Gå til innhold

Madelenemie - denne må du lese

Kler aspergere seg kjedelig?  

7 stemmer

1. 1. Hvordan kler en asperger seg?

• Nei, de er like forskjellige som deg og meg
      3
    • De kler seg alltid spesielt
      1
    • De kler seg så kjedelig og nøytralt som mulig
      3

Anbefalte innlegg

En blogg... vet ikke om du liker blogger, jeg leser ikke så ofte blogger, men kom over denne. Hun er ikke så stereotyp asperger som jeg forestiller meg. Jeg tenker at de ofte går i vanlige/kjedelige klær og frisyrer uten sminke da de ikke skjønner vitsen med å pynte seg? Vet ikke hvordan du er?
Men hun her er jo skikkelig friket da, sminker seg som en dukke og går med piercinger og spesielle klær. Hun har nylig blitt diagnostisert med aspergers og div. 

og fått svar på hvorfor hun er som hun er.... 

http://fialita.no/2014/08/mine-nye-angelbites/

Verdt å lese - både for deg og andre interesserte. 

Anonymous poster hash: d155f...617
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400210-madelenemie-denne-m%C3%A5-du-lese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En blogg... vet ikke om du liker blogger, jeg leser ikke så ofte blogger, men kom over denne. Hun er ikke så stereotyp asperger som jeg forestiller meg. Jeg tenker at de ofte går i vanlige/kjedelige klær og frisyrer uten sminke da de ikke skjønner vitsen med å pynte seg? Vet ikke hvordan du er?Men hun her er jo skikkelig friket da, sminker seg som en dukke og går med piercinger og spesielle klær. Hun har nylig blitt diagnostisert med aspergers og div. og fått svar på hvorfor hun er som hun er.... http://fialita.no/2014/08/mine-nye-angelbites/Verdt å lese - både for deg og andre interesserte.   Anonymous poster hash: d155f...617

Hei!

Takk:-)

Syns bra, sånn er nok virkeligheten.

Dessverre er det jenter som meg som får diagnose fordi vi liker det som blir regnet for autistisk,

Dinosaurer, astronomi, matematikk etc...

Min psykiater har ofte pekt på forskjellene, på at jeg feks er søt, følsom, empatisk m.m.

I mue større grad en autistiske menn, jeg bryr meg feks mye om andre og om å tilpasse meg, selv om det siste går dårlig:-(

Likevel mener jeg er skoleeks og prototype, men min psykiater kan nok mer om autisme enn de fleste,

Både god lege, men dedikert og interessert, da blir det gode resultat både for forskning og den enkelte pasient.

Jeg liker jenteautismevariantene, de bør få bli mer tydelige.

Hva er forskjellen? Anonymous poster hash: 034a8...b3a

Hei!

I følge min psykiater er jenter med autisme merkbart mer interessert i andre mennesker, de kan gjerne se opp til spesielle enkeltpersoner, feks som meg Mor Teresa,

De er også mer interessert i å lære seg systemene for å "passe inn" , det har jeg selv prøvd på.

Ikke så enkelt, men det er noen feil som ble gjort.

( eks min autistiske identitet var ikke trygt lagt og på plass, før jeg bestemte at jeg vil bare være akkurat som andre, noe jeg ikke kan bli)

Vi er nok som kvinner fleste på den måten at samvittigheten innhenter oss, feks som meg, jeg kjenner ofte sorg fordi jeg ikke klarer være den jeg vil for han som er min gode, stabile og sterke ektemann..

Osv...

Mange ting, jeg er trøtt nå, og kan ikke i kveld svare på mer.

Jeg har sorg fordi jeg har såret mange, mye av uforstand

Endret av Madelenemie

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...