Gå til innhold

ny depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei igjen,skrev inn her for enn stund siden da jeg ikke hadde det så bra.fikk mange gode tilbakemeldinger og fulgte rådet til slutt om innleggelse. jeg ble utskrevet 14 mai. det har gått veldig bra og jeg har fungert fint på jobb og ellers. har nå hatt ferie,og begynt å føle uro og angst igjen. dette kommer av en rettsak som skal opp 29 september og jeg gruer meg ihjel. denne gang skal det være en jurie og jeg sliter med å snakke foran ukjente. spørsmålet er vel om jeg bør begynne på beroligende nå før rettsaken? kjenner meg og litt trist for tiden men tror dette kommer av alle tankene rundt dette,what to do? har jo bare lyst å klare meg uten medisiner men vil ikke havne der jeg var i mars

Skrevet

blir veldig glad for svar og meninger da jeg er litt cluless akkuratt nå, har det igrunnen litt drit akkurat nå :)

Skrevet

Hei!

Bruker du noe medisiner for øyeblikket?

Eller tenker du beroligende som kan taes v behov?

Da er jo Sobril et greit alternativ. Forteller du legen om dette, vil du få god hjelp der tror jeg!

Lykke til! Klem

Skrevet

hei

nei bruker ingen medisiner nå

ska høre med legen hva hun syns,tenker bare beroligende som kan tas ved behov

kanskje hun mener jeg bør begynne med antideppresiva igjen og,da får jeg høre på henne. ønsker ikke å bruke remeron da disse ga meg ett sinnsykt matkick og ble svimmel.

Skrevet

hei igjen,skrev inn her for enn stund siden da jeg ikke hadde det så bra.fikk mange gode tilbakemeldinger og fulgte rådet til slutt om innleggelse. jeg ble utskrevet 14 mai. det har gått veldig bra og jeg har fungert fint på jobb og ellers. har nå hatt ferie,og begynt å føle uro og angst igjen. dette kommer av en rettsak som skal opp 29 september og jeg gruer meg ihjel. denne gang skal det være en jurie og jeg sliter med å snakke foran ukjente. spørsmålet er vel om jeg bør begynne på beroligende nå før rettsaken? kjenner meg og litt trist for tiden men tror dette kommer av alle tankene rundt dette,what to do? har jo bare lyst å klare meg uten medisiner men vil ikke havne der jeg var i mars

Du bør sørge for å få diskutert dette med legen din snarest. Det var vel for øvrig lite klokt av deg å seponere medisinene rett etter innleggelsen, særlig tatt i betraktning av at du har en stor belastning foran deg. Hva som er lurt å gjøre nå, er noe du og din lege bør drøfte nøye.

Skrevet

Du bør sørge for å få diskutert dette med legen din snarest. Det var vel for øvrig lite klokt av deg å seponere medisinene rett etter innleggelsen, særlig tatt i betraktning av at du har en stor belastning foran deg. Hva som er lurt å gjøre nå, er noe du og din lege bør drøfte nøye.

ja,det er sikker sant at jeg ikke burde seponere rett etter utskrivelsen,men ble bare så dårlig av medisinene,svimte av og var svimmel hele tiden.syns det gikk veldig bra. men det er de siste to ukene jeg har begynt å grue meg veldig for jeg vet det nærmer seg. men jeg tar kontakt med legen på mandag så vi kan bli enige om hva jeg bør gjøre. takk for svar :)

Skrevet

er det normalt å grue seg til å gå til psykologen sin??

de siste gangene etter ferien har jeg grudd meg sånn,har hjertebank og lurer på om jeg skal avlyse timen. gjorde det sist time men ble da belastet 320,- så kan ikke holde på sånn hver gang. men jeg forstår det ikke selv for hun er veldig ok å snakke med.men det kan gjerne være at det er pga at jeg syns det er litt vanskelig nå.ska presse meg til å gå,men lurer på om andre og har det slik,og hva som gjør dette?hun skal også være vitne i den kommende rettsaken,kanskje derfor jeg føler det så pyton? bare lufter litt her for jeg har ikke noen andre å snakke med om dette.

