AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Det er så svært varierende hvor god effekt jeg får av Sobril. Her om dagen måtte jeg bare ha noe fordi jeg skulle gjennom en del krevende ting i løpet av dagen (ja, sobril er ingen god permanent løsning, og heller ikke ment som dette). Nødløsning til noen dager av gangen for øyeblikket. Men, poenget mitt er. Den dagen jeg sikter til tok jeg først 25mg, og deretter 25mg til noen timer senere. Effekten jeg fikk var svært beskjeden. I dag derimot, har jeg tatt en stk 25mg og føler meg småfull. Jeg hadde egentlig planer om å ringe en bekjent, men tror jeg skal la være, fordi jeg muligens virker full. Dvs. jeg er utrolig effektiv, som på samme måte som da jeg vasket badet og støvsuget i full fart sist jeg gjorde dette. Men jeg har på følelsen av at jeg kan snakke litt usammenhengende om jeg skulle finne på å prate med noen akkurat nå. Har et lite skrekkeksempel på det fra tidligere. Jeg bodde i bofellesskap i studietiden og hadde tatt Stilnoct og var på vei til å legge meg etter å ha pusset tennene. Så treffer jeg på min nabokamerat og skulle si et par ting til han. Jeg begynte da på en setning, og glemte hva jeg nettopp hadde sagt. Sa tre ord til, og begynte å snakke om noe helt annet, byttet tema og husket ingenting av det jeg nettopp hadde sagt. begynte på en setning "Du hva synes du om ... øh, hva er det vi snakket om?" (bare at jeg sa ordene ti ganger saktere enn normalt. Tror kanskje jeg er slik nå om jeg prater med noen. Jeg ønsker jo ikke å ta for høy dose av dette heller, men det er jo helt umulig å spå hvor kraftig dose jeg trenger. Men nå tror jeg jeg ser et mønster. Tar jeg Sobril to dager på rad har jeg allerede dag 2 bygd opp en heftig tåleranse. Har jeg derimot ikke tatt Sobril på en dag eller to skjer det som nå har skjedd i dag. Jeg føler meg brisen og småruset. Jeg merker også at den har den effekten at jeg gir fullstendig blaffen i hva jeg sier nå. Håper det går over om en time eller to... Anonymous poster hash: 15a3e...8bf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Hvor mye effekt det egentlig har å poste dette anonymt kan vel diskuteres... Nå føler jeg meg faktisk litt småkvalm i tillegg, og håper jeg kommer ned på bakken igjen snart. Det er virkelig ikke morsomt når det smeller litt for mye uten at det egentlig var planen. Har egentlig lyst på iskrem med karamell og sjokolade nå. Det hadde vært så godt. Føler meg så vanvittig kreativ og sløv på en gang. Anonymous poster hash: 15a3e...8bf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 Fra Felleskatalogen: "Varigheten av behandlingen bør normalt ikke overskride 4 uker når det brukes som hypnotikum, og 2-3 måneder når det brukes som et anxiolytikum." Seriøst? 2-3 måneder? Er man ikke avhengig som fy om man bruker det fast over så lang tid? Anonymous poster hash: 15a3e...8bf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Jeg ble "full" eller ruset da jeg fikk vival de første gangene. Det er mange år siden. For noen måneder siden var jeg på ØNH undersøkelse, og tok 3 mg rivotril (beslektet medisin, også ett benzo), og da jeg ringte mamma får å fortelle hvordan det gikk, sa hun att du er ikke edru, og det kan jeg heller ikke vært, for jeg husker nesten ikke noe av turen hjem. Og dessuten tok jeg t-banen som jeg vanligvis skyr som pesten grunnet klaustrofobi, jeg hadde det veldig behagelig husker jeg. Anonymous poster hash: 4bf54...972 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Fra Felleskatalogen: "Varigheten av behandlingen bør normalt ikke overskride 4 uker når det brukes som hypnotikum, og 2-3 måneder når det brukes som et anxiolytikum." Seriøst? 2-3 måneder? Er man ikke avhengig som fy om man bruker det fast over så lang tid? Nei. Anonymous poster hash: 7a5a7...cbf 0 Siter
neella Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Jeg får absolutt NULL effekt av sobril. Jeg ble skuffet i og med at jeg har sosial angst, og ville ta det i situasjoner der angsten er på sitt verste (på skolen, middagsselskaper, fester, skoleeksamen) Jeg skulle ønske jeg ble "småfull" for jeg hadde fungert bedre da (det vil si jeg ikke fungerer i det hele tatt i angstutløsende situasjoner) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.