Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fedme - 34,29 BMI...

Og jeg trenger seriøst hjelp. Går på mange medisiner og har lavt stoffskifte. Jeg har en psykisk lidelse og er selvdestruktiv. Er i en veldig vanskelig livssituasjon, og klarer ikke gå ned i vekt selv om jeg har prøvd...det har nok mye med medisiner jeg må ta å gjøre også.

Jeg skal til legen om halvannen uke og ta opp dette.

Men jeg spør også her; har jeg rett på helsehjelp (feks opphold på klinikk) med min problemstilling?

Selv om jeg sliter psykisk så er jeg noenlunde stabil. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det, så vil jeg si at jeg er i en vanskelig situasjon, og føler at det4 å komme bort kan hjelpe å snu livet mitt litt..

Finnes det andre tiltak der ute?

Setter pris på innspill :)

Anonymous poster hash: 33110...b01

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400396-bmi-3429-og-helsehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fedme - 34,29 BMI...

Og jeg trenger seriøst hjelp. Går på mange medisiner og har lavt stoffskifte. Jeg har en psykisk lidelse og er selvdestruktiv. Er i en veldig vanskelig livssituasjon, og klarer ikke gå ned i vekt selv om jeg har prøvd...det har nok mye med medisiner jeg må ta å gjøre også.

Jeg skal til legen om halvannen uke og ta opp dette.

Men jeg spør også her; har jeg rett på helsehjelp (feks opphold på klinikk) med min problemstilling?

Selv om jeg sliter psykisk så er jeg noenlunde stabil. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det, så vil jeg si at jeg er i en vanskelig situasjon, og føler at det4 å komme bort kan hjelpe å snu livet mitt litt..

Finnes det andre tiltak der ute?

Setter pris på innspill :)

Tror du må ha BMI over 40 for å få dekket slankeop. av det offentlige.

Anonymous poster hash: 4ab35...ce5

Tror du må ha BMI over 40 for å få dekket slankeop. av det offentlige. Anonymous poster hash: 4ab35...ce5

Ok. Ønsker ikke slankeoperasjon, vil gå ned på en naturlig måte. Tenker mer på å evt få dekt opphold på slankeklinikk. Vet egentlig ikke om det finnes slike ordninger. Vet det er noen BMI grenser og at det spiller en rolle om en har følgesykdommer. Lurer på om hypotheorose kan være en følgesykdom.

Ok. Ønsker ikke slankeoperasjon, vil gå ned på en naturlig måte. Tenker mer på å evt få dekt opphold på slankeklinikk. Vet egentlig ikke om det finnes slike ordninger. Vet det er noen BMI grenser og at det spiller en rolle om en har følgesykdommer. Lurer på om hypotheorose kan være en følgesykdom.

Det tror jeg du må betale selv? Men har du noen alvorlige sykdommer kanskje ikke?

Anonymous poster hash: 4ab35...ce5

Det tror jeg du må betale selv? Men har du noen alvorlige sykdommer kanskje ikke? Anonymous poster hash: 4ab35...ce5

Nei har ingen alvorlige sykdommer utenom stoffskiftet. Jeg lurer også på om det finnes annen helsehjelp for overvekt. Håper legen kan hjelpe meg.

Nei har ingen alvorlige sykdommer utenom stoffskiftet. Jeg lurer også på om det finnes annen helsehjelp for overvekt. Håper legen kan hjelpe meg.

Det finnes annen helsehjelp for fedme. Din BMI ligger litt under den grensen som man ofte setter for denne typen behandling, men siden det ikke er kirurgi men livsstilsendring du ønsker hjelp til, så synes jeg du skal be din lege henvise deg til nærmeste senter for sykelig overvekt.

Annonse

Det finnes annen helsehjelp for fedme. Din BMI ligger litt under den grensen som man ofte setter for denne typen behandling, men siden det ikke er kirurgi men livsstilsendring du ønsker hjelp til, så synes jeg du skal be din lege henvise deg til nærmeste senter for sykelig overvekt.

Det skal jeg jammen gjøre. Har veid meg regelmessig når jeg har vært til legen, og hun må vel også se at det går i nedoverbakke. Prøver nå å kutte ned på seroquelen men det føles umulig...

Tror jeg viiirkelig hadde trengt et sånt opphold. Ønsker sterkt å finne tilbake til den jeg en gang var... og jeg likte jo så godt å trene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...