Gå til innhold

Antipsykotikum som ikke gjør deg tung

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et antipsykotikum som gjør en mindre tung enn andre?

Rolig er kanskje et bedre ord.

Jeg vil bli rolig fra "stresset" sykdommen kan gi. Men helst ikke på andre områder...

Men dette finnes kanskje ikke?

Den jeg tar nå er sånn at jeg kan merke effekten på kroppen rett etterpå (1 time cirka) hvis jeg har blitt forsinket med dosen, eller hvis jeg er i ulage. Blir ikke trøtt, bare rolig. Jeg bør kanskje være fornøyd jeg har det sånn?

Anonymous poster hash: bdf4b...432

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er dessverre som du skriver: De som gjør deg mest rolig, gjør deg også litt tung.

Skrevet

Ok, takk for svar!

Jeg syns det er fint å bli litt beroliget jeg da. Men kanskje jeg kunne klart meg uten den delen. Abilify er vel i såfall en idé? Men spørsmålet er kanskje om jeg blir friskere av denne beroligende effekten... noe jeg mistenker...

xxløvetannxx
Skrevet

Depotsprøyte av xeplion gjør meg ikke tung. Har prøvd en del forskjellige, og denne er klart best.

Skrevet

Tror ikke jeg ha sprøyter... da hadde jeg følt at jeg var helt gal... hehe, no offence ass.

Nei, bare fortsetter på de samme jeg. Ikke reparer noe som virker...

Kunne selvsagt virker bedre men.

Skrevet

Hadde mer angst med Abilify...

"Don't fix what is not broken".

Det er et smart ordtak for oss som hele tiden skal skifte medisin eller slutte...

Skrevet

Sett at du har en sykkel som er fin og funker bra og du er glad i. Den blir en dag ødelagt. Du får fikset den - noen er raskere ute med å sette den på verksted enn andre, for å slippe å måtte gå til matbutikken uten sko - man hadde bare råd til sykkelsko. Men du syns ikke sykkelen ble som ny, og er misfornøyd, selv om du slipper å gå barbeint. Det er ikke mulig for deg å kjøpe en ny sykkel.

Så har en valget mellom å bruke sykkelen til den eventuelt kollapser igjen, eller å sette den inn på verksted på nytt, og da måtte gå barbeint til butikken igjen, mens man venter på reparasjonen.

Mange skader på en sykkel er uopprettelige. Rust er et eksempel. Det gjør drivverket tungt og knirkete. Det hjelper med rustfjerner og sliping, men den blir opplagt aldri som ny.

Mange har ikke innsikten til å skjønne dette. Noen ganger hjelper det aldri hvor mange ganger man oppsøker verksted - og da går barbeint.

"Don't fix what is not broken".

Kanskje jeg endelig har skjønt det...

Skrevet

Er enig i at vi må tåle litt ubehag når medisiner hjelper.

For man vil som regel få det mye verre uten medisiner vet jeg.

Er vel bedre å føle seg litt tung og rolig enn å ha det fælt og slite?

Skrevet

Syns man får gjøre som man vil, sier bare at det kanskje er dumt å endre på medisiner som man vet har gjort livet lettere. Men i mange tilfeller er det sikkert lurt. Ikke godt å vite hva som er hva egentlig. Bare man ikke er for utolmodig og vinglete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...