Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg håper på at i fremtiden at jeg mister forstanden sån at jeg ikke blir smart mere. Det er nemlig ekkelt å vite nesten alt om følelser og tanker og sånt. Hvordan blir jeg usmart? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 (endret) Noen som vet en måte jeg kan bli mindre smart på å tro mer på ånder og sånt? Er eneste måte å slutte med fluoxetinen og abilifyen? Endret 17. august 2014 av Blomsterfluen 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg tror ikke det er noen fordel å bli dummere. Hvorfor ønsker du å tro på ånder og sånt? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 Jeg tror ikke det er noen fordel å bli dummere. Hvorfor ønsker du å tro på ånder og sånt? For da kan jeg snakke med de i familien som har gått bort. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Det kan utviklest. Meditasjon er en nøkkel inn til det åndeluge,men vil du virkelig det? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 Det kan utviklest. Meditasjon er en nøkkel inn til det åndeluge,men vil du virkelig det? Ja. 0 Siter
FGT Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 (endret) Jeg håper på at i fremtiden at jeg mister forstanden sån at jeg ikke blir smart mere. Det er nemlig ekkelt å vite nesten alt om følelser og tanker og sånt. Hvordan blir jeg usmart?Her var det mye sammenblandinger. forstanden er det viktigste du har. Det finnes nok av de som er uforstandige, men som ikke trenger å være det. Det å tro på høyere makter har ikke med å være usmart , eller dum, En trenger ikke å ha ha så veldig høy IQ, for å være et tenkende og reflekterende menneske.Mye av dette med ånder som du nevner, som også blir presentert i media, også blant religiøse sekter, er usannheter som skaper bare forvirring, nettopp for her trengs det kunnskap. En kan for eksempel ikke snakke med de døde, for de døde. Men onde ånder kan spille menneskene et puss her, og få dem til å tro at de kan få kontakt med de døde. Kunnskap gjør en ikke nødvendig veldig smart, men forstandig nok til å forstå hva som er sant og hva som er usant. Så gå heller gå inn for å få mer kunnskap og dermed også visdom og forstand , og ta vare på det. Endret 17. august 2014 av FGT 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Dumme folk tror de vet alt, smarte folk innser at de vet nesten ingen ting. Hilsen smart person 0 Siter
MissAftereight Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Einstein trodde på Gud...Just saying. Du trenger ikke mindre IQ for å meditere eller la deg tro på ånder. Det ene slår ikke ihjel det andre.... Det jeg stusser på er hvorfor noen som påstår de er så smarte vil ønske å bli mindre smart....Det høres nemlig....vel,...lite smart ut 0 Siter
Kayia Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg håper på at i fremtiden at jeg mister forstanden sån at jeg ikke blir smart mere. Det er nemlig ekkelt å vite nesten alt om følelser og tanker og sånt. Hvordan blir jeg usmart? Kanskje du skal snakke med personalet om dette? Det å ønske å miste forstanden betyr nemlig ikke at man er for smart, bare at man er syk og sliter. 0 Siter
FGT Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 (endret) Einstein trodde på Gud...Just saying. Du trenger ikke mindre IQ for å meditere eller la deg tro på ånder. Det ene slår ikke ihjel det andre.... Det jeg stusser på er hvorfor noen som påstår de er så smarte vil ønske å bli mindre smart....Det høres nemlig....vel,...lite smart ut Ja mange store tenkere, og noen av de vi ser på i dag som genier, trodde på gud og skaper. Isak Newton var en av dem som avslørte falske læresetning som den gang var vanlig å tro på og som de dessverre enda tror på mer eller mindre. Men Isak studerte skriften å forsto at visse læresetninger var ulogiske uharmoniske i forhold til resten av skriften. Endret 17. august 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Einstein trodde på Gud... Han trodde ikke på Bibelens gud. Einstein selv uttrykte dette med at han ikke kunne tro på en personlig Gud som styrte våre liv eller ville dømme sin egen skapelse. I believe in Spinoza's God, who reveals himself in the lawful harmony of all that exists, but not in a God who concerns himself with the fate and the doings of mankind. (Telegram til Herbert S. Goldstein, 25. april 1929). I den grad Einstein hadde et konsistent og endelig standpunkt var han med andre ord verken troende jøde, kristen eller ateist. Året etter understreket han at han avviste troen på en personlig Gud. It seems to me that the idea of a personal God is an anthropological concept which I cannot take seriously. I also cannot imagine some will or goal outside the human sphere... (Religion and science, New York Times Magazine, 9. november 1930 (side 1-4). For Einstein handlet spørsmålet om Gud og religion ikke om mer eller mindre avanserte argumenter, men om ærefrykt for tilværelsens storslagne sammenhenger. Anonymous poster hash: 1f8e5...ce0 Anonymous poster hash: 1f8e5...ce0 Anonymous poster hash: 1f8e5...ce0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Dumme folk tror de vet alt, smarte folk innser at de vet nesten ingen ting. Hilsen smart person Kloke mennesker nevner i tillegg at fenomenet gjerne beskrives som Dunning-Kruger effekten som kan betraktes som en form for Anosognosi. Anonymous poster hash: 293cd...6d7 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 Jeg har ivertfall bestemt meg for å slutte med abilify etter jeg såg denne videosnutten: http://m.youtube.com/watch?v=TM2S6aZ5HwY 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg har ivertfall bestemt meg for å slutte med abilify etter jeg såg denne videosnutten:http://m.youtube.com/watch?v=TM2S6aZ5HwY Kjempesmart. 0 Siter
missmas Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Abilify will kill you? Why am I not dead then? 0 Siter
slabbedask Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg har ivertfall bestemt meg for å slutte med abilify etter jeg såg denne videosnutten:http://m.youtube.com/watch?v=TM2S6aZ5HwY Nå virker du ikke særlig smart. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 Nå virker du ikke særlig smart. De sier på et engelsk forum der jeg er medlem i at det er ikke farlig eller noen ting å slutte med abilify på en så lav dose som 7 mg. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Kloke mennesker nevner i tillegg at fenomenet gjerne beskrives som Dunning-Kruger effekten som kan betraktes som en form for Anosognosi. Anonymous poster hash: 293cd...6d7 Ah visste ikke at det var andre enn meg som hadde funnet det ut, jeg er smart og tenker ut slike ting på egenhånd, men virker som at noen har funnet det ut før meg ja det var interessant 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Jeg har ivertfall bestemt meg for å slutte med abilify etter jeg såg denne videosnutten:http://m.youtube.com/watch?v=TM2S6aZ5HwY Nøyaktig hva med den videoen var det som fikk deg til å bestemme deg for å slutte med abilify ? Eneste grunn jeg kan se var på slutten hvor han sa "abilify will kill you", men han la ikke ved noen kilder på dette da ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.