Gondor Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Skolen begynner i dag og hverdagen er her. Jeg har kommet meg opp til kristelig tid og merker at det er godt for psyken. Jeg får tid til prosjektene mine igjen og merker allerede nå at jeg tar mer ansvar for familien. Barna liker at jeg bestemmer og er litt streng. I september går jobbkarantenen min ut og jeg lurer på om jeg ikke skal finne meg en vaskejobb. Jeg har mye utdannelse altså, men tror ikke jeg har kapasitet til noe annet enn å fly rundt med en vaskeklut og ha musikk på ørene. Eller kanskje jeg har mistet all selvtillitt etter det siste fatale jobbforsøket. Uansett. Deilig med ferie, men hurra for hverdagen! 0 Siter
Gjest Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 (endret) Ah-hverdag.. Litt godt .. Og vondt. Føler meg utenfor og ikke med..- kanskje bannlyst?!! frokost tv dagens lyspunkt, finn Schøll er det nærmeste jeg kommer en lykkepille...! burde dog syslet med prosjekter som kunne gjøre fremtida bedre, eks skriverier som var rettet mot publikasjon i tidsskrift ( i stedet for å sutre her..). Men når jeg betrakter mine barn som smiler& ler & kribler i magen over blanke ark og fargestifter første skoledag kjenner jeg livet er verdifullt ! Likevel så inderlig sårt at livet bare løper avgårde.. ( gondor;Er du sikker på at vasking er det beste for deg? Jeg har vasket litt, eksempelvis på hotell.. Vet om ei som vasker på sykehus ( hun har sosial angst) , godt miljø ..visst! Hva med blomster/ gartneri?! Etc...?! Nattarbeid på fabrikk.. Det prøvde jeg en gang, for en stemning, for et fellesskap.., Endret 18. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
DoleMari Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Ah-hverdag.. Litt godt .. Og vondt. Føler meg utenfor og ikke med..- kanskje bannlyst?!! frokost tv dagens lyspunkt, finn Schøll er det nærmeste jeg kommer en lykkepille...! burde dog syslet med prosjekter som kunne gjøre fremtida bedre, eks skriverier som var rettet mot publikasjon i tidsskrift ( i stedet for å sutre her..). Men når jeg betrakter mine barn som smiler& ler & kribler i magen over blanke ark og fargestifter første skoledag kjenner jeg livet er verdifullt ! Likevel så inderlig sårt at livet bare løper avgårde.. ( gondor;Er du sikker på at vasking er det beste for deg? Jeg har vasket litt, eksempelvis på hotell.. Vet om ei som vasker på sykehus ( hun har sosial angst) , godt miljø ..visst! Hva med blomster/ gartneri?! Etc...?! Nattarbeid på fabrikk.. Det prøvde jeg en gang, for en stemning, for et fellesskap.., Ps. Jeg skal ikke avlede tråden fra trådstarter- men så godt at du har glede i de små, hverdagslige ting! Det er jo det som i det store og hele er det viktigste, tenker jeg:) 0 Siter
tonie Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Jeg synes du skal gjøre et forsøk på å få en liten jobb, Gondor. Høres ut som det gjør deg godt å ha rutiner og noe å drive med. Namnlaus: Bannlyst? Det er noen store og dramatiske ord du velger. Selvfølgelig er du ikke bannlyst, men det høres vel ikke ut som du har noe på den vanlige jobben din å gjøre akkurat nå når du er i så dårlig form. Hvis du får behandling og jobber med deg selv kan det da godt hende at du kan komme tilbake. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Går det ikke an å bli frisk av å late som ? Tenke at ikke alt er så gæli likevel.. Så var det den energien da.. Etter å ha forberedt godt middagsmåltid til de hverdagsdeltakende i familien , søkt en stilling jeg er overkvalifisert for og glant på frokost tv må jeg soooove.. Venter dog på tlf fra dps og jeg vet ikke hva jeg skal si. Lyst til å glemme alt vanskelig el hoppe i det og late som jeg ikke har vært off...:/ men redd ting vil innhente meg likevel. Når skal en akseptere selv syk og når ikke? Vet jeg kunne klart litt hverdag..out there.. Du også Gondor? 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Skolen begynner i dag og hverdagen er her. Jeg har kommet meg opp til kristelig tid og merker at det er godt for psyken. Jeg får tid til prosjektene mine igjen og merker allerede nå at jeg tar mer ansvar for familien. Barna liker at jeg bestemmer og er litt streng. I september går jobbkarantenen min ut og jeg lurer på om jeg ikke skal finne meg en vaskejobb. Jeg har mye utdannelse altså, men tror ikke jeg har kapasitet til noe annet enn å fly rundt med en vaskeklut og ha musikk på ørene. Eller kanskje jeg har mistet all selvtillitt etter det siste fatale jobbforsøket. Uansett. Deilig med ferie, men hurra for hverdagen! Jeg synes tankene dine om en vaskejobb eller lignende høres helt strålende ut. Jeg håper du klarer å parkere alle negative tanker og gir deg selv en sjanse. 0 Siter
