Blomstre Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Ja, hva legger dere i dette begrepet? Og - hvordan lønner man en? Jeg har en slags mentor som hjelper meg mye. Den daglige jobben hennes dreier seg mye om samme slags problematikk og konsulenttjenestene hennes er kostbare. Hun har et profesjonelt forhold til et familiemedlem, slik har jeg kommet i kontakt med henne, da vi samarbeider en del om situasjonen rundt familiemedlemmet mitt. Nå har jeg mottatt mye hjelp selv, av den typen som hun vanligvis tar betalt for. Jeg er ikke i en slik livssituasjon at jeg har økonomi til å betale henne full timepris, og hun har absolutt ikke heller bedt om noen form for betaling. Det har ikke vært noe tema, men noe samvittigheten min føler på. Jeg forventer ikke at hun skal bruke sine ressurser på å hjelpe en "fremmed" (altså ikke familie, nabo, eller andre man kunne tenkes å gjøre tjenester for, fremmed er hun jo ikke) uten noen godtgjørelse. Nå har hun tilbudt å hjelpe meg i en svært fastlåst situasjon, noe som innebærer lang reisevei for henne, samt at hele dagen hennes går med til dette. Jeg jobber med å finne andre løsninger, men mulighetene står ikke akkurat i kø. Akkurat denne dagen er jeg helt klart nødt til å lønne, tross alt får hun betalt for timer hun legger ned i ulike prosjekt og jeg vil da oppta en hel arbeidsdag. Pluss at hun skal kjøre mange mil. Hvordan skal jeg lønne dette? Skal selvfølgelig spørre henne også, men vil gjerne høre hva dere tenker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400158-hva-legger-dere-i-mentor-begrepet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Jeg ser på det som en slags lærer/veileder. En som kan faget ditt og har jobbet med det lenge, og som kan hjelpe deg å utvikle deg innen arbeidsfeltet ditt. Skal du lønne henne, så har hun vel takster hun jobber etter? Endret 8. august 2014 av Mrs D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400158-hva-legger-dere-i-mentor-begrepet/#findComment-3557636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.