde det skremt meg fra å bruke forumet. Derfor vil jeg si takk til NHD for påminnelsen om skikk og bruk 0 Siter
Gjest Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 LItt vanskelig dette. Jeg grubler litt tilbake, og de gangene jeg kanskje har vært med på å avspore så er det ikke meningen. En gang spurte jeg om et svar som ble gitt også gjaldt noe annet. Dermed så ble mye av tråden avsporet med det jeg tenkte på, for jeg fikk svar fra noen som forstod hva jeg spesifikt tenkte på. Jeg burde kanskje startet ny tråd med spørsmålet, men det var et kort spørsmål og jeg tenkte ikke på at tråden ville bli avsporet på grunn av det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. august 2014 Forfatter Skrevet 7. august 2014 @eller: Du kan legge bekymringen i en boks og sette på lokket :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 @eller: Du kan legge bekymringen i en boks og sette på lokket :-) Ok. Jeg har bare tenkt på det når det har blitt slik jeg skriver ovenfor her, og da følte jeg at det også gjaldt min bruk når jeg leste denne tråden. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Ok. Jeg har bare tenkt på det når det har blitt slik jeg skriver ovenfor her, og da følte jeg at det også gjaldt min bruk når jeg leste denne tråden. Du får tape igjen lokket med gaffatape :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Du får tape igjen lokket med gaffatape :-) 0 Siter
Goliath Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 LItt vanskelig dette. Jeg grubler litt tilbake, og de gangene jeg kanskje har vært med på å avspore så er det ikke meningen. En gang spurte jeg om et svar som ble gitt også gjaldt noe annet. Dermed så ble mye av tråden avsporet med det jeg tenkte på, for jeg fikk svar fra noen som forstod hva jeg spesifikt tenkte på. Jeg burde kanskje startet ny tråd med spørsmålet, men det var et kort spørsmål og jeg tenkte ikke på at tråden ville bli avsporet på grunn av det. Det kan skje alle fra tid til annen, og er vanskelig å unngå helt. Årsaken til at det blir tatt opp som et spesielt problem nå er at noen få har brukt svært mange tråder til å diskutere autisme og asperger, selv om trådstarters innlegg ikke på noen måte har hatt noe med det å gjøre. Så du skal ikke behøve å gruble på om dette blir tatt opp på grunn av noe du har gjort, for det har det ikke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.