Gå til innhold

Syke tvinges til å plukke søppel

Anbefalte innlegg

frosken skrev (På 13.8.2014 den 12.35):

Din beskrivelse av ditt liv, er en av grunnene til at jeg er positiv til dette utspillet. Jeg tror at uføretrygding av unge mennesker, ofte fører til et liv med dårligere livskvalitet enn hva som kunne vært oppnådd med noe arbeidstilknytning. 

Jeg har aldri hatt bedre livskvalitet som etter at jeg ble sykmeldt og så gikk over på AAP.

Anonymous poster hash: d77a4...9bb

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

65

• Madelenemie

9

• DexterMorgan

8

• ecbole

6

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 12.53):

Fordi jeg ikke vil være på et tiltak hvor jeg ikke passer inn. Jeg vil ha normale oppgaver blant normale mennesker.

Anonymous poster hash: 873eb...686

Det vil jeg og. Nå sa NAV veilederen at de eneste de hadde å tilby var tiltak på en mongo-bedrift hvor de produserte fuglekasser eller no sånt, og at det ikke var noe for meg.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 12.59):

Jeg har aldri hatt bedre livskvalitet som etter at jeg ble sykmeldt og så gikk over på AAP.

Jeg sier verdien i å bidra, så jeg hater meg selv hver eneste dag og andre hater med. Jeg burde avsluttet men er for ego til det.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 13.01):

Det vil jeg og. Nå sa NAV veilederen at de eneste de hadde å tilby var tiltak på en mongo-bedrift hvor de produserte fuglekasser eller no sånt, og at det ikke var noe for meg.

Da er vi på bølgelengde. Jeg plukker gjerne søppel, men jeg sitter ikke og baker pappmasje for å bli underholdt.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 13.05):

Da er vi på bølgelengde. Jeg plukker gjerne søppel, men jeg sitter ikke og baker pappmasje for å bli underholdt.

Det virker som om enkelte tror at enhver aktivitet er bedre enn ingen. Men jeg blir heller hjemme hvis tilbudet er en innrøkt dagligstue på DPS hvor det bare snakkes sykdom, og man kanskje får steke vafler hvis man er heldig. Nei takk!

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 14.21):

Men for å være ærlig er jeg nok for lat til det og. Jeg har bare sittet og glodd i hele dag. Burde dusjet, siden jeg stinker, men orker ikke. Hurra jeg er så lykkelig. Er stolt.

Jeg gikk nettopp en lang tur og tok en dusj etterpå. Tror det eller ei, men det hjalp.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 14.26):

Det virker som om enkelte tror at enhver aktivitet er bedre enn ingen. Men jeg blir heller hjemme hvis tilbudet er en innrøkt dagligstue på DPS hvor det bare snakkes sykdom, og man kanskje får steke vafler hvis man er heldig. Nei takk!

Ja helt enig. Prøvde dagsenteret jeg og, men det var helseskadelig følte jeg...

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 14.26):

Jeg gikk nettopp en lang tur og tok en dusj etterpå. Tror det eller ei, men det hjalp.

Ja det hjelper det, vet det... må bare ta meg sammen.

Gjest Gargamel

Hovedpoenget med å gjøre en jobb er at jobben blir gjort, og at det for eksempel ikke hoper seg opp med søppel i gata.

Hvis noen oppnår kompetanseheving og økt sosial status er det en bonus. Vi kan ikke kutte ut alle jobber som er kjedelige og har lav status.

Gargamel skrev (På 13.8.2014 den 14.54):

Hovedpoenget med å gjøre en jobb er at jobben blir gjort, og at det for eksempel ikke hoper seg opp med søppel i gata.

Hvis noen oppnår kompetanseheving og økt sosial status er det en bonus. Vi kan ikke kutte ut alle jobber som er kjedelige og har lav status.

Syns sosialklientene er heldige jeg, de slipper å bake pappmasje og sitte i nitriste lokaler med nitriste mennesker og prate om været.

De kan gå hjem og føle at de går gjort nytte for seg.

I motsetning til å føle seg som en utgiftspost på budsjetter for underholdning av pensjonister på 30 år.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 13.01):

Hei!

Jeg har en asperger venn, som gikk ut av oslo katedralskole med svært høyt snitt.

nå jobber hun i en "mongobedrift" sa det selv, legger ikke skjul på det, pakker reklamesaker,  noen hadde innvendinger, spørsmål, men hun var sterk og stødig og sa, "for meg gir det den gode daglige rutinen jeg trenger".

Siden hun ikke er lydsensitiv var dette en helt ok jobb og løsning for henne, og jeg får respekt av en sånn innsats og evne og vilje og styrke.

