Gjest Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Det er det jeg ønsker å vite. Hvor stor er sjansen og hvilke symtomer er det de sliter med. Det tror jeg ikke du får svar på her, dessverre.. Men jeg synes du burde drøfte det med din psykiater og/eller fastlege - eller rett og slett følge nhd's råd. Han ga deg et svært godt svar - han hadde t o m forhørt seg med kolleger. Synes du skal stole på det jeg. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 (endret) Det tror jeg ikke du får svar på her, dessverre.. Men jeg synes du burde drøfte det med din psykiater og/eller fastlege - eller rett og slett følge nhd's råd. Han ga deg et svært godt svar - han hadde t o m forhørt seg med kolleger. Synes du skal stole på det jeg. Svarene jeg har fått av NHD betyr mye. Men jeg må likevel få tenke og vurdere selv. Jeg tror ikke jeg kan få noe mer svar hos lege, enn på dol, hvor vi både har NHD og folk med erfaring. Er det så merkelig å stille en del spørsmål ved et så viktig tema? Endret 21. august 2014 av eller 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Er det så merkelig å stille en del spørsmål ved et så viktig tema? Jeg synes ikke det er merkelig at du stiller deg disse spørsmålene. Tvert i mort synes jeg det høres fornuftig. Skulle ønske jeg selv hadde stilt spørsmål den gangen det gjalt meg. Hvis du har veldig god effekt av litium så må selvfølgelig det veie positivt opp for å fortsette, men sørg ihverfall for at det blir tatt ordentlige prøver jevnlig. Jeg tror ikke alltid det er nok å bare legge til Levaxin som en del av behandlingen og vips så er man kvitt lavt stoffskifte. Jeg vet ihverfall personlig om flere tilfeller hvor det ikke har vært slik. Anonymous poster hash: 915c7...3bd 0 Siter
frosken Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Svarene jeg har fått av NHD betyr mye. Men jeg må likevel få tenke og vurdere selv. Jeg tror ikke jeg kan få noe mer svar hos lege, enn på dol, hvor vi både har NHD og folk med erfaring. Er det så merkelig å stille en del spørsmål ved et så viktig tema? Jeg synes ikke det er rart at du stiller spørsmålet, og jeg synes også det er voksent at du anser det nødvendig at du gjør deg opp din egen mening om temaet. Men samtidig tror jeg du bør reflektere over hvorvidt det er slik at du begynner å gruble over slike spørsmål primært i perioder hvor du allerede er litt nedstemt eller plages med uro; i så fall er det mindre grunn til å vektlegge de tankene du har om temaet akkurat nå. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 (endret) Svarene jeg har fått av NHD betyr mye. Men jeg må likevel få tenke og vurdere selv. Jeg tror ikke jeg kan få noe mer svar hos lege, enn på dol, hvor vi både har NHD og folk med erfaring. Er det så merkelig å stille en del spørsmål ved et så viktig tema? Neida, det er ikke merkelig i hele tatt - det har jeg aldri ment eller sagt. Jeg prøvde bare å si noe av det frosken sier bedre enn meg. Men skulle nok ikke lagt meg borti. Beklager. Håper du finner utav det. Endret 22. august 2014 av hww 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Neida, det er ikke merkelig i hele tatt - det har jeg aldri ment eller sagt. Jeg prøvde bare å si noe av det frosken sier bedre enn meg. Men skulle nok ikke lagt meg borti. Beklager. Håper du finner utav det. Hvorfor beklager du? Jeg setter pris på svarene dine, selv om jeg også har mine egne tanker og meninger. Når jeg reflekterer over ting så tar jeg med alt. Så takk for at du tar deg tid til å svare meg 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Jeg synes ikke det er rart at du stiller spørsmålet, og jeg synes også det er voksent at du anser det nødvendig at du gjør deg opp din egen mening om temaet. Men samtidig tror jeg du bør reflektere over hvorvidt det er slik at du begynner å gruble over slike spørsmål primært i perioder hvor du allerede er litt nedstemt eller plages med uro; i så fall er det mindre grunn til å vektlegge de tankene du har om temaet akkurat nå. Jeg prøver bare å tenke grundig gjennom det. Det er for sent å komme etterpå å si at det visste jeg ikke. Hadde jeg visst så hadde jeg ikke fortsatt på lithium. Psykisk er jeg ganske bra nå. Periodevis uro da. Det er ikke på grunn av nedstemthet at jeg har begynt å gruble på dette. Det er andre grunner til at jeg ser nødvendigheten til å ta stilling til det. Men jeg er enda ikke kommet frem til at jeg skal seponere lithium. Det skal mye negative bivirkninger til for å ødelegge den positive effekten jeg har hatt. Men på grunn av at det kan være en livslang bivirkning som kan gjøre meg avhengig av livsnødvendig medisinering resten av livet så går jeg noen runder med meg selv nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.