AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Vet at i Norge er maksdosen 300 mg, og i USA 450 mg. Kan det noen gang være nødvendig med 600 mg. Har du opplevd/hørt om at noen må stå på en slik høy dose? Spør deg før jeg eventuelt bringer dette opp med behandler. Anonymous poster hash: dfd3b...cac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Jeg har ikke gitt noen 600 mg. Men en av Norges beste psykiatere og farmakologer (LT) har fortalt meg om pasienter han har gitt 600 mg med vellykket resultat. Jeg synes en alltid skal måle serumkonsentrasjon når en går ut over anbefalte maksdoser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Er Wellbutrin virkelig noe man ønsker høye doser av? Vil ikke det medføre store plager med høyt blodtrykk og høy puls, samt mye vanskeligheter med å konsentrere seg eller sove skikkelig? Jeg tålte overhodet ikke Efexor-doser med særlig mye påvirkning av NA før jeg slet med problemene ovenfor. Og Efexor er jo ganske mild i den dosen jeg tok, sammenlignet med Wellbutrin som kun gir denne typen effekter. Anonymous poster hash: 9283d...0d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Fatter ikke hva man ønsker NA-reopptakshemming for. Så lenge man ikke synes det er moro å føle at man har en rakett i rompa uten mulighet til å styre hvor den skal kjøre. Anonymous poster hash: 9283d...0d1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Poenget er vel at mennesker er svært ulike også når det gjelder effekt og bivirkninger av medisiner. For noen er dette meget bra, for andre ikke bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Takk for svar. Et oppfølgingsspm. Hvilket medikament ville du foreslått som har noe lignende effekt?Anonymous poster hash: dfd3b...cac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Tenker spesielt ifht anhedoni. Bruker fontex nå, men hadde ønsket den boosten man snakker om med wellbutrin. Anonymous poster hash: dfd3b...cac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Takk for svar. Et oppfølgingsspm. Hvilket medikament ville du foreslått som har noe lignende effekt?Anonymous poster hash: dfd3b...cac Det er dessverre ingen andre medikamenter som kan erstatte den spesielle effekten som Wellbutrin har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Det er dessverre ingen andre medikamenter som kan erstatte den spesielle effekten som Wellbutrin har. Hva mener du med spesiell? Er den egnet for store stressplager? Anonymous poster hash: 593df...9cd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Hva mener du med spesiell? Er den egnet for store stressplager?Anonymous poster hash: 593df...9cd Med spesiell mener jeg først og fremst evnen til å påvirke anhedoni, (engasjement, interesse, glede) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Blodspeilet på 300 mg wellbutrin er 2128 nmol/L Hadde du villet øke til 450 mg når jeg ikke opplever virkning på denne dosen? (Anhedoni) Hva er referanseområde til Wellbutrin? (Dette må selvfølgelig diskuteres med min behandler. Det er bare greit å være litt "forberedt";))Anonymous poster hash: dfd3b...cac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.