Gå til innhold

Syke tvinges til å plukke søppel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg syns vel de som nærmer seg 70 år har større grunn til å sove lenger:-)

Mange som går av ved 62 nå for tiden;) Politifolk og flyveledere går av ved fylte 57!

Særlig de 70 åringer som kjenner på alderen, de har jobbet lenge må du huske, og er i en annen kategori enn oss unge:-)

Ung og ung. Jeg har passert 40 for flere år siden.

Anonymous poster hash: d77a4...9bb

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

65

• Madelenemie

9

• DexterMorgan

8

• slabbedask

6

Hei!

Særlig de 70 åringer som kjenner på alderen, de har jobbet lenge må du huske, og er i en annen kategori enn oss unge:-)

Men også for dem er en god daglig rutine helsefremmende gjerne med harde tak, feks vedlikehold.

For ikke bare å tulle: Jeg syntes faktisk folk selv må få avgjøre hva som er helsefremmende for dem. Mitt poeng er: Man behøver ikke bare å drive dank selv om man ikke har fast jobb. Det går an å fylle dagene med noe meningsfullt fordet.

Hei!

Hun ønsket nok kun et arbeide, en daglig rutine og ikke tvunget kunstnerisk innsats, det er jo straks mer krevende.

Forstår ikke at slikt kan bli krevd? Men min venn liker pakke rekame, blir jo lei, ensformig jobb, men liker rutinen det gir.

Jeg hadde bare blitt deprimert av en slik mongojobb (er det lov å si "mongo"? Er det ikke politisk ukorrekt?).

For ikke bare å tulle: Jeg syntes faktisk folk selv må få avgjøre hva som er helsefremmende for dem. Mitt poeng er: Man behøver ikke bare å drive dank selv om man ikke har fast jobb. Det går an å fylle dagene med noe meningsfullt fordet.

Hei!

Ja de fleste kan nok selv si hva som er helsefremmende for dem.

men noen klarer ikke det, de bare lager andre og ekstra problemer for seg selv ved å være uføre-

Derfor blir uførhet et problem, selv om som økonomipost uføre , de utenfor alderspesjonistene, ikke utgjør noe stort problem. Skattesvik og økonomisk kriminalitet, er et stort samfunnsonde vi burde ha større fokus på enn uføresvindel:-)

Jeg hadde bare blitt deprimert av en slik mongojobb (er det lov å si "mongo"? Er det ikke politisk ukorrekt?).

Hei!

Jeg hadde også blitt deprimert:-(

Men beundrer vennen min som ikke blir det og gjør det rakrygget som sammfunssbidrag/innsats etc...

Endret av Madelenemie

Annonse

Skattesvik og økonomisk kriminalitet, er et stort samfunnsonde vi burde ha større fokus på enn uføresvindel:-)

Det har du helt rett i! Men det er alltid enklere å sparke nedover og ramme de svake.

Skattesvik og økonomisk kriminalitet, er et stort samfunnsonde vi burde ha større fokus på enn uføresvindel:-)

Jeg vet om flere som jobber svart. Folk med som får mye respekt. Blir noe annet med pariakasten, enhver er skyldig inntil det motsatte er bevist.

Anonymous poster hash: 873eb...686

Hei!

Men også for dem er en god daglig rutine helsefremmende gjerne med harde tak, feks vedlikehold.

Jo, men hva skal man gjøre når man har jobbet i 20 år og blitt tildels alvorlig syk av det?

Jo, men hva skal man gjøre når man har jobbet i 20 år og blitt tildels alvorlig syk av det?

Hei!

ok

jeg jobbet også mange år, og ble mer og mer sliten.

Da jeg fikk muligheten til å slappe av/ "komme til hektene", brukte jeg tiden effektivt, tok mulighetene som bød seg.

Det fins alltid et sted man passer, med sine evner, og forutsetninger, for meg ble det studier videre, for andre er det kanskje en annen vei. Men jeg hadde ikke blitt "frisk" av å ikke ha en aktivitetesplan.

Den planen ga ikke Nav eller noen annen meg, den skaffet jeg meg selv, der mener jeg det ligger et forbedringspotensialet, ikke at man skal tvinge alle syke ut i jobb, men hjelpe de med ønskene ut i et aktivt liv.

Hei!

ok

jeg jobbet også mange år, og ble mer og mer sliten.

Da jeg fikk muligheten til å slappe av/ "komme til hektene", brukte jeg tiden effektivt, tok mulighetene som bød seg.

Det fins alltid et sted man passer, med sine evner, og forutsetninger, for meg ble det studier videre, for andre er det kanskje en annen vei. Men jeg hadde ikke blitt "frisk" av å ikke ha en aktivitetesplan.

Den planen ga ikke Nav eller noen annen meg, den skaffet jeg meg selv, der mener jeg det ligger et forbedringspotensialet, ikke at man skal tvinge alle syke ut i jobb, men hjelpe de med ønskene ut i et aktivt liv.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg forventer ikke at NAV skal finne noe, og ikke har jeg noen bekjentskapskrets eller nettverk jeg kan gjøre nytte av. Bortsett fra SSRI, får jeg heller ingen behandling. Det blir vel et liv som snyler/NAVer/kall det hva du vil.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg forventer ikke at NAV skal finne noe, og ikke har jeg noen bekjentskapskrets eller nettverk jeg kan gjøre nytte av. Bortsett fra SSRI, får jeg heller ingen behandling. Det blir vel et liv som snyler/NAVer/kall det hva du vil.

Hei!

Hm

Ok

Der ligger en forskjell

Ikke bare fikk jeg beskrevet mitt problem, men jeg fikk årelang hjelp støtte og oppmuntring.

Klar beskjed om at jeg burde ta realfgsstudier og tenke på forskning osv...

Jeg var sliten, hadde lav selvtillit, men selvsagt kom ting fort på plass med en så stødig støtte, min psykiater.

De fleste jeg kjenner med asperger fikk ikke og får ikke den støtten jeg fikk og får, så på deres vegne er videre uføretrygd helt å forsvare,.

Jeg syns det er viktig å få frem at jeg lite sannsynlig hadde kommet dit jeg er i dag uten støtten hjelpen og omsorgen fra min psykiater!

Ikke bare en diagnose men videre omsorg og oppfølging, for meg ga det mulighetene, og det benytter jeg meg av!

Annonse

Det skjønner jeg veldig godt. Hva slags jobb kunne du tenkt deg?

Forsker. Men jeg skjønner at livet er ødelagt, så jeg kunne plukket søppel, kanskje ikke 37,5 timer i uka, men.

Jeg synes det er helt unødvendig å bruke betegnelser som "mongo". Etter min oppfatning vitner slik språkbruk om en slags manglende bevissthet om hvor mye degradering og dårlig behandling mennesker med kognitive vansker har opplevd opp gjennom historien.  Noen av dem denne betegnelsen opprinnelig ble brukt om, har tatt den i bruk selv som en slags "motmakt", og det synes jeg er ok, men ingen grunn til at andre skal bruke den på en slik degraderende måte som gjort i denne tråden.

Jeg fortjener å degraderes. Men ja, det er dårlig å si sånt. Enda mer grunn til å degradere meg. Kom igjen, kast den første sten. Gapestokk, det er bra saker, da hadde det kanskje blitt mer skikk på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...