AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Jeg bor langt unna familien min, vi bor på hver vår kant av landet. Har ikke sett dem på mange år fordi jeg er så redd for å fly. Nå har jeg bestilt flybillett og planlegger å besøke dem. Men det er ikke så enkelt. Jeg er livredd og tenker hele tia på at jeg kommer til å dø i flystyrt eller bli smittet av ebola på flyet. Dette ødelegger så mye for meg at jeg nesten innstiller alt fordi jeg er så redd for å dø.. Jeg har gått til psykiater men har sluttet der eter lang behandling. Hva kan jeg gjøre for å få det lettere med tanke på dette uten ennå mer terapi? Er det stor fare for å bli smittet av ebola på fly? Jeg er så redd... (Bruker antipsykotisk medisin). Anonymous poster hash: 1c4b1...3ee Anonymous poster hash: 1c4b1...3ee 0 Siter
Solemnity Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Er det stor fare for å bli smittet av ebola på fly? Sjansen er lik 0. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Kan du tenke deg å la deg påvirke av fakta? De to fryktene du nevner er noe av det minst sannsynlige en kan tenke seg. Det finns utallige ting som har langt større risiko for å ta livet av deg. Dessuten er livet slik at vi så godt som ikke kan påvirke plutselig død eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.