AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 På de akuttpostene, og skjermaavdelingene jeg har vært innlagt har det vært mildt sagt utrolig stygt og ukoselig. Kalde rom, nesten ingen bilder, stygge gardiner, personale som ikke smiler eller spør hvordan man har det. Kan noen fortelle meg hvorfor det er sånn?, har hørt at en av grunnene til dette er at pasienter ikke skal føle det for koselig å være der. At de bevisst ikke gjør det hjemmekoselig på akutten. Fordi enkelte pasienter rett og slett liker å være innlagt. Er det tanken bak det hele?. Jeg har aldri følt meg velkommen i hvert fall, noe som jeg har gjort på vanlige somatiske sykehus. Anonymous poster hash: 4ebd3...cef 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Lite penger? Inkompetent personale? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Inkompetent personalet JA, helt klart. Men jeg skjønner ikke at det skal være så dyrt å gjøre det litt koselig. Tror psykiatriske helsepersonell bevisst gjør at ting ikke skal bli for koselig. Vi skal være syke når vi er innlagt, og ikke kose oss sammen med boller og kakao. Dette er jeg sikker på. Anonymous poster hash: 4ebd3...cef 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Sånn skal d ikke være. Men savner bilder jeg og,er et her da og det er jo noe nytt. Men er ikke ppå akutt post,synd du har slike erfaringer. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 I haugesund er det bla et hestebilde i stua på akuttpost 1 der jeg var innlagt i 2013.men rommene var gørrkjedelige. En sykehusseng og et bord og stol, gitter foran vinduene og ingen bossbøtter som jeg kunne kaste papir i. 0 Siter
headrace Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 jeg fikk høre at de ikke hadde noe "unødvendig" pga fare for at man skulle finne på et eller annet lurt og skade seg selv eller andre osv. På den andre sida fikk jeg dag 3 lov å ta med meg barberhøvel i dusjen, det eneste de spurte meg om var "har du tenkt å skade deg med denne?" Jeg svarer nei, og får høvelen.. men et bilde på veggen ville vært for farlig:P latterlig egentlig.. (dette var på akuttpost) 0 Siter
MissAftereight Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Det er av sikkerhetsmessige årsaker. Jeg har selv vært på akutten flere ganger og det er stusselig der, men så er det jo bare en mellomstasjon hvor man ikke skal være over lang tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.