Tror flere burde kjent på gleden ved den daglige rutine, det er mye helse i å stå opp og være et produksjonsledd, selv om enkelt arbeide. (selvsagt fins unntak, men for flertallet)

Madelenemie skrev (På 13.8.2014 den 15.10):

Hei!

Jeg har en asperger venn, som gikk ut av oslo katedralskole med svært høyt snitt.

nå jobber hun i en "mongobedrift" sa det selv, legger ikke skjul på det, pakker reklamesaker, noen hadde innvendinger, spørsmål, men hun var sterk og stødig og sa, "for meg gir det den gode daglige rutinen jeg trenger".

Siden hun ikke er lydsensitiv var dette en helt ok jobb og løsning for henne, og jeg får respekt av en sånn innsats og evne og vilje og styrke.

Tror flere burde kjent på gleden ved den daglige rutine, det er mye helse i å stå opp og være et produksjonsledd, selv om enkelt arbeide. (selvsagt fins unntak, men for flertallet)

Hadde denne vennen med svært høyt snitt følt at det var oppbyggende for henne om hun skulle lage "kunst" i pappmasje?

Det er jo bare helt tragisk... jeg er en jævla pensjonist... de ekte pensjonistene over gata her syns jeg er noe av det verste som er å oppdrive.

Faen... et råd til "lonere": aldri begynn på høyere studie, du blir bare isolert og så forfaller.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 15.19):

Hadde denne vennen med svært høyt snitt følt at det var oppbyggende for henne om hun skulle lage "kunst" i pappmasje?

Det er jo bare helt tragisk... jeg er en jævla pensjonist... de ekte pensjonistene over gata her syns jeg er noe av det verste som er å oppdrive.

Faen... et råd til "lonere": aldri begynn på høyere studie, du blir bare isolert og så forfaller.

Hei!

Hun ønsket nok kun et arbeide, en daglig rutine og ikke tvunget kunstnerisk innsats, det er jo straks mer krevende.

Forstår ikke at slikt kan bli krevd? Men min venn liker pakke rekame, blir jo lei, ensformig jobb, men liker rutinen det gir.

Er uføretrygdet og uførepensjonist det samme?

Det blir ikke krevd, men det er tilbudet som er.

Det er ikke arbeide, det er andre som jobber med meg for at jeg skal bli underholdt. Det er ikke verdiskapning, det er bare mongo.

Det er ikke noe som heter uføretrygd, det heter uførepensjon. Men til neste år bytter de navn til trygd, da.

Madelenemie skrev (På 13.8.2014 den 15.10):

Takk, man jeg har ikke problem med den daglige rutine selv om jeg ikke jobber. Jeg står opp om mårran og har ikke noe problem å fylle dagen med noe meningsfullt (for meg) - muligens får noen andre også glede av det jeg driver med. Dette gir meg faktisk bedre livskvalitet enn en mongojobb.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 15.28):

Ja.

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 15.30):

Takk, man jeg har ikke problem med den daglige rutine selv om jeg ikke jobber. Jeg står opp om mårran og har ikke noe problem å fylle dagen med noe meningsfullt (for meg) - muligens får noen andre også glede av det jeg driver med. Dette gir meg faktisk bedre livskvalitet enn en mongojobb.

Hei!

Ok, da er det fint.

Den daglige og viktig helsefremmende rutinen er det flere uføretrygdede som mister, de sover og sover og har liksom lite plan med livet sitt.

Er man syk, er jo dette forståelig, det er jo for en periode, har man autisme som ikke er for en periode, men medfødt utviklingsforstyrrelse, bør riktig veiledning tidlig på plass slik at man får et liv og ikke en økende sykeliggjøring. autisme kun et eksempel. Min venn med autisme trenger den daglige rutinen for å kjenne på at lever et meningsfylt liv, gjør jo en innsats for samfunnet.

Jeg gjør selv en innsats ved å være en inspirerende mor, kone og feltarbeidskribent.

Hva man gjør er ikk så viktig, bare man bidrar og ikke øker sitt handikap, sykdom el,l.

Madelenemie skrev (På 13.8.2014 den 15.38):

Hei!

Ok, da er det fint.

Den daglige og viktig helsefremmende rutinen er det flere uføretrygdede som mister, de sover og sover og har liksom lite plan med livet sitt.

Hva med alderspensjonister? Sover og sover de, og har ingen plan med livet?

AnonymBruker skrev (På 13.8.2014 den 15.39):

Hva med alderspensjonister? Sover og sover de, og har ingen plan med livet?

Hei!

Jeg syns vel de som nærmer seg 70 år har større grunn til å sove lenger:-)

Særlig de 70 åringer som kjenner på alderen, de har jobbet lenge må du huske, og er i en annen kategori enn oss unge:-)

Men også for dem er en god daglig rutine helsefremmende gjerne med harde tak, feks vedlikehold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...