AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg lurer på hvor mange ganger pr dag, eller uke etc... det er vanlig å "falle ut", på den måten at man lurer på hva som skjedde i et visst ant sekunder? Når man så er tilbake, husker man frem til man "falt ut", når man faller ut, sitter og stirrer, rett frem og hører ikke, så er man like fort tilbake, bare få sek blir borte. Er dette korte epileptiske anfall, abscenser? eller "vanlig" fjernhet? Særlig får jeg det foran TV og ved langvarig stirring på lys, bare vanlig lys, i ulike farger. Feks trafikklys, de er det jo mange av. Takknemlig for å vite om dette er vanlig for de fleste eller om det kan være absenser. Anonymous poster hash: 4caf4...f01 0 Siter
Kayia Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Jeg lurer på hvor mange ganger pr dag, eller uke etc... det er vanlig å "falle ut", på den måten at man lurer på hva som skjedde i et visst ant sekunder? Når man så er tilbake, husker man frem til man "falt ut", når man faller ut, sitter og stirrer, rett frem og hører ikke, så er man like fort tilbake, bare få sek blir borte. Det du beskriver er helt ukjent for meg, jeg ville tatt dette opp med fastlege om jeg opplevde noe lignende. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 (endret) Kan høres ut som en type disossiasjon...? Endret 20. august 2014 av xxløvetannxx 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg lurer på hvor mange ganger pr dag, eller uke etc... det er vanlig å "falle ut", på den måten at man lurer på hva som skjedde i et visst ant sekunder? Når man så er tilbake, husker man frem til man "falt ut", når man faller ut, sitter og stirrer, rett frem og hører ikke, så er man like fort tilbake, bare få sek blir borte. Er dette korte epileptiske anfall, abscenser? eller "vanlig" fjernhet? Særlig får jeg det foran TV og ved langvarig stirring på lys, bare vanlig lys, i ulike farger. Feks trafikklys, de er det jo mange av. Takknemlig for å vite om dette er vanlig for de fleste eller om det kan være absenser.Anonymous poster hash: 4caf4...f01 Vanlig er det ikke. Det første som slo meg var epilepsi. Men det kan ha psykiske årsaker. Ville tatt det opp med fastlegen for å bli utredet for epilepsi.Anonymous poster hash: 95d4b...d76 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Svaret er null. Det er ikke vanlig/normalt. Epilepsi bør utelukkes. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg lurer på hvor mange ganger pr dag, eller uke etc... det er vanlig å "falle ut", på den måten at man lurer på hva som skjedde i et visst ant sekunder? Når man så er tilbake, husker man frem til man "falt ut", når man faller ut, sitter og stirrer, rett frem og hører ikke, så er man like fort tilbake, bare få sek blir borte. Er dette korte epileptiske anfall, abscenser? eller "vanlig" fjernhet? Særlig får jeg det foran TV og ved langvarig stirring på lys, bare vanlig lys, i ulike farger. Feks trafikklys, de er det jo mange av. Takknemlig for å vite om dette er vanlig for de fleste eller om det kan være absenser. Anonymous poster hash: 4caf4...f01 For meg er det ikke unormalt å falle ut på den måten. Ved fokus for lenge på en ting. Det være seg tv, bilkjøring, samtaler. Jeg skulle vel kanskje undersøkt det, men regnet med at det var normalt å ha det sånn så og si daglig. For meg regner jeg med at det er psykisk, at det er en del av det å ha en bipolar lidelse og unnvikende pf.-spesielt etter en mani er det veldig vanlig - for meg! Må presisere at jeg ikke kjører bil lengre da jeg blir redd for å falle ut i krevende situasjoner. Anonymous poster hash: 1b916...070 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Det jeg tenker på er" tankestopp" , det får jeg av og til. Blir sittende å se på noe uten å tenke på noe som helst.Det kjennes fredfullt ut. Kan det være det? Anonymous poster hash: 94e28...064 0 Siter
Blomstre Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Da jeg hadde slike symptomer som barn, ble jeg utredet og det ble konstatert at jeg hadde en form for barneepilepsi, som jeg ville vokse av meg. Og det gjorde jeg. Kanskje du har en form for epilepsi? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Svaret er null. Det er ikke vanlig/normalt. Epilepsi bør utelukkes. Det jeg tenker på er" tankestopp" , det får jeg av og til. Blir sittende å se på noe uten å tenke på noe som helst.Det kjennes fredfullt ut. Kan det være det?Anonymous poster hash: 94e28...064 Hei! Jeg vet ikke, jeg syns bare det er veldig ubehagelig når jeg er tilbake, blunker en del, og er redd andre skal se det. Siden det er såpass korte "bortfall", og jeg bare blir "stirrende" kan jeg lett skjule blunkingen etterpå. Det var mye som barn, da ristet min mor meg, det har blitt betydelig bedre, men jeg har det likevel ganske mange ganger pr dag. Det er ikke annet problem enn at jeg er litt flau, hvis noen skulle se det, Min mann merker det vel mest, da TV er en sterk utløser, i begynnelsen av ekteskapet vårt ble jeg flau, nå er det bare sånn det er, og han kommenterer det ikke lenger. Jeg vet ikke om det bare er autistisk stirring, om det fins, eller absencer, jeg lever jo greit med det, og ofte ber jeg bare mennesker gjenta det de sa, jeg klarer noen ganger kjenne det før det kommer, ikke alltid, og da fokuserer jeg øynene fort ned, slik at jeg fikserer de ned og ikke det skal bli oppfattet av andre. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så flau over dette, men tror det har noe med at min mor og familie ertet meg mye med det som barn, de sa sånt som "nå er hun helt borte igjen, " og når jeg er sånn stirrende, men på vei tilbake, hører jeg hva andre sier, men kan ikke bevege øynene. Jeg er svært avhengig av å kunne kjøre bil, det merkelige er at etter to tilfeller av dette ved rødt lys, der jeg kanskje var borte flere sekunder, for det var opprørte menn utenfor bilen, har jeg nå det under slik kontroll at jeg aldri får det ved bilkjøring? Jeg kan ha det rett før og etterpå, men jeg kan faktisk på den måten utsette det i tidsrom der jeg må være skjerpet. Det er rart? Når jeg så får det, er det kun noen sekunder, så blunker jeg, føler en slags fryktelig slitenhet, men ikke verre enn at jeg raskt kommer meg og er videre i hverdagen. Jeg syns ikke det er behagelig, det er bare dumt, jeg blir lett sliten og alltid litt flau, ser meg rundt om noen så det som skjedde. Oftest ser ikke andre det, i noen tilfeller får jeg en sånn kommentar "hallo falt du helt ut eller,... ha ha ha", jeg smiler da forlegent, og svarer ikke med ord. Jeg er ofte altså lett sliten, men det går fort over, men klarer ikke finne ord til å svare med. Anonymous poster hash: 4caf4...f01 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.