Gå til innhold

Ikke fullstendig journal - lov å holde tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I deler av min journal fra dps står det at et tema som kan relateres til mål for terapi forløpet er på dagsorden den og den dato. Intet mer . Kan de ha fjernet ting for at jeg ikke skal se? Eller latt være å notere. Vet jo jeg har snakket mye . Står jeg snakker om mye jeg har vanskelig for å sortere ?! Hæ? Lurer veldig da jeg tenker nyanser da lett kan glippe...?!

Skrevet

I deler av min journal fra dps står det at et tema som kan relateres til mål for terapi forløpet er på dagsorden den og den dato. Intet mer . Kan de ha fjernet ting for at jeg ikke skal se? Eller latt være å notere. Vet jo jeg har snakket mye . Står jeg snakker om mye jeg har vanskelig for å sortere ?! Hæ? Lurer veldig da jeg tenker nyanser da lett kan glippe...?!

Tenk hvis du kunne brukt like mye energi på å prøve å bli bedre!

Anonymous poster hash: f87d8...785

Skrevet

Tenk hvis du kunne brukt like mye energi på å prøve å bli bedre!

Anonymous poster hash: f87d8...785

Det var da et veldig både dumt og unødvendig utsagn..? Tenk om du kunne brukt like mye energi som du brukte på å skrive det der på å si noe oppløftende eller smart i stedet.

Skrevet

Journalen er ingen fullstendig dokumantasjon av alt som er sagt i terapirommet. Først og fremst er det terapautens verktøy for å "huske", dokumentere og evt formidle til andre relevante ting som har skjedd i terapirommet, og du har innsyn og kan be om å få endret på direkte faktafeil.

Dine vurderinger har ingenting i en journal å gjøre, så fremt terapauten ikke syns at det at du innvender eller det du innvender er relevant for behandlingen. Skjønner du forskjellen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...