Gå til innhold

Kan overvektige jogge uten å få skader?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja overvektige kan jogge og få skader. Ja overvektige kan jogge uten å få skader. Ja undervektige kan jogge og få skader. Ja undrevektige kan jogge uten å få skader. Som regel er eventuelle skader du kan eller kan ikke få mye bedre enn skadene du får ved å ikke jogge

Tl.DR: Ja du kan jogge uten veldig stor sannsynlighet for skade

For alle, uansett vekt,  gjelder det å starte forsiktig for å forebygge skader :)

Hadde jeg vært deg, ville jeg startet med å spasere og ha et min jogging innimellom. Etter et par uker ville jeg økt andel jogging i turen :)

Ved å starte forsiktig, rekker muskulaturen å bygge seg litt opp- for "alvoret begynner".  

Lykke til :)

Hvis man veier 110 kg og er 173 cm høy?

Anonymous poster hash: 17bd3...4f0

Ja det kan de. Men de kan som andre som begynner å jogge få skader. Noe større sjanse for skader sikkert i og med at belastningen på ben/knær blir større dess tyngre man er i utgangspunktet. Ta det med ro i starten. Gå i et moderat tempo til du er varm, øk gå farten og legg inn noen løpemetre etterhvert og du vender kroppen til nye belastninger. 

Anonymous poster hash: 5e4dd...a88

Gjest Gargamel

Hvis man veier 110 kg og er 173 cm høy?

Anonymous poster hash: 17bd3...4f0

Ja, jeg tror det er veldig stor sjanse for problemer med knær og hofter om du går hardt ut. Det er bedre å gå fort i oppoverbakker etc til du er mye lettere og kroppen er vant til det. Ski og sykkel er mye bedre. (sykkel kan være problematisk for noen overvektige.)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...