Skrevet

så ble det likt denne gangen og,jeg forstår ikke helt meg selv for tiden. klarer ikke å snakke hos min psykolog,sitter faktisk bare å gråter og sliter virkelig med å få sagt ett ord.blir bare mer og mer lei meg selv og lurer på om jeg må ta en pause? hun foreslo og at jeg burde få legen til å skrive ut noe mot uro når det nærmer seg rettsaken,men jeg tror bare jeg skal få noe nå da jeg våkner slik hver morgen.noen som vet noe beroligende som ikke påvirker for mye?som ikke gjør meg sløv o.l og så må de være små da jeg sliter med å svelge tabletter :)

Skrevet

så ble det likt denne gangen og,jeg forstår ikke helt meg selv for tiden. klarer ikke å snakke hos min psykolog,sitter faktisk bare å gråter og sliter virkelig med å få sagt ett ord.blir bare mer og mer lei meg selv og lurer på om jeg må ta en pause? hun foreslo og at jeg burde få legen til å skrive ut noe mot uro når det nærmer seg rettsaken,men jeg tror bare jeg skal få noe nå da jeg våkner slik hver morgen.noen som vet noe beroligende som ikke påvirker for mye?som ikke gjør meg sløv o.l og så må de være små da jeg sliter med å svelge tabletter :)

Jeg synes du skal snakke med fastlegen for å finne gode løsninger. Det er kort tid siden du var så deprimert at du måtte legges inn, synd om dette skal gjenta seg en gang til. Høres ut som om du trenger annen medisin enn bare beroligende når du har det slik nå og det er fortsatt over fire uker til rettssaken.

Skrevet

ja,jeg er vel enig i dette frosken. har en veldig ok lege som nok kan komme med noen gode råd,og jeg vil virkelig ikke havne der jeg var sist nei. skal være så glad når alt dette stresset er over :)

Skrevet (endret)

Husker du skrev at du fikk mye bivirkninger av den AD'en du fikk på sykehuset. Heldigvis finnes det jo mange alternativer. Godt å høre at du har en ok lege, så jeg håper du bestiller en time i morgen. Du bør ikke vente lenge før du får snakket med legen.

Forhåpentligvis vil du være mye mindre utsatt for slike nedturer når rettssaken er over. Kjenner jeg blir opprørt over hvilke belastninger du blir utsatt for:-(

Endret av frosken
Skrevet

takk for svar frosken,det er det som er så frustrerende,at jeg har ingenting jeg skal ha sagt i dette, det var ikke jeg som anmeldte,og han anket dommen så da må jeg gjennom dette,og jeg føler meg så overkjørt,men men får bare komme meg gjennom dette,er jo ingen verdens ting jeg kan gjøre for å stoppe dette. har sendt melding til legen nå og får time imorgen (internettbetilling) :)

Skrevet

Så bra at du har bestilt time :-)

Ikke noe rart du føler deg overkjørt, du _er_ jo virkelig blitt overkjørt, ikke bare en men flere ganger i denne kjipe saken. Kanskje har din reaksjon på det å skulle snakke med psykologen nettopp sammenheng med at du er blitt så overkjørt. Kanskje kjennes hennes velmente - men sikkert relativt nærgående spørsmål - også invaderende, akkurat nå.

Skrevet

det har du nok rett i,har tenkt dette selv. skal prøve å snakke med henne om dette i neste time,eller skrive litt siden det er så mye lettere for tiden.

tenker veldig mye på dette for tiden;at jeg føler meg overkjørt og innvadert, at jeg som voksen opplever det samme som barn;at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt og bare må godta alt. liker ikke å miste kontrollen heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...