Gondor Skrevet 19. august 2014 Forfatter Skrevet 19. august 2014 Går det ikke an å bli frisk av å late som ? Tenke at ikke alt er så gæli likevel.. Så var det den energien da.. Etter å ha forberedt godt middagsmåltid til de hverdagsdeltakende i familien , søkt en stilling jeg er overkvalifisert for og glant på frokost tv må jeg soooove.. Venter dog på tlf fra dps og jeg vet ikke hva jeg skal si. Lyst til å glemme alt vanskelig el hoppe i det og late som jeg ikke har vært off...:/ men redd ting vil innhente meg likevel. Når skal en akseptere selv syk og når ikke? Vet jeg kunne klart litt hverdag..out there.. Du også Gondor? Det er enkelt å være tøff i trynet når man har dager fylt av energi og pågangsmot. Litt verre når mismotet og angsten setter inn. Føler nå at jeg ikke kan jobbe hver dag og at jeg ikke orker kolleger. Forhåpentligvis ser det lysere ut om noen timer. I dag blir det bare å tvinge seg selv til å gjøre det som gjøres må og litt til. Jeg har skrevet en liste med noen gjøremål og skal gjennomføre den. En kveldstur i skogen og ved sjøen skal være gulroten min i dag. 0 Siter
Gondor Skrevet 19. august 2014 Forfatter Skrevet 19. august 2014 Virkelig deilig å ha fått de svarene jeg har fått. Jeg føler enorm støtte i det. Nå skal jeg sette igang. Det verste først. Lykkesamfunnet hvor man alltid skal være blid, glad, smilende og tenke POSITIVT. Æsj. Levende og ærlige mennesker føler også det stikk motsatte. Det er loven om dualitet 0 Siter
Gjest Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Det er enkelt å være tøff i trynet når man har dager fylt av energi og pågangsmot. Litt verre når mismotet og angsten setter inn. Føler nå at jeg ikke kan jobbe hver dag og at jeg ikke orker kolleger. Forhåpentligvis ser det lysere ut om noen timer. I dag blir det bare å tvinge seg selv til å gjøre det som gjøres må og litt til. Jeg har skrevet en liste med noen gjøremål og skal gjennomføre den. En kveldstur i skogen og ved sjøen skal være gulroten min i dag. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Ikke ment å være tøff i tryne.. Helt i kollaps i dag mentalt og m ryggvondt som går gj marg og bein.. Får ikke trent og veldig trist og nedslått .. Føler m akterutseilt og at alle , omtrent , hater m- helsepersonell inkl. God tur i skogen- trekk pusten, åpne opp sansene!!! 0 Siter
XbellaX Skrevet 19. august 2014 Skrevet 19. august 2014 Virkelig deilig å ha fått de svarene jeg har fått. Jeg føler enorm støtte i det. Nå skal jeg sette igang. Det verste først. Lykkesamfunnet hvor man alltid skal være blid, glad, smilende og tenke POSITIVT. Æsj. Levende og ærlige mennesker føler også det stikk motsatte. Det er loven om dualitet Dette ble jeg glad over å lese. Du møter utfordringene rakrygget, slike mennesker står det respekt av. 0 Siter
Gondor Skrevet 20. august 2014 Forfatter Skrevet 20. august 2014 Ikke ment å være tøff i tryne.. Helt i kollaps i dag mentalt og m ryggvondt som går gj marg og bein.. Får ikke trent og veldig trist og nedslått .. Føler m akterutseilt og at alle , omtrent , hater m- helsepersonell inkl. God tur i skogen- trekk pusten, åpne opp sansene!!! Jeg mente ikke at du er tøff i trynet. Jeg mente meg selv. Jeg har bl.a eupf og må akseptere at jeg svinger. Morsomt å ikke vite hvem man kommer til å være den påfølgende dagen. Ja ja. Man får vel bare prøve å stå i ubehaget. 0 Siter
Gondor Skrevet 20. august 2014 Forfatter Skrevet 20. august 2014 Dette ble jeg glad over å lese. Du møter utfordringene rakrygget, slike mennesker står det respekt av. Tusen takk men jeg føler ikke at det er helt sant. Jeg kan være rimelig krumrygget også. Men nå må jeg inn i tenkeboksen. Holder på med et prosjekt. Ha en riktig god dag! 0 Siter
Gjest Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg mente ikke at du er tøff i trynet. Jeg mente meg selv. Jeg har bl.a eupf og må akseptere at jeg svinger. Morsomt å ikke vite hvem man kommer til å være den påfølgende dagen. Ja ja. Man får vel bare prøve å stå i ubehaget. Takk for presiseringen ! Ubehagelig å være uforutsigbar! Du får satse på prosjekt når du er på høyden!? Mvh Endret 20. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Tusen takk men jeg føler ikke at det er helt sant. Jeg kan være rimelig krumrygget også. Men nå må jeg inn i tenkeboksen. Holder på med et prosjekt. Ha en riktig god dag! Det kalles å være et normalt menneske :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Skolen begynner i dag og hverdagen er her. Jeg har kommet meg opp til kristelig tid og merker at det er godt for psyken. Jeg får tid til prosjektene mine igjen og merker allerede nå at jeg tar mer ansvar for familien. Barna liker at jeg bestemmer og er litt streng. I september går jobbkarantenen min ut og jeg lurer på om jeg ikke skal finne meg en vaskejobb. Jeg har mye utdannelse altså, men tror ikke jeg har kapasitet til noe annet enn å fly rundt med en vaskeklut og ha musikk på ørene. Eller kanskje jeg har mistet all selvtillitt etter det siste fatale jobbforsøket. Uansett. Deilig med ferie, men hurra for hverdagen! Hei! Hurra for hverdagen!! Ferie syns jeg er unødvendig for min del. Selv liker jeg rutiner, stå opp kl 06.00 ca hver dag, ha daglige rutiner, liker!:-) I ferien nå har jeg vært gartner, og fått muskler uten å trene, liker ha aktiviteter i ferier, kan ikke fordra å bare sitte ned, særlig med andre mennesker rundt, da vil jeg ha noe å gjøre. Håper du får vaskejobb, jeg lurer selv på om jeg skulle tatt en vaktmesterjobb/securitas, kunne tenke meg en type selvstendig jobb/alenejobb, der jeg får brukt kroppen, men uten å måtte snakke. Vakthold feks. 0 Siter
Gondor Skrevet 20. august 2014 Forfatter Skrevet 20. august 2014 Hei! Hurra for hverdagen!! Ferie syns jeg er unødvendig for min del. Selv liker jeg rutiner, stå opp kl 06.00 ca hver dag, ha daglige rutiner, liker!:-) I ferien nå har jeg vært gartner, og fått muskler uten å trene, liker ha aktiviteter i ferier, kan ikke fordra å bare sitte ned, særlig med andre mennesker rundt, da vil jeg ha noe å gjøre. Håper du får vaskejobb, jeg lurer selv på om jeg skulle tatt en vaktmesterjobb/securitas,kunne tenke meg en type selvstendig jobb/alenejobb, der jeg får brukt kroppen, men uten å måtte snakke. Vakthold feks. Jeg jobbet i Securitas i min grønne ungdom. Det er rart å oppleve hvilken virkning en uniform har. Jeg gikk rundt noen bygninger om natten og passet på at ingen brøt seg inn eller klatret opp i stilaser som var satt opp enkelte steder. Det var en ensom jobb, men det gikk bra. Jeg gikk nærmest i transe hele natten. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Jeg jobbet i Securitas i min grønne ungdom. Det er rart å oppleve hvilken virkning en uniform har. Jeg gikk rundt noen bygninger om natten og passet på at ingen brøt seg inn eller klatret opp i stilaser som var satt opp enkelte steder. Det var en ensom jobb, men det gikk bra. Jeg gikk nærmest i transe hele natten. Hei! :-D Virker da som en OK jobb for meg. Jeg er feks ikke redd, jeg tenker ikke så langt/komplisert, jeg tror jeg kan ordne opp. Det er jo en fordel å være lite redd når man må gå vaktrunder, jeg ville dessuten uten å nøle legge forbrytere i "jern" da mener forhindre dem fra å gjøre mer forbryterisk virksomhet. Nå søker jeg rett og slett securitas i kveld, jeg har teknologisk utdanning, samt sier ikke at jeg har autisme. Siden jeg er søt, i andre menneskers øyne, får jeg sikkert en jobb, jeg liker ensomme jobber. Jeg studerer på dagtid, men greit å ha jobb ved siden. Faktisk skal jeg jobbe 15% på en vgs skole, med å hjelpe/være vikar i matematikk, men jeg syns vakthold gir mer fred